Na svijetu je prvi put, prema istraživanju WardsAuta, 2012. bilo više od milijardu automobila. U Hrvatskoj je tada bilo 1,515.877 osobnih automobila, od ukupno registriranih 2,001.975 svih vrsta vozila te 4,29 milijuna stanovnika. Litra benzina stajala je 10,94 kn, a dizela 9,99 kn. Tržišnih top 5 u našoj su zemlji činili Volkswagen, Peugeot, Renault, Citroën, Opel. Vozili smo većinom jeftinije aute. Prosječna neto plaća iznosila je 5478 kn.
U Hrvatsku je stigao prvi dizelski hibrid na svijetu, Peugeot 3008 HYbrid4. Na našem se tržištu prodavalo ukupno 16 hibrida, sedam različitih marki. Stigli su nam i novi najmanji Volkswagenov model Up! (70.251 kn). Kia je najavila kompaktni Cee’d za manje od 100.000 kuna, 99.990 kn koštao je novi Hyundai i30, također kompakt. Nissan Qashqai nudio se po akcijskoj cijeni od 135.000 kn. Strahovali smo od snažnijeg pada domaćeg tržišta automobila jer je ukinuta mogućnost odbijanja pretporeza pri kupnji automobila na tvrtku. U Hrvatskoj su u 2012. prvi put registrirani automobili potpuno voze na struju. Bilo ih je ukupno pet: dva Peugeot iOn-a, po jedan Citroën C-zero i Mitsubishi i-MiEV te jedan Doking XD, prvi hrvatski električni automobil, koji je proizvođač registrirao za promotivne svrhe. Najskuplji auto kupljen u 2012. bio je Ferrari GTB 599 Fiorano F1 Alonso, vrijedan više od tri milijuna kuna.
AUTOSTYLE
Što smo vozili prije deset godina, a gdje smo danas: Razmjer siromaštva najbolje se vidi u jednoj kategoriji
Plaće su rasle 28 posto, auti su i do 60% skuplji. Dok se prije osam godina za 100.000 kuna mogao kupiti i kompaktni automobil iz C segmenta, danas se za taj iznos više ne nude ni mnogi auti iz B segmenta
Komentara 2
DU
Neće dugo sa tim cijenama..... Zato je Dacia no1. kod novih automobila kod građana, jer ima normalniju cijenu. Auto košta u masovnoj proizvodnji proizvođača 5000 usd pa si računajte.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
"Siromaštvo" vs. "Bogatstvo" - tko i gdje povlači granicu? Čemu vječna analiza dubine tuđeg pjata i vrste potreba? Dobro je netko postavio ljestvicu na najjače - ako nemaš svoj privatni avion (jahtu od xy milja nečega, ogromni posjed ili posjede s preskupim nekretninama, neizbrojive sume na računima itd.), nisi bogat u financijskom smislu. Došli smo do toga da je "sramota" voziti ispravan običan auto koji te vozi od točke A do točke B. Nekom svakodnevna normala, nekom nedostižan san, čak i običan bicikl, ovisi o kojem dijelu svijeta pričamo. A to što više ne vrednujemo čovjeka po ičem drugom, osim po materijalnim postignućima, koji je pretvoren u dobrog i poslušnog potrošača vječito klasificiranog i kategoriziranog, samo pokazuje svu moralnu bijedu današnje "civilizacije". P.S. Komentar neželjeno i izdašno kraćen jer je bio navodno "nepodobnog sadržaja".