Naslovnica Auti Automobili

Ovaj Audi na struju bi obratio i zagrižene ljubitelje benzinaca i dizelaša

Na najbržim punionicama u Hrvatskoj e-tron se napuni za dva i pol sata. Testni primjerak stoji 924.991 kn, a e-tron cjenovno kreće od 660.769 kn.
09. lipnja 2019. u 17:41 7 komentara 1165 prikaza
Audi e-tron
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/16

Audi e-tron, prvi serijski električni automobil ove marke, privlači izgledom, a oduševljava voznim osobinama. Jedan je od onih automobila kojima se teže prestrojiti na cesti, jer ostali vozači voze paralelno uz njega ne bi li ga bolje vidjeli.

Utrka legendi bivše Jugoslavije Fićo, buba, yugo... Utrka legendi bivše Jugoslavije - možete li pogoditi tko je pobijedio?

Tijekom testa pitanja o e-tronu imali su i vozači drugih premium marki i oni koji voze aute iz potpuno drukčijeg segmenta. Audi e-tron privukao je i vozače koji uopće nisu shvatili da se radi o električnom automobilu. Ništa čudno, jer izgleda sjajno, a na njegovu električnu orijentaciju ukazuje tek oznaka modela iznad poklopca pod kojim se skriva utičnica za struju. Kad se provezete pored nekoga, onda je ipak jasnije da e-tron vozi na struju. Očito je to po zvuku. Odnosno, po izostanku zvuka. Izvan automobila, kao i u kabini, čuje se tek tiho zujanje. Osim tog zvučnog efekta, za električne automobile karakteristično žustro ubrzavanje ovdje je prilično naglašeno. Audijev električni SUV iz svoja dva elektromotora isporučuje 400 konjskih snaga i okretni moment od 664 Nm te bez obzira na masu od 2490 kg iz mirovanja pojuri bez zadrške. Do stotke stiže za 5,7 sekundi.

Audi e-tron
1 / 16
Audi e-tron

Agilno kroz oštre zavoje

Maksimalna mu je brzina ograničena na 200 km/h, a fascinira agilnošću kojom svladava oštre zavoje, preciznošću kojom se drži putanje. To se može zahvaliti individualnoj distribuciji snage po kotačima. Utjecaja je imao i vrhunski zračni ovjes, kojem zasluge pripisujemo i za besprijekornu udobnost. Nova quattro generacija – električni pogon na sve kotače – osigurava vrhunsko držanje podloge i upravljanje u bilo kojim uvjetima. U većini slučajeva koristi stražnji električni motor, a po potrebi okretni moment raspodjeljuje i na prednju osovinu.

Automehaničar Bitna stavka Ne kupujte auto ako ovo ne znate: Evo koliko stoje rezervni dijelovi za razne modele

Koncepcijom i dimenzijama prikladan je za svakodnevnu uporabu. Dugačak je 490,1 centimetara, širok je 193,5 cm i visok 163 cm. U interijeru prostora ima kao u svakom SUV-u te veličine, prtljažnik prima impresivnih 660 litara. Interijer je većinom poznat iz ostalih većih Audi modela. Dva dodirna zaslona, virtualni kokpit - vozačko okruženje moderno je, ergonomski posloženo i jednostavno za korištenje. Oprema (što serijska, što dodatna) obuhvaća sve što je u ovakvom automobilu moguće ponuditi. Primjerice, testni e-tron ima kamere koje pokrivaju 360 stupnjeva oko vozila, 4-zonski automatski klima-uređaj, Bang & Olufsen audio sustav, naprednu navigaciju, head-up zaslon, kožne presvlake el. podesivih sjedala, grijanje i prednjih i stražnjih sjedala, Matrix LED svjetla, potpun paket sigurnosnih asistenata...

Doseg između 300 i 400 km

Mana električnih automobila (u većini slučajeva) je premali doseg. Ovdje se može računati na oko 330 kilometara s jednim punjenjem baterije od 95 kWh, ali konačan rezultat ovisi o načinu vožnje.

U Podorljaku postavljene nove kamere za nadzor brzine Sigurnost u prometu Oprez! Vozače na hrvatskim cestama snimaju deseci kamera koje 'vide sve'

Audi Drive Select vozaču omogućava da postavke pogonskog sklopa dodesi na učinkovitu vožnju, ali i na sportsku. U skladu s izabranim modom vožnje, e-tron se uzdiže ili pak spušta bliže cesti, mjenjač stupnjeve prijenosa izmjenjuje prije ili kasnije. Stoga i doseg varira između 300 i 400 km. Na 300 km mogu računati vozači koji se ni u ‘strujiću’ ne žele odreći dinamike. S obzirom na još uvijek manjkavu mrežu javnih punionica, o električnom automobilu u Hrvatskoj prvenstveno mogu razmišljati oni koji kod kuće ili na poslu imaju adekvatno mjesto za punjenje. Ili su spremni na planiranje gdje će, kada i koliko dugo puniti automobil. Na najbržim punionicama u Hrvatskoj e-tron se napuni za dva i pol sata. Testni primjerak stoji 924.991 kn, a e-tron cjenovno kreće od 660.769 kn.

Hrvatski Telekom i Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM)
Generacija NOW
Pobjednički tim natječaja Hrvatskog Telekoma i IRIM-a: „Definirali smo i napravili svoj standard IT učionice – onakav kakav kod nas još ne postoji“

A1 izdvaja za Vas

  • BakaMraz:

    Za 100.000 Eur kupim pravi auto, a ne ovu električnu peglu!

  • Avatar Asterix
    Asterix:

    Dok se on napuni od Zagreba do Zadra dođeš u Fići.

  • HR:

    U duzno postovanje...ne kupujem ovakve aute jer su veci zagađivaci od onih sa unutarnjim izgaranjem...