Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 15
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
e-tron

Ovaj Audi na struju bi obratio i zagrižene ljubitelje benzinaca i dizelaša

Audi e-tron
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
1/16
09.06.2019.
u 17:41

Na najbržim punionicama u Hrvatskoj e-tron se napuni za dva i pol sata. Testni primjerak stoji 924.991 kn, a e-tron cjenovno kreće od 660.769 kn.

Audi e-tron, prvi serijski električni automobil ove marke, privlači izgledom, a oduševljava voznim osobinama. Jedan je od onih automobila kojima se teže prestrojiti na cesti, jer ostali vozači voze paralelno uz njega ne bi li ga bolje vidjeli.

Tijekom testa pitanja o e-tronu imali su i vozači drugih premium marki i oni koji voze aute iz potpuno drukčijeg segmenta. Audi e-tron privukao je i vozače koji uopće nisu shvatili da se radi o električnom automobilu. Ništa čudno, jer izgleda sjajno, a na njegovu električnu orijentaciju ukazuje tek oznaka modela iznad poklopca pod kojim se skriva utičnica za struju. Kad se provezete pored nekoga, onda je ipak jasnije da e-tron vozi na struju. Očito je to po zvuku. Odnosno, po izostanku zvuka. Izvan automobila, kao i u kabini, čuje se tek tiho zujanje. Osim tog zvučnog efekta, za električne automobile karakteristično žustro ubrzavanje ovdje je prilično naglašeno. Audijev električni SUV iz svoja dva elektromotora isporučuje 400 konjskih snaga i okretni moment od 664 Nm te bez obzira na masu od 2490 kg iz mirovanja pojuri bez zadrške. Do stotke stiže za 5,7 sekundi.

Audi e-tron
1/16

Agilno kroz oštre zavoje

Maksimalna mu je brzina ograničena na 200 km/h, a fascinira agilnošću kojom svladava oštre zavoje, preciznošću kojom se drži putanje. To se može zahvaliti individualnoj distribuciji snage po kotačima. Utjecaja je imao i vrhunski zračni ovjes, kojem zasluge pripisujemo i za besprijekornu udobnost. Nova quattro generacija – električni pogon na sve kotače – osigurava vrhunsko držanje podloge i upravljanje u bilo kojim uvjetima. U većini slučajeva koristi stražnji električni motor, a po potrebi okretni moment raspodjeljuje i na prednju osovinu.

Koncepcijom i dimenzijama prikladan je za svakodnevnu uporabu. Dugačak je 490,1 centimetara, širok je 193,5 cm i visok 163 cm. U interijeru prostora ima kao u svakom SUV-u te veličine, prtljažnik prima impresivnih 660 litara. Interijer je većinom poznat iz ostalih većih Audi modela. Dva dodirna zaslona, virtualni kokpit - vozačko okruženje moderno je, ergonomski posloženo i jednostavno za korištenje. Oprema (što serijska, što dodatna) obuhvaća sve što je u ovakvom automobilu moguće ponuditi. Primjerice, testni e-tron ima kamere koje pokrivaju 360 stupnjeva oko vozila, 4-zonski automatski klima-uređaj, Bang & Olufsen audio sustav, naprednu navigaciju, head-up zaslon, kožne presvlake el. podesivih sjedala, grijanje i prednjih i stražnjih sjedala, Matrix LED svjetla, potpun paket sigurnosnih asistenata...

Doseg između 300 i 400 km

Mana električnih automobila (u većini slučajeva) je premali doseg. Ovdje se može računati na oko 330 kilometara s jednim punjenjem baterije od 95 kWh, ali konačan rezultat ovisi o načinu vožnje.

Audi Drive Select vozaču omogućava da postavke pogonskog sklopa dodesi na učinkovitu vožnju, ali i na sportsku. U skladu s izabranim modom vožnje, e-tron se uzdiže ili pak spušta bliže cesti, mjenjač stupnjeve prijenosa izmjenjuje prije ili kasnije. Stoga i doseg varira između 300 i 400 km. Na 300 km mogu računati vozači koji se ni u ‘strujiću’ ne žele odreći dinamike. S obzirom na još uvijek manjkavu mrežu javnih punionica, o električnom automobilu u Hrvatskoj prvenstveno mogu razmišljati oni koji kod kuće ili na poslu imaju adekvatno mjesto za punjenje. Ili su spremni na planiranje gdje će, kada i koliko dugo puniti automobil. Na najbržim punionicama u Hrvatskoj e-tron se napuni za dva i pol sata. Testni primjerak stoji 924.991 kn, a e-tron cjenovno kreće od 660.769 kn.

Ključne riječi

Komentara 7

BA
BakaMraz
22:32 09.06.2019.

Za 100.000 Eur kupim pravi auto, a ne ovu električnu peglu!

Avatar Asterix
Asterix
22:37 09.06.2019.

Dok se on napuni od Zagreba do Zadra dođeš u Fići.

Avatar whack.tack
whack.tack
09:21 16.06.2019.

cuo sam da za 8 godina odlazi baterija koja s emora zamijeniti samo s originalnom. i opet cuo sam da kosta 12.000 EUR, moze neka potvrda demant?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije