Naslovnica Auti Automobili

Navala adrenalina: Legenda testirala Seatovu jurilicu s Rimčevom tehnologijom

Elektromotor koji je napravio Rimac u e-Raceru razvija 680 KS te 960 Nm okretnog momenta, što omogućuje 3,2 sekunde do 100 km/h
10. listopada 2018. u 09:28 6 komentara 3011 prikaza
Seat Cupra e-Racer
Foto: seat-mediacenter.com
Pogledajte galeriju 1/8

Negdje u ljeto su Rimac-Automobili objavili suradnju sa Seatom oko razvoja njihova novog touring trkaćeg automobila. Nije prošlo dugo a priča se obistinila. Jer, u sjeni predstavljanja C_TWO Zagrepčanima prošlo je testiranje Seatovog Cupra e-Racera u čijem je razvoju, kako je ranije objavljivano, intenzivno sudjelovala i tvrtka Rimac-Automobili.

NOVA SURADNJA Posao od 600 milijuna kuna: Rimac i Pininfarina rade na novom automobilu

Trkaći automobil koji će prvi put na utrkama nastupiti 2020. godine, testiran je i na hrvatskim stazama na Mičevcu i Grobniku, a sada globalni internetski webovi posvećeni automobilima donose i neke nove detalje. Jer, kako piše, Seat se s Cupra E-Racerom intenzivno priprema za ETCR, europsko prvenstvo touring automobila, a e- Racer u kojem se nalazi Rimčeva tehnologija testira trkački veteran Jordi Gene.

Video - Seat Cupra e-Racer s Rimčevom tehnologijom

[video: 27190 / ]

– Morate potpuno promijeniti stil vožnje i koristiti sasvim drukčije parametre kako biste znali kojom brzinom vozite, kako da uđete u zavoj ili kada trebate zakočiti. Osjećaj je ubrzavanja na e-Raceru daleko snažniji pa je i navala adrenalina daleko veća, rekao je Gene.

EY Poduzetnik godine EY Poduzetnik godine Rimac: Dobio sam ponudu za otkup moje tvrtke, a jedan poduzetnik me avionom prebacio u Australiju

Elektromotor koji je napravio Rimac u e-Raceru razvija 680 KS te 960 Nm okretnog momenta, što omogućuje 3,2 sekunde do 100 km/h. Međutim, to pod izuzetna opterećenja stavlja i bateriju koja onda treba i dodatno hlađenje. U tu se svrhu koristi 200 kg suhog leda, odnosno ugljikova(IV) oksida (CO2) u čvrstom stanju na temperaturi od -79 Celzija. Kako bi vozač znao da je vrijeme da se vrati u boks na hlađenje, automobil je opremljen posebnim indikatorima.

[video: 27192 / ]

 

Kako je baterija teška nekih 450 kg, prema riječima voditelja Seatove momčadi Xaviera Serre, njezino je smještanje u automobil bilo i najveći izazov. Smještena je na kraju ispod kabine automobila. Isto, mehaničari su se morali naviknuti na nošenje rukavica koje mogu podnijeti napon od tisuću volta.

– Ovdje više nije izazov kako biti najbrži već moramo uključiti još jedan čimbenik, a to je raspolaganje energijom. Učimo kako pratiti temperaturu i doseg, rekao je voditelj momčadi Xavier Serra.

Mate Rimac Jurilica na Zrinjevcu Mate Rimac: Kroz nekoliko mjeseci više neću biti većinski vlasnik

Za glavnog inženjera Jordija Martija to je i novi ritual.

– U 20 godina, koliko se bavim ovim poslom, nisam nikada pomislio da bi se trkaći automobil mogao puniti putem utičnice, kaže Marti.

Video - Novi Rimčev električni automobil C_Two

[video: 26989 / ]
Biznis akademija
PROMO
Besplatne video edukacije o digitalnom poslovanju
  • wwwcroxx:

    Cijeli svijet se usmjerava prema korištenju ekološke energije. Struja i vodik prednjače u proizvodnji auta, kamiona, autobusa i vlakova (Francuska i Njemačka proizvode vlakove pogonjene vodikom). U Hrvatskoj se proizvodi u malim količinama auti na elektro pogon. To je budućnost. ... prikaži još! A šta radi naše vlade sastavljena od komunističkih stranaka. HDZ, SDP i ostali njihovi sateliti. Ništa ne rade. Zaboli njih ona stvar za budućnost, za zaradu koja se mogla mjeriti u tisućama milijardi eura. Oni se bave samo sa time da prikriju svoj kriminal. Od krađa, ubojstava pa do prostitucije. Užas.

  • Avatar cuvarkuca
    cuvarkuca:

    Um caruje...

  • bruh:

    Gdje vozi taj auto ,u kojoj kategoriji,na kojem kanalu je prenosila utrka,tko je sponzor daj novinar pojedi te ćevape i popi povodom ali nemoj obrijati ovaj komentar .Iz mog poreza je dobio milione kuna zadrkanje lite