Sustav javnih bicikala „Bajs“ dobio je proširenje, te je sad dostupan još većem broju korisnika, javljaju u Gradu. Krenuli su s novom fazom širenja mreže, pa se ovaj tjedan postavlja još 500 bicikala i aktivira 47 novih stanica opremljenih stalcima, raspoređenih u različitim kvartovima i uz ključne prometne pravce. Riječ je o najfrekventnijim lokacijama poput Doma zdravlja Siget, Klizališta Velesajam, Super Andrije Siget, OŠ Kajzerica, Oktogona Dugave, Trga Republike Hrvatske, SC Trnje, Tržnice Jarun, Ulice Božidara Magovca i drugih.
U prvoj fazi projekta ovo ljeto stanice su postavljene na ključnim čvorištima u gradu, a sada je udovoljeno prijedlozima građana te je proširena mreža po kvartovima na mjestima stanovanja i rada. Stanice su postavljene i u blizini fakulteta, škola, sportskih ustanova i tržnica. Cilj je dodatno povezati postojeće stanice i učiniti mrežu još kvalitetnijom i dostupnijom za sve korisnike. Ovom fazom projekta bicikli se mogu voziti i unutar kvartova olakšavajući kratke vožnje i brži pristup javnom prijevozu, što svakodnevne obaveze čini jednostavnijima i fleksibilnijima.
VIDEO Testirali smo Bajs: Uskoro dolazi drugačija vrsta, evo kakvu je ocjenu dobio na zagrebačkim cestamaS ovim novim lokacijama Zagreb će imati 90 aktivnih stanica i 1.000 bicikala, a do kraja listopada očekuje se dovršetak mreže od ukupno 180 stanica i 2.000 bicikala raspoređenih po cijelom gradu. – Bajs nije samo sustav bicikala – on je simbol pametnijeg, održivijeg i pristupačnijeg Zagreba. Dodavanjem stotina novih bicikala i stanica, približavamo mobilnost svakom kvartu i olakšavamo kretanje tisućama ljudi. Cilj nam je da bicikl ne bude samo privilegija centra, već ravnopravno dostupan u svim dijelovima grada – naglasio je u priopćenju Tomislav Tomašević, gradonačelnik Grada Zagreba.
U Gradu su se pohvalili i brojkama, pa su tako ponovili da je do sada projekt zabilježio više od 20.000 registriranih korisnika i preko 650.000 minuta vožnji. Dosadašnje statistike, kažu, pokazuju da su najpopularnije rute one koje povezuju centar grada, no s novim stanicama u kvartovima očekuje se još šire i raznovrsnije korištenje. Sve informacije oko stanica i broja bicikala na njima su vidljive na aplikaciji i na karti https://bajs.zagreb.hr/hr/karta-stanica/
650 000 minuta kroz mjesec dana na 500 bicikala do sad znači da je u prosjeku svaki bicikl bio u najmu 43 minute dnevno. I zato smo odlučili kupiti još 500 a planiramo ih još dodatnih 1000 jer ljudi jedva pronalaze slobodne bajsove kolika je navala. Pitanje je samo da li će ih 2000 biti dovoljno ili ipak da utrošimo dodatnih 9 milijuna eura i kupimo ih duplo više!?