Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 172
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
JUŽNI ULAZ U ZAGREB

FOTO Kinezi idući tjedan počinju graditi vijadukt novog ulaza u metropolu

Zagreb: Radovi na novoj ruti tramvaja i proširenju Sarajevske ceste
Foto: Igor Soban/PIXSELL
1/39
29.10.2025.
u 07:00

– Sad kad su Kinezi, barem smo sigurni da će biti gotovo na vrijeme... I konačno – komentari su susjeda, zadovoljnih što je nakon desetljeća obećanja i čak dvije godine, koliko je trajao natječaj, spoj Sarajevske sa zagrebačkom obilaznicom nikad bliži realizaciji

Mali korak za kineskog diva, velik za zagrebački promet, tako bismo parafrazirajući poznatu izreku mogli najaviti početak radova na ključnom dijelu novog južnog ulaza u metropolu. U ponedjeljak će bageri, kamioni, dizalice i radnici tvrtke China Road and Bridge Corporation (CRBC) početi graditi vijadukt preko Ranžirnog kolodvora, doznajemo u Hrvatskim autocestama (HAC). Dobra je to vijest koja stiže na prvu godišnjicu otkako je Grad Zagreb pokrenuo realizaciju svog dijela projekta, gradnju 2,25 kilometara tramvajske pruge od okretišta u Zapruđu do Ranžirnog te proširenje Sarajevske ceste na aveniju, na mjestima široku i više od 40 metara. Provjerili smo kako radovi napreduju i otkrili da će vijadukt za ostatkom Sarajevske kasniti najmanje dvije godine. Kako?

U gradskoj upravi kažu da svoj dio posla kane dovršiti do proljeća, a iz HAC-a doznajemo da je CRBC-u rok 30 mjeseci, koji počinje teći od ponedjeljka, što znači da će, bude li izvođač precizan, sve biti finalizirano do 3. svibnja 2028. – Sad kad su Kinezi, barem smo sigurni da će biti gotovo na vrijeme... I konačno – komentari su susjeda, zadovoljnih što je nakon desetljeća obećanja i čak dvije godine, koliko je trajao natječaj, spoj Sarajevske sa zagrebačkom obilaznicom nikad bliži realizaciji. CRBC će angažirati i brojne domaće podizvođače, a tvrtki s Dalekog istoka realizaciju će olakšati i prethodno iskustvo s hrvatskih gradilišta. Trenutačno probijaju tunel Kozjak, dio novog ulaza u Split, a domaćoj javnosti najpoznatiji su po gradnji Pelješkog mosta.

A prolazeći Sarajevskom, primjećujemo da se na ključnom gradskom projektu i dalje radi po "uredskom radnom vremenu" jer većina strojeva utihne već oko 15 sati. Praši se tako, ali od automobila koji voze gradilištem. Iako je dojam da se radi sporo, iz Grada nam objašnjavaju kako je odrađeno puno oku nevidljivih zahvata, što uključuje novu komunalnu infrastrukturu, odnosno kanalizaciju, odvodnju, vodovod, vrelovod, javnu rasvjetu, struju, komunikaciju...

– Na cijelom dijelu istočnog kolnika izvedena je zamjena slabo nosivog tla i mehanički nosivi sloj te piloti i HEB profili zidova zaštite od buke. Na dionici od rotora Zapruđe do vojarne Tigrovi postavljeno je 16 kontaktno-rasvjetnih stupova, kao i kabelska kanalizacija ZET-a sa zdencima, a slijedi i postavljanje kontaktne mreže – dodaju s Radićeva trga. Dok cestovni dio kasni nekoliko mjeseci u odnosu na prvobitna obećanja, na terenu vidimo da se tračnice montiraju bržim tempom, prešle su pola puta od Zapruđa i ušle u Dugave, točnije, postavljeno ih je 850 metara. Cesta će imati po tri traka u svakom smjeru te biciklističke i pješačke staze, a da bi to realizirali, radnici pripremaju istočni kolnik za asfaltiranje, nakon čega sele na zapadni.

I dalje se, doznajemo, traži rješenje privremenog okretišta tramvaja jer se ono kod Ranžirnog ne može graditi dok sjeverni dio vijadukta ne bude dovršen. Nismo, doduše, uspjeli doznati točnu lokaciju i cijenu pomoćnog okretišta, a tek ostaje vidjeti hoće li Grad ipak pričekati CRBC da odradi svoj dio posla, odnosno odustati od privremene verzije i tako uštedjeti novac. A kad smo kod novca, 100 milijuna eura ugovoreni je iznos kada zbrojimo sve stavke projekta novog južnog ulaza u Zagreb. Najskuplji je upravo HAC-ov dio, čak 67 milijuna eura.

– Riječ je o iznimno kompleksnom infrastrukturnom zahvatu koji nadilazi klasične građevinske radove. Projekt uključuje izmještanje i koordinaciju velikog broja komunalnih i energetskih instalacija, kao i izradu prometno-tehnološkog projekta organizacije prometa vlakova, budući da će se radovi odvijati pod željezničkim prometom. Upravo zbog toga planiran je rok od 30 mjeseci jer je nužan kako bi se osigurala sigurnost, funkcionalnost i kvaliteta izvedbe u izrazito zahtjevnim uvjetima – pojašnjavaju u odgovoru na upit. Ističu i da se od kilometar dugog zahvata čak 700 metara odnosi na vijadukt, koji će počinjati od čvora Jakuševec, sjecišta s autocestama A3 i A11. Njime će se s po dva traka u svakom smjeru s 80 km/h spuštati na Sarajevsku, a vozači će potom moći na rotor u Zapruđu ili na Most mladosti. Optimistični je scenarij, podsjetimo, da će to biti sredinom 2028., a prije toga, na proljeće, trebao bi profunkcionirati i tramvaj. Na prvim novim tračnicama nakon više od četvrt stoljeća vozit će linija 8, koja će dobiti još osam stajališta i okretati se u blizini nove zgrade osnovne škole u Jakuševcu. Uz bolju prometnu povezanost, novi južni ulaz rasteretit će čvor Buzin, Holjevčevu i Ulicu SR Njemačke te skratiti putovanje do Siska.

Ključne riječi

Komentara 8

Avatar neugodan
neugodan
09:31 29.10.2025.

Napokon!!! Sretno. Oni delaju za razliku od ovih iz Spegra i slicnih domacih tvrtki.

Avatar neugodan
neugodan
09:38 29.10.2025.

"Upravo zbog toga planiran je rok od 30 mjeseci jer je nužan kako bi se osigurala sigurnost, funkcionalnost i kvaliteta izvedbe u izrazito zahtjevnim uvjetima"..ne nego su tada izbori i HDZ ce reci "evo dragi sugradjani, ovo smo vam mi omogucili"!!!

TR
Trnjan
08:15 29.10.2025.

I povečati gužvu na mostu Mladosti i Držičevoj

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata