Naslovnica Vijesti Hrvatska

“Učitelji i roditelji vjeruju da su učenici lijeni i da ne znaju učiti”

Loomen nastavnicima su dane pojednostavljene upute koje vrijeđaju sav njihov dosadašnji rad.
05. veljače 2019. u 15:32 9 komentara 2193 prikaza
Divjak
Foto: Luka Stanzl/Pixsell

Najvažnije osobe obrazovnog sustava, nastavnici, profesori i učitelji, moraju steći nove osobine! Nema šale, tradicionalni način rada, autoritativan stil vođenja i superioran stav prema učenicima, što su njihove ključne osobine, moraju napustiti i već sljedeće godine frontalno krenuti u suvremeni sustav podučavanja pa u skladu tim odgovoriti na izazove i promijeniti svoj način rada.

Blaženka Divjak Detaljne provjere Otkrivene tri lažne diplome. 'Varalice ćemo identificirati i dobit će izvanredni otkaz'

Tradicionalno – suvremeno

Takva uputa objavljena je u tabličnom prikazu i plasirana u sustav za edukaciju u online okruženju (Loomen) u kojem moraju sudjelovati svi profesori kako bi se pripremili za “Školu za život”.

Za postavljanje tabličnog prikaza u sustav za edukaciju najzaslužnija je, doznajemo, pomoćnica ministrice Lidija Kralj.

Autor letka, među ostalim, poručuje profesorima kako su do sada radili tako da su davali općenite i nejasne povratne informacije o napredovanju učenika, a suvremeni učitelj u “Školi za život” – osim što učenika vodi demokratskim stilom uz uzajamno poštovanje – mora davati konkretne i upotrebljive informacije o napredovanju učenika.

Učiteljima i profesorima u uputama je dano do znanja da nisu vodili računa ni o učenikovim predznanjima i mogućnostima, a da od sada moraju fleksibilno prilagođavati sadržaje učenikovim predznanjima i jakim stranama kako bi u konačnici izgradili samostalnog i samopouzdanog učenika koji je spreman na cjeloživotno učenje.

Ispit zrelosti Važni detalji: Ovo su sve promjene po predmetima na ovogodišnjoj maturi

O tome kako postići takav napredak u tom kratkom prikazu nema ni riječi.

Propisano što da vjeruju

Ipak, tu je još zahtjeva na koje bi prosvjetari morali odgovoriti preko noći.

Više nego ikada ranije istaknuto je da se smatraju suodgovornima za učenikov neuspjeh i da je odgovornost podijeljena na njih, na učenika i na roditelje. Činjenica je da se to podrazumijeva, ali i da se takvim isticanjem odgovornosti stavlja dodatni pritisak na profesore bez jasnog razgraničenja što je čija odgovornost.

Na upit jesu li tako pojednostavljenim ocjenama poput “osobine učitelja: autoritaran stil vođenja i superioran odnos prema učenicima...” uvrijedili profesore u sustavu u kojem su oni temelj reforme, u Ministarstvu obrazovanja oštro demantiraju.

Blaženka Divjak Dalmatinsko 'NE' kurikulu povijesti Povijest će učiti kao da je 1946.! Učenici neće morati znati za Radića, Jelačića...

– Naravno da je to potpuno netočno i da se ne radi ni o kakvom podcjenjivanju učitelja – kažu u Ministarstvu. Štoviše, dodaju da oni nisu autori uputa, već da je tablica originalno objavljena 2014. u publikaciji Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje i da su je tada radili stručnjaci iz područja pedagogije.

Ipak, više je nego jasno da se ovakvim banalnim prikazom suvremenog pristupa školi omalovažava trud nastavnika i profesora koji su godine rada proveli u školama.U online sustavu za edukaciju.

Prosvjed ispred Ministarstva kulture

ŠTO PIŠE U TABLICAMA UČITELJIMA?

Tradicionalni pristup: Važni su ulazni podaci – predmetni sadržaj. Poučavanje se shvaća kao jednosmjerni prijenos znanja s ciljem pamćenja što većeg broja informacija. Sadržaj je unaprijed zadan i neupitan. Učitelj ne vodi računa o učenikovim predznanjima i mogućnostima. Glavni izazov: količina informacija koju treba prenijeti u ograničenom vremenu itd.

Suvremeni pristup: Važni su rezultati – ishodi učenja. Poučavanje se shvaća kao proces u kojem učenik stječe novo razumijevanje svijeta i sebe. Sadržaj je važan, ali je važnije uočavanje smisla aktivnim stavom i primjenom. Učitelj fleksibilno prilagođava sadržaje učenikovim predznanjima i jakim stranama itd.

VISERA
EU FONDOVI
Inovacije: Radimo na razvoju robota koji će mnoge poštedjeti zamornog pretipkavanja podataka
  • Neo001:

    Jadno je i sramotno kada nam određuju što će i kako učiti naša djeca razni jugo jokići, drugarice divjak ili kada jedna drugarica kuharica sunčica findak već godinama izvještava o našem školstvu na primitivan, imbecilan način.

  • Ninica:

    Da li je ikad nekome palo na pamet, da bi bilo dobro i korisno učitelje i nastavnike, pogotovo one nižih razreda i vrtićke odgajatelje psihotestirati. Svaka škola ima barem nekoliko posebnih slučaja koji ostavljaju trajne posljedice i traume na djecu, ... prikaži još! a ravnatelji su nemoćni. Ili je to pedagoška taktika da ih od malih nogu trepa pripremiti da će im možda budući autoriteti ( jednog dana na poslu) biti psihički upitne osobe. Za rad s djecom osobe pedagoških struka definitivno trebaju imati uvjerenje da su zdrave i to bi trebalo ići pod obavezno -godišnje.

  • Snowman:

    Tu se ne moze nista. Dijeca su dobila Computere, Mobitele i sl. To je sad za njh najvaznije i kakv auto ce danas sutra voziti. moje subjektivno misljenje : Generacija "Grbavih potiljaka i k tome gluha "