Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Sporan natječaj za 1103 nova MUP-ova vozila?

Od 856 automobila koji se operativnim leasingom uzimaju za MUP uvjetima za njih 801 udovoljava samo Škoda
05. rujna 2010. u 23:55 59 komentara 190 prikaza
policija, mup, vozila
Foto: Arhiva VL

Netom završen natječaj, koji je raspisao Ured za središnju javnu nabavu i kojim se operativnim leasingom, najvećim dijelom za Ministarstvo unutarnjih poslova, unajmljuje 1103 automobila (što je tri posto vozila koja će biti prodana do kraja 2010. u RH), posao je godine za trgovce automobilima s obzirom na to je vrijedan čak 200 milijuna kuna.

Glavni filtar

Za MUP se tim natječajem nabavlja čak 856 automobila i upravo zbog te grupe vozila bune se trgovci automobilima jer prema propisanim dimenzijama za nabavu čak 801 automobila udovoljavaju jedino Škoda Octavija i Passat. U čemu je kvaka? Za ta policijska vozila uz određenu dužinu, širinu vozila, međuosovinski razmak, snagu... naveden je i minimalan obujam prtljažnika od 550, odnosno 560 litara. Upravo obujam prtljažnika, koji je glavni filtar da se ostali automobili ne mogu provući u konkurenciju, u kombinaciji sa snagom motora koja treba biti od 75 do 90 konja omogućuje da jedino Škoda Octavija i Passat odgovaraju tim uvjetima. Passat diskvalificira njegova cijena pa ostaje samo Škoda.

– Škoda je jedini automobil koji ima veliki prtljažnik, a malu snagu. Ostali automobili s takvim prtljažnikom imaju snažniji motor i to ih diskvalificira – objasnio nam je stručnjak za automobile koji je proučio natječaj. I u druge dvije stavke tog natječaja, kojima se traži 85 osobnih automobila, minimalnim dimenzijama udovoljava jedino Passat. Da natječaj nije najpoštenije skrojen, smatra i Zorislav Antun Petrović, predsjednik Transparency Internationala, nevladine udruge koja se bavi suzbijanjem korupcije.

– Iskreno se nadam da natječaj nije namješten. Ali dimenzije prtljažnika ne bi trebale biti kriterij jer to što on ima obujam od 550 ili 560 litara ne jamči da u njega stane određena oprema – objasnio je Z. A. Petrović.

Poništiti objavu?

On smatra kako bi baš zbog prtljažnika natječaj možda mogao i propasti, ali zasad o njegovu poništavanju nitko ne govori. Na taj se natječaj javilo deset leasing-kuća, a u roku od 30 dana bit će odabrana najbolja ponuda. No, upućeni tvrde kako razlika u cijeni između njihovih ponuda ne može biti velika s obzirom na to da će sve za tih osamstotinjak automobila nuditi ista vozila, odnosno od istog dobavljača jer je P.Z. Auto jedini uvoznik Škoda i Passata u RH.

S druge strane, da natječaj karakteristikama vozila nije ograničen samo na Škodu i da suprotno Zakonu o javnoj nabavi nije isključena tržišna utakmica u konkurenciji s drugim autokućama, tvrde trgovci automobilima, mogla bi se postići ušteda od barem 10 posto, odnosno od 20 do 30 milijuna kuna. U Uredu za središnju javnu nabavu opravdavaju se pak da su natječajem propisali minimalne, a ne točne karakteristike vozila te da su prihvatljivi svi automobili koji udovoljavaju tim uvjetima. Kada bi bile propisane točne karakteristike, onda bi se, nastavili su, moglo govoriti o pogodovanju određenim tvrtkama, a ovako su, smatraju, navodi o namještanju neutemeljeni i tržišna utakmica nije prekršena.

Obujam prtljažnika bitan je zbog opreme

Obujam prtljažnika bitan je zbog opreme

Kriterij minimalnog obujma prtljažnika nužan je jer osobna policijska vozila ne služe samo za prijevoz osoba. Policijska oprema koja se smješta u prtljažni prostor namijenjena je za svaku službu policije (policijska oprema za uspostavljanje blokadnog punkta i obavljanje očevida prometnih nesreća za prometnu policiju, policijska oprema za obavljanje očevida kriminalističke policije, itd.), te je sukladno volumenu te opreme određena minimalna zapremnina prtljažnika vozila koja bi odgovarala svim službama policije – tvrde u Uredu za središnju javnu nabavu.

Također, tvrde da obujam prtljažnika ne isključuje ostale automobile na našem tržištu.

Škodu voze i policije u Če&scaron

Škodu voze i policije u Češkoj, Slovačkoj, Austriji, Grčkoj...

U P.Z. Autu pak kažu kako oni nisu prava adresa za odgovore na pitanja o detaljima natječaja i sumnjama da je namješten upravo njima. No dodaju kako se Škoda Octavia koristi u mnogim europskim zemljama (Češkoj, Slovačkoj, Austriji, Mađarskoj, Grčkoj...) kao policijsko vozilo pa je, navode, iz toga očigledno da Škodina vozila najbolje odgovaraju zahtjevima u pogledu omjera cijene i performansi, dimenzija i kvalitete.

– Ne vjerujemo da se može posumnjati da su u svim tim europskim zemljama izmanipulirani procesi natječaja, odnosno nabave – poručili su iz P.Z Auta.

Danijel Popović
Moja je cura pala u nesvijest kad su nam u banci rekli da mi je Jugoton uplatio milijun maraka za album
Digitalizacija zdravstva
Hrvatsko zdravstvo
Moderna rješenja našeg zdravstva: Donosimo vam priču o naprednim tehnologijama hrvatskog zdravstva
  • Ringo:

    Mafijaši sa Sicilije su male bebe prema ovima. Pa tako je bilo i na natječaju prije par godina, jedina na svijetu je Škoda Octavia zadovoljavala uvjete.

  • jankoprekobrda:

    Prica se da narod priprema glogove kolce da istjera djavla ivraga iz vlade, jer ih je navodno sve u vladi sam vrag i djavo opsijeo i nemoze ga se drugacije istijerati do glogovim kolcima po kazivanju istijerivaca vragova i djavola.

  • -obrisani-:

    leasingom, se moze kupit bilo koja kola, mjesecna isplata ovisi o koliko je placeno kesa, i na koliko godina je leasing i naravno koliki je ostatak isplate.