Norveška ostvaruje jedan od najspektakularnijih infrastrukturnih pothvata u svojoj povijesti. U tijeku je izgradnja najdužeg i najdubljeg podvodnog cestovnog tunela na svijetu, impresivnog projekta poznatog kao Rogfast ili Boknafjord-tunel, piše Frankfurter Rundschau. Ovaj megatunel ključni je dio modernizacije obalne autoceste E39 i ima za cilj značajno poboljšati prometnu povezanost između juga i sjevera zemlje. Njegovom izgradnjom eliminira se potreba za trajektnim prijevozom na tom dijelu trase. Tunel će povezivati općine Randaberg i Bokn, omogućujući kontinuitet cestovne mreže bez trajekata na relaciji Kristiansand – Trondheim. Planirano je da vrijeme putovanja smanji s 21 na svega 10 sati, piše The Telegraph.
Prema dostupnim informacijama, tunel će biti dug 27 kilometara, a dubok 392 metra ispod razine mora. Vrijeme vožnje kroz tunel trebalo bi biti otprilike 35 minuta, dok je trošak izgradnje procijenjen na 1,9 milijardi eura. Naplaćivat će se cestarina oko 38 eura po vozilu. Gradnja je započela u 2018. godini, a završetak radova planiran je za 2033. godinu.
Pogledajte kako bi trebao izgledati:
Zbog zahtjevnih geoloških uvjeta (velike dubine i kompleksne strukture fjorda), tunel predstavlja izazov bez presedana u povijesti podvodne gradnje. Osim skraćenja putovanja i jačanja povezanosti, projekt ima i širi strateški značaj: Norveška njime želi potaknuti razvoj gospodarstva, ubrzati prijevoz robe i dodatno otvoriti zemlju turizmu.
Norveška nije jedina u Europi koja gradi pod morem. I Danska radi na velikom projektu – Fehmarnbelt-tunelu, koji bi od 2029. godine trebao povezati Njemačku i Dansku. Bit će to najduži podvodni tunel na svijetu, dug 18 kilometara, namijenjen za cestovni i željeznički promet. Europa trenutačno broji pet velikih podmorskih gradilišta.
FOTO Mikrofon za jednog: Putin ne dolazi, pogledajte kako su Zelenskog dočekali u Ankari
Najduži svakako nije. Duži su japanski tunel koji spaja Honshu i Hokaido, a i tunel između Francuske i Britanije. Oba su dužaod 50 kilometara.