IMPRESIVNO

Projekt na 300 metara dubine: Gradi se najduži i najdublji podvodni tunel na svijetu, pogledajte kako će izgledati

Norway releases annual new car sales numbers for 2024
LEONHARD FOEGER/REUTERS
16.05.2025.
u 22:59

Osim skraćenja putovanja i jačanja povezanosti, projekt ima i širi strateški značaj: Norveška njime želi potaknuti razvoj gospodarstva, ubrzati prijevoz robe i dodatno otvoriti zemlju turizmu

Norveška ostvaruje jedan od najspektakularnijih infrastrukturnih pothvata u svojoj povijesti. U tijeku je izgradnja najdužeg i najdubljeg podvodnog cestovnog tunela na svijetu, impresivnog projekta poznatog kao Rogfast ili Boknafjord-tunel, piše Frankfurter Rundschau. Ovaj megatunel ključni je dio modernizacije obalne autoceste E39 i ima za cilj značajno poboljšati prometnu povezanost između juga i sjevera zemlje. Njegovom izgradnjom eliminira se potreba za trajektnim prijevozom na tom dijelu trase. Tunel će povezivati općine Randaberg i Bokn, omogućujući kontinuitet cestovne mreže bez trajekata na relaciji Kristiansand – Trondheim. Planirano je da vrijeme putovanja smanji s 21 na svega 10 sati, piše The Telegraph.

Prema dostupnim informacijama, tunel će biti dug 27 kilometara, a dubok 392 metra ispod razine mora. Vrijeme vožnje kroz tunel trebalo bi biti otprilike 35 minuta, dok je trošak izgradnje procijenjen na 1,9 milijardi eura. Naplaćivat će se cestarina oko 38 eura po vozilu. Gradnja je započela u 2018. godini, a završetak radova planiran je za 2033. godinu.

Pogledajte kako bi trebao izgledati: 

Zbog zahtjevnih geoloških uvjeta (velike dubine i kompleksne strukture fjorda), tunel predstavlja izazov bez presedana u povijesti podvodne gradnje. Osim skraćenja putovanja i jačanja povezanosti, projekt ima i širi strateški značaj: Norveška njime želi potaknuti razvoj gospodarstva, ubrzati prijevoz robe i dodatno otvoriti zemlju turizmu.

Norveška nije jedina u Europi koja gradi pod morem. I Danska radi na velikom projektu – Fehmarnbelt-tunelu, koji bi od 2029. godine trebao povezati Njemačku i Dansku. Bit će to najduži podvodni tunel na svijetu, dug 18 kilometara, namijenjen za cestovni i željeznički promet. Europa trenutačno broji pet velikih podmorskih gradilišta. 

FOTO Mikrofon za jednog: Putin ne dolazi, pogledajte kako su Zelenskog dočekali u Ankari

Norway releases annual new car sales numbers for 2024
1/8

Komentara 6

ZA
zaki55
04:12 17.05.2025.

Najduži svakako nije. Duži su japanski tunel koji spaja Honshu i Hokaido, a i tunel između Francuske i Britanije. Oba su dužaod 50 kilometara.

ZA
zagabria4
23:55 16.05.2025.

Pomaže i što Norveška grca u parama od nafte. Da sami zarađuju malo teže bi se odvajale takve pare za te stvari.

MV
mvukօvic
07:37 17.05.2025.

I tvoj poremećeni car je trebao ulagat novce od enetgenata u poboljšanje standarda ruske sirotinje ali eto ulagao je u rat i uništenje.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije