Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Direktor Hrvatske turističke zajednice: Zahvaljujući Pelješkom mostu, i na jugu očekuju Austrijance

Prema informacijama naših partnera, potražnja Nijemaca za turističkim aranžmanima u Hrvatskoj je na vrlo visokoj razini. Nakon pandemije Nijemci žele putovati, a među traženijim destinacijama je Hrvatska. Buking za našu zemlju je vrlo dobar, što je zasigurno i rezultat kampanje koju smo proveli početkom godine s ciljem poticanja rezervacija na najjačim buking platformama na njemačkom tržištu- ističe Staničić.
19. lipnja 2022. u 13:19 6 komentara 3230 prikaza
Pula: Predstavljene promotivne aktivnosti HTZ-a za 2020.
Foto: Srecko Niketic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/4

Natječaj za izbor direktora Hrvatske turističke zajednice zatvoren je prije nekoliko dana, javilo se šestero kandidata, a među njima i Kristjan Staničić. Aktualni direktor HTZ-a svoju kandidaturu ne želi komentirati, govori o sezoni, utjecaju rata i drugim turističkim aktualnostima.

Svih tristotinjak turističkih zajednica do kraja ovog mjeseca mora provesti natječaj za direktora, što će zasigurno iznjedriti i mnoga nova imena, je li takvo 'provjetravanje' bilo potrebno sustavu TZ-a?

Jedan od ciljeva promjene zakonskog paketa koji se odnosi na sustav turističkih zajednica je reforma sustava, što podrazumijeva i daljnju profesionalizaciju i uspostavu turističkih zajednica po načelu destinacijskih menadžment organizacija. Direktori će time imati veću ulogu u osmišljavanju i usmjeravanju aktivnosti za upravljanje destinacijom. Mnogi natječaji već su provedeni, mnogi dokazani profesionalci ostali su na svojim pozicijama, negdje su se dogodile i promjene. Međutim, svaka promjena donosi i nešto novo, nova razmišljanja, nove ideje, iznjedre se neki novi projekti pa je tako i u ovom slučaju.

Situacija u svjetskom turizmu nakon dvije pandemijske godine stabilizirala se unatoč ratu u Ukrajini, kakve rezultate u dosadašnjem dijelu godine bilježi naš turizam?

Iako je bio među prvim sektorima pogođenima pandemijom, turizam je i među sektorima koji se najprije počeo oporavljati. To je možda i najbolje vidljivo na primjeru naše zemlje. U 2020. smo ostvarili 50 posto, a lani 77 posto rezultata iz rekordne 2019. Veliki doprinos u tome imale su i Vladine mjere, u prvome redu mjere za očuvanje radnih mjesta. U dosadašnjem dijelu ove godine, pak, ostvarili smo više od 17 milijuna noćenja, što je rast prema lani od 152 posto, a to je visokih 94 posto rezultata u odnosu na 2019. U dosadašnjem dijelu lipnja smo, pak, pet posto nadmašili broj noćenja iz lipnja 2019. Praktički smo se vratili na trendove od prije pandemije, a pred nama je glavni dio sezone u kojem očekujemo nastavak pozitivnih trendova.

Kakve su brojke iz zemalja u susjedstvu Ukrajine; iz Poljske, Slovačke i Mađarske?

Jako dobre. Poljaci su u dosadašnjem dijelu godine ostvarili više od 700.000 noćenja, što je rast od 75 posto u odnosu na lani i rast od osam posto prema 2019. Tu su i Mađari s dosad ostvarenih više od 260.000 noćenja, što je čak 184 posto više nego lani i četiri posto više nego 2019. Slovaci su ostvarili više od 200.000 noćenja, a to je 123 posto više nego lani i 32 posto više nego 2019. Ove brojke potvrđuju odličnu poziciju Hrvatske na tim tržištima, čemu je pridonijela i vrlo intenzivna promocija.

Nijemci su uoči početka glavne sezone putovanja prilično zabrinuti zbog rata i gospodarske situacije, treba li to zabrinjavati domaćine s obzirom na to da su to naši najbrojniji strani gosti?

Prema informacijama naših partnera, potražnja Nijemaca za turističkim aranžmanima u Hrvatskoj je na vrlo visokoj razini. Nakon pandemije Nijemci žele putovati, a među traženijim destinacijama je Hrvatska. Buking za našu zemlju je vrlo dobar, što je zasigurno i rezultat kampanje koju smo proveli početkom godine s ciljem poticanja rezervacija na najjačim buking platformama na njemačkom tržištu. Nijemci su od početka godine ostvarili čak 16 posto više noćenja nego u istom razdoblju 2019. Kako će se sezona dalje odvijati, ostaje vidjeti, ali u svakom slučaju očekujemo pozitivan rezultat s ovog tržišta.

Nedavno ste bili u Austriji, Hrvatska je u toj zemlji zadržala poziciju najomiljenije ljetne autodestinacije?

Austrijsko tržište jedno je od naših tradicionalno najvažnijih emitivnih tržišta i vesele nas pokazatelji prema kojima smo Austrijancima inozemna destinacija broj jedan kada govorimo o putovanjima cestovnim pravcima, a u samom smo vrhu, uz Italiju, kada gledamo sve vrste putovanja. Dosadašnji rezultati s ovog tržišta također obećavaju, zasad bilježimo rast noćenja od tri posto prema 2019. Tijekom glavnog dijela sezone očekujemo velik broj austrijskih gostiju u Istri i na Kvarneru, ali zbog pelješkog mosta i na krajnjem jugu Hrvatske, što do sada nije bio slučaj.

U hotelskim kućama, posebice na sjeveru obale, uvjereni su da bi ovogodišnja sezona financijski mogla biti bolja nego rekordne 2019., kakve su vaše prognoze?

Definitivno očekujemo kako će rast turističkog prometa u konačnici rezultirati i rastom prihoda. Za sada su nam poznati podaci Porezne uprave za prvih pet mjeseci ove godine prema kojima je u pružanju usluga smještaja, pripreme i usluživanja hrane i pića te agencija i turoperatora ukupno fiskalizirano računa u vrijednosti 8,169 milijardi kuna, što je 17 posto više nego u istom razdoblju 2019. No, konačni rezultat i zarada od turizma ovisit će i o dinamici kretanja cijena inputa u koje, među ostalim, ubrajamo i energente.

Ima li ove godine novosti u promotivnom pristupu inozemnim tržištima?

Ima. Uz kampanje i aktivnosti koje kontinuirano provodimo naglasak smo stavili na posebna promotivna događanja. Od Praga, Ljubljane, Bratislave, Cannesa, Stockholma, preko Beča i New Yorka nastojimo okupiti najvažnije partnere, utjecajne medije i predstaviti novosti naše ponude. Na taj način dobivamo usmjeravamo svu pažnju na Hrvatsku te se prezentiramo na najbolji mogući način i tako dodatno pozivamo javnost da budu naši gosti cijele godine, posebno u izvansezoni. U svakoj državi prezentacija je drugačija i naglasak je na onaj segment turističke ponude koji je na tom tržištu posebno tražen. S ovom praksom nastavit ćemo, pa nas do kraja godine očekuju događanja u Rimu, Münchenu, Budimpešti i Londonu. Uz to, posebno smo orijentirani na dovođenje što više biranih inozemnih novinara, travel blogera, influencera, youtubera, tiktokera kako bi se oni, ali i njihovi brojni pratitelji uvjerili da je Hrvatska idealna za odmor bogatog sadržaja i raznolike ponude.

Na domaće goste se svake godine računa i bez posebne promocije, tako će biti i ove sezone?

Ne bih se složio s vama da nemamo promotivnih aktivnosti za domaće goste koji su nam itekako dragocjeni. Lani smo započeli kampanju "Doživi domaće. Istraži ruralnu Hrvatsku!", a provodimo je i ove godine. Cilj je domaćim gostima približiti ruralnu ponudu i skrivene bisere turističke ponude koji su posebno u doba pandemije doživjeli afirmaciju. Na jesen ćemo nastaviti s akcijom Mjesec hrvatskog turizma kako bismo u posezoni domaćim gostima i svima onima koji se zateknu u našoj zemlji omogućili uživanje u turističkoj ponudi po znatno sniženim cijenama.

RAT U EUROPI Ruski mediji objavili snimke zarobljenih Amerikanaca; Zelenski: Uvodimo vize za Ruse Spašavanje bebe u vinogradu u Mađarskoj Ostavila dijete u žbunju Stručnjaci o slučaju koji je potresao Hrvatsku: 'Ako je rođeno dijete ostavljeno na hladnoći, u pitanju su minute' Zagreb: U Pregradskoj ulici na Trešnjevci nekoliko vozila oštećeno je u eksploziji, očevid u tijeku Eksplozija u Zagrebu VIDEO Oštećena vozila i pročelja na Trešnjevci: Policija istražuje tko je bacio eksploziv

 

 

NE NEDOSTAJU JOJ KAMERE
Sjećate li se nje? Bivša voditeljica pokazala skladnu liniju na plaži
Pink Wing karavana
OKTANSKA KARAVANA
Kako je Pink Wing predstavio Hrvatsku svijetu i pogledajte još jednom neke od najboljih svjetskih auta na našim prometnicama
  • Važna obavijest

    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • ICCO:

    Velika misao malog Kristijana je čista, originalna I teško za nadmašiti-glupost! Austrijanci za možda 20 min kraći put sigurno neće sad eto juriti na jug. Most je divan I atrakcija ali ova umotvorina malog Kikija je jadna.

  • karlovcanin:

    Zapadne turisticke agencije u Njemackoj,Svicarskoj Austriji,Danskoj,Nizozemskoj,su najtrazenija Spanjoslaka,Turska,Grcka,Italija,nesto malo Francuske,a vjerovali ili ne nas (Hrvatske),nikako nema u tim visoko trazenim turistickim aktualnim odredistima,znam,da slijede minusi,ali molim vas,vi koji znate sto pisem,dacete i sami proguglati,i uvjeriti se,ne zbog mora,sto nam ni ... prikaži još! je dobro,nego zbog ekstremno losi usluga i vrlo visoki cjena,naprimjer;Turska, iz Svicarske 4-clana obitelj,2000 Frnaka,10 dana,pun-pansion,i prevoz od Basela do Anatalije uracunat prevoz,iod aerodroma,do zadnjeg odredista,i nazad,sve u toj cjeni,a ja moram za zenu i mene plati polupansin u Hotelu cca 1000 franka i sam sebi obezbjediti prevoz(7)dana odmora?.....

  • Ministar Lapadina:

    Otkud sad to? Zar sve do prije mjesec dva niste pisali kako turisti neće doći jer smo se kao nedovoljno cijepili protiv covida? A sad odjednom više nije važno ni cjepivo ni covid ni naručene količine a najmanje koliki je ... prikaži još! trošak viška cjepiva.