Biosphere Corporation, najveći ukrajinski proizvođač i distributer proizvoda za kućanstvo i higijenu, pokreće međunarodnu izvoznu kampanju „Podrška Ukrajincima“ (Support Ukrainians) u suradnji s vodećim hrvatskim trgovačkim lancima i pod pokroviteljstvom Veleposlanstva Ukrajine u Hrvatskoj. Kampanja je namijenjena podršci ukrajinskim proizvođačima, kao i podršci socijalnoj i gospodarskoj stabilnosti Ukrajine u trenutnim izazovnim i teškim vremenima.
Cilj je kampanje postaviti posebno brendirane prodajne police s ukrajinskim proizvodima u vodećim hrvatskim trgovačkim lancima kako bi se skrenula pozornost javnosti na proizvode koji su proizvedeni i razvijeni u Ukrajini. Prvi se akciji pridružio Konzum, a očekuje se da će mu se uskoro pridružiti i niz drugih trgovaca u Hrvatskoj, s obzirom da je kampanja humanitarnog karaktera. Biosphere Corporation od svakog će prodanog artikla izdvojiti pola kune i donirati UNICEF-u Ukrajina, međunarodnoj organizaciji koja pomaže djeci i njihovim obiteljima pogođenim ratom u Ukrajini, doznajemo od regionalnog direktora za tržišta JI Europe Damira Perloka.
Komentirajući lansiranje kampanje, direktor Biosphere Corporation Andriy Zdesenko rekao je kako je ideja o projektu nastala već u prvim danima rata u Ukrajini.
- Za Biosphere Corporation važno je ne samo pojačati naš izvoz kako bismo podržali proizvodnju u Ukrajini već predvoditi društvenu misiju koja će imati značajan učinak u vidu podrške ukrajinskom narodu. Stoga želimo uspostaviti suradnju s eminentnom međunarodnom organizacijom – UNICEF-om u Ukrajini i donirati dio od svake prodane jedinice proizvoda za pomoć djeci u Ukrajini. Danas je izvoz ukrajinskih proizvoda ključan za ukrajinske proizvođače. Kupnjom proizvoda proizvedenih u Ukrajini, hrvatski potrošači dobivaju ne samo proizvode vrhunske kvalitete već i direktno pomažu ukrajinskim poduzećima da održavaju proizvodnju u Ukrajini, isplate plaće, poreze i sačuvaju radna mjesta. Vrlo sam zahvalan Republici Hrvatskoj na sveobuhvatnoj potpori Ukrajini. Nakon pokretanja kampanje u Hrvatskoj, imamo plan proširiti našu kampanju i na druge europske države u bliskoj budućnosti - zaključio je Zdesenko.
Kampanja će se u Hrvatskoj provoditi uz podršku Veleposlanstva Ukrajine.
- Iznimno nam je zadovoljstvo što su trgovački lanci u Hrvatskoj prepoznali ovu važnu kampanju i što će postati pioniri u podršci ukrajinskim poduzećima i ukrajinskom narodu. Ovo je još jedan dokaz solidarnosti i prijateljske podrške Ukrajini u ovim iznimno teškim vremenima za ukrajinski narod, borbe protiv ruskog agresora, borbe za slobodu i neovisnost Ukrajine, borbe za slobodu Europe i cijelog svijeta - zaključio je Vasyl Kyrylych, izvanredni i opunomoćeni veleposlanik Ukrajine u RH.
Robna razmjena između Hrvatske i Ukrajine do ratnih zbivanja iz godine u godinu je rasla, lani za čak 16% u odnosu na 2020. Robna razmjena je u 2021. iznosila naime, oko 127 milijuna američkih dolara, kazala je Sandra Knežević iz HGK. Smatra kako je jačanju potencijalne suradnje najbolje dokaz i zadnji gospodarski forum koji je je potkraj lanjske godine održan u Kijevu i na kojem je sudjelovalo više od 200 hrvatskih i ukrajinskih tvrtki. Posljednjih mjesec dana sve je više upita ukrajinskih tvrtki preko hrvatskog veleposlanstva u Ukrajini vezano za zajedničke projekte i aktivnosti na hrvatskom tržištu.
Bilo bi zgodno kada bi hrvatski potrosaci imali dovoljno novaca to isto "dobro djelo" ciniti hrvatskim proizvodacima ali hrvatski proizvodi su preskupi ili jednostavno neatraktivni a najcesce nekonkurentni. Konkurentnu robu obicno ne treba puno promovirati promoviraju je sami potrosaci hvaleci ju poznanicima i siroj obitelji.