pradavna tvar

Astronomi otkrili maglice primordijalnog plina u svemiru

svemir
11.11.2011.

Astronomi su otkrili dvije maglice sačinjene od pradavnog plina za koji se smatra da je prvi materijal koji je u početnoj, ranoj fazi gradio svemir.

Astronomi su otkrili dvije maglice sačinjene od pradavnog plina za koji se smatra da je prvi materijal koji je u početnoj, ranoj fazi gradio svemir, izvijestio je Science.

Današnje galaksije satkane su od mnogobrojnih kemijskih elemenata i spojeva poput ugljika i kisika, no neposredno nakon velikog praska svemir nije obilovao takvim bogatstvom strukturalnog materijala. U početnoj fazi sačinjavali su ga lagani atomi vodika i helija, a sve donedavno nije se znalo kako su takve nakupine izgledale.

Dvije maglice pradavnog materijala udaljene su 11 milijardi svjetlosnih godina od našeg planeta, a znanstvenici su detaljnim proučavanjem otkrili da ne sadrže tragove ''novijih'' materija poput kisika, ugljika, dušika ili silicija koje se na Suncu ili planetima nalaze u izobilju. – Pronašli smo samo tragove vodika i deuterija, odnosno vodikovog izotopa – objasnio je u priopćenju časopisu Science Michele Fumagalli, astronom s kalifornijskog sveučilišta u Santa Cruzu.

Ovaj dokaz potvrdio je ustaljenu teoriju da je svemir u početku bio građen od laganijih elemenata koji su 300 milijuna godina poslije velikog praska oformili prve zvijezde. U sljedećoj fazi zvijezde su u procesu sagorijevanja fuzijom stvorile teže elemente iz kojih su kasnije oformljeni prvi metali.

RO
rotten
09:18 12.11.2011.

he he pronašli!!!!! i to ni 5 ni 6 nego 11 milijardi sv.godina udaljenosti...ma točnije bi bilo da su vidjeli a i to \"vidjeli\" treba uzeti sa velikom zadrškom jer ipak svjetlost je do nas putovala 11milijardi godina.....

14:09 13.11.2011.

Hidrogen, nitrogen i silikon... majko moja mila tko sve može raditi kao novinar?

GL