Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Vratite energiju i riješite se umora – bez alkohola, ali s čokoladom

U tren oka vaš se organizam može napuniti energijom. Pokušajte spavati popodne, šetati se, duboko disati i uskoro biste trebali vidjeti prve rezultate, smatraju stručnjaci koji su savjete davali za Daily Mail
31. siječnja 2013. u 12:15 0 komentara 384 prikaza
čokolada
Foto: Boris Ščitar/PIXSELL

Kronični umor pogađa svakog petog odraslog, a deset posto ljudi s time muku muči cijeli život, pokazalo je britansko istraživanje Nacionalnog zavoda za zdravstvo. Ako se redovitim snom ne uspijevate riješiti umora, možda biste trebali razmisliti o ovome, piše Daily Mail.

1. Preskočite čašu vina, posebno uvečer. Alkohol sprečava da utonete u duboki san te remeti san i pravi odmor. Još jedan razlog zbog kojeg se ne biste trebali opuštati čašom vina prije spavanja je i to što je alkohol diuretik što može iscrpiti organizam ne nadomjestite i mu odmah potrebnu tekućinu.

2. Magnezij i B vitamin. Nedostatak magnezija može otežati rad mišića ali i izazvati grčeve. Presudan je za održavanje mentalne koncentracije i kontrolu glukoze u krvi, a najbolje je konzumirati ga iz prirodnih izvora kao što su orašasti plodovi i zeleno povrće. Vitamin B osigurat će potrebnu energiju organizmu, a najbolje ga je nadomjestiti iz piletine, ribe, jaja...

3. Svjež zrak, duboko disanje ili istezanje. Melatonin tijelo prirodno proizvodi ne dobiva li dovoljno dnevnog svjetla i uspavljuje vas. Nemate li mogućnosti provoditi 30 minuta dnevno na danjem svjetlu, na poslu uvijek možete izaći iz ureda ili primaknuti stol prozoru. Uz šetnju na posao i s posla dobro je i pravilno disati (duboko iz trbuha), a ako se šećete u paru, nemojte previše govoriti. Nakon napornog dana možete se i istegnuti te rasteretiti mišiće i postići bolju prokrvljenost.

4. Dehidracija. Krvni tlak pada nema li organizam dovoljno vode, a zatim se usporava dotok kisika što onemogućuje koncentraciju i zato se osjećamo umorno. Nije važno pijete li vodu, sok, kavu ili čaj, bitno je popiti najmanje osam čaša tekućine.

5. Popodnevno drijemanje i noćni san. Znate li osjećaj da ste kao novi kad se probudite iz popodnevnog sna? Drijemanje ne samo što može dati energiju već i priliku mozgu da se resetira. Pola sata sna sasvim je dovoljno. Sat do dva prije odlaska uvečer na spavanje trebalo bi ugasiti monitore i TV jer plavo svjetlo sprečava proizvodnju melatonina.

6. Koristite prirodne "podizače". Iako djeluju sporije i ne djeluju na sve ljude jednako, prirodni biljni preparati mogu povećati otpornost organizma. Među njih se ubrajaju ginseng koji vraća izgubljenu energiju, ali i ekstrakt Rhodiole. Brzo rješenje je i menta koja može razbuditi baš kao i ulje eukaliptusa, bosiljka ili ružmarina. Najbolje ih je koristiti u lampici za ulja. Čak i čokolada pomaže jer je bogata teobrominom koji djeluje poput kofeina i vraća tijelu energiju.

 

SPAR
Alternativa
Šećer i debljina: Kako staviti unos šećera pod kontrolu, a i dalje fino jesti
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.