Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Sjedenje je novo pušenje: Sjedilački način života odnosi više života nego rak pluća od cigareta

Mnogi od nas sjede devet ili više sati dnevno, osim na poslu, i u automobilu, na kavama, pred televizorom
26. ožujka 2019. u 15:40 1 komentara 2219 prikaza
Sjedenje
Foto: Shutterstock

Jeste li se udobno smjestili? Ipak, nemojte u tom položaju ostati predugo jer bi moglo postati opasno za vaše zdravlje. 

Koliko je važno baviti se nekom tjelovježbom postalo je očitije nego ikada prije. Naime, liječnike brinu podaci prema kojima godišnje umire više osoba od sjedilačkog načina života nego od raka pluća. 

Pržena piletina e, da... Žene bi trebale izbjegavati jesti duboko prženu hranu, razlog je i više nego opravdan

Pušenje i alkohol navodili su se kao glavne loše navike zbog kojih su se događale prerane smrti, a sada su loše prehrambene navike i sjedilački način života opasno blizu navedenim navikama. 

Mnogi od nas sjede devet ili više sati dnevno, osim na poslu, i u automobilu, na kavama, pred televizorom. Najnoviji podaci Sveučilišta Belfast i Ulster, objavljeni u Journal of Epidemiology & Community Health, pokazali su da trećina ljudi tijekom vikenda provede više sati na kauču nego sjedeći za radnim stolom na radnom mjestu.

Osim što se to loše reflektira na leđa, može biti uzrok i raznih bolesti, čak i prerane smrti. Podaci su pokazali da je sjedenje bilo uzrok čak 70.000 smrtnih slučajeva 2016. u Velikoj Britaniji, što je toj zemlji donijelo i financijski godišnji trošak od 700 milijuna funti. 

šoping Isti rizik kao i pretili Vitki ste, ali ako živite na ovaj način prijete vam srčane bolesti i moždani udar

Stručnjaci upozoravaju kako dugotrajno sjedenje doprinosi pretilosti, što samo po sebi sa sobom "vuče" niz olesti, ali djeluje i na hormone, metabolizam i funkcije mozga. Može čak biti i uzrok upalnih procesa u tijelu. Prijetnja je i kardiovaskularnom zdravlju, potiče razvoj dijabetesa tipa 2,određenih vrsta raka i prerane smrti. Utječe i na pamćenje te može povećati rizik od demencije. 

Treba li još razloga da već danas odlučimo stati na noge i početi se kretati? Ako niste za vježbanje u teretani, pročitajte i kako vam samo dnevna šetnja može pomoći da se počnete osjećati bolje i zdravije. 

Čovjek jede ispred laptopa.Posao, ured, produktivnost odmah danas Više nego odličan razlog da zamijenite pola sata sjedenja s malo kretanja

Pogledajte i video Jednojajčani blizanci pokazali kako pušenje utječe na izgled

 

VISERA
EU FONDOVI
Inovacije: Radimo na razvoju robota koji će mnoge poštedjeti zamornog pretipkavanja podataka
  • zagabria2:

    Pišete gluposti. Krivulja duljine života svjetske zdravstvene organizacije pokazuje da se danas živi daleko dulje nego kada su ljudi fizički puno radili. Druga je stvar da se treba kretati i šetati, ali puno kretanja također nije ništa zdravije. Najbolja je ... prikaži još! umjerenost kao i uvijek. osim toga kako ćemo obavljati posao, ne valjda stojećki. Ili da se vratimo u polje pa da kopamo