Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 64
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
NAPADI NA HAVC

Hribar ušutio, suradnici ga brane od optužbi za korupciju

'08.02.2010.Zagreb, Hrvatska, Kuca hrvatskog filma Nova ves 18 pressica o sukobu interesa oko ulaska Vesne Robic Skarica u Vijece HRTa. Ankica Juric Tilic, Hrvoje Hribar i Vinko Bresan. Photo: Antonio
'Antonio Bronic/Pixsell'
01.10.2012.
u 16:42

Matanićeva producentica Ankica Jurić Tilić tvrdi da nitko nije oštećen spornim poticajima za razvoj pet filmova

Nakon što je u medijima skandalizirana informacija da je pet filmskih projekata dobilo ukupno 411.000 kuna za razvoj, nakon što nisu prošli na natječaju za produkciju Hrvatskog audiovizualnog centra, direktor HAVC-a Hrvoje Hribar odlučio je sve daljnje upite preusmjeravati na svoju odvjetnicu. Dio javnosti to bi mogao protumačiti kao implicitno priznanje krivnje, no čini se da je prije riječ o taktiziranju zbog tužbi koje Hribar podiže protiv novinara i njihovih anonimnih informatora koji su sudjelovali u onome što mnogi vide kao organizirani medijski linč. 

I dok Hribar po novom šuti, velik dio filmaša s kojima smo razgovarali još je jednom otvoreno stao na njegovu stranu ističući da su se mnoge stvari pokrenule nabolje otkad je Hribar na čelu HAVC-a, te da se i u ovom slučaju radi o novcu uloženom u film, a ne stavljenom u nečiji džep. Jedna od njih je i Ankica Jurić Tilić, producentica filmova Dalibora Matanića, čiji je "Zvizdan" također dobio 150.000 kuna spornih poticaja.

Davanje prilike

– Takvom dodjelom sredstava nitko nije oštećen, baš naprotiv. Riječ je o iznimno korisnoj praksi jer se projektima koji imaju potencijala daje startna snaga kako bi postali bolji, a samim time ulog u njih sigurniji. Njima se umjesto 4,5 milijuna za početak daje 150 tisuća kuna da angažiraju kvalitetne stručne suradnike, pa se potom ponovno prijave za ozbiljniji novac. Dakle, umjesto da je pet projekata odmah dobilo milijunske iznose na račun dobre ideje, dobili su po 150 tisuća da tu ideju razrade, te priliku da još jednom konkuriraju za veći iznos. Veći novac poslije će možda dobiti dva ili tri najbolja od tih pet projekata. To je pitanje davanja prilike, ali i racionalizacije troška – ustvrdila je.

Što se same procedure tiče, a u kojoj oči bode činjenica da se sporni projekti nisu javili na natječaj za razvoj, nego samo na natječaj za produkciju, ova iskusna producentica još jednom pojašnjava kako se u HAVC-u donosi odluka o raspodjeli novca.

Prošli sve instance

– Činjenica je da je bio raspisan samo natječaj za produkciju, ali u svim dokumentima koje smo vidjeli nema prepreke da se projektima koji na njemu nisu zadovoljili dodijeli novac za razvoj. Sustav odlučivanja u HAVC-u jednostavan je i transparentan. Svi umjetnički savjetnici, i oni za produkciju i oni za razvoj, zajedno čine Umjetničko vijeće. Ono Velikom vijeću HAVC-a, u kojem sjedi 13 ljudi, predlaže program koji može biti odobren ili srušen. U ovom slučaju, umjetnički savjetnici predložili su nekoliko filmova za produkciju i još dodatnih pet za razvoj, i to je prošlo sve instance odlučivanja. Pa nije to Hribarova privatna stvar u kojoj bi on dijelio novac kako mu padne na pamet – kaže Ankica Jurić Tilić, čudeći se kome bi uopće bilo u interesu da anonimnim prijavama pokušava obezvrijediti sustav koji napokon pokazuje mjerljiv napredak nacionalne filmske produkcije.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije