Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

U špici cijene snižavalo 40 posto turističkih domaćina

Isti promet kao lani u glavnom dijelu sezone bilježI 32,6% hotelijera I iznajmljivača
16. rujna 2019. u 08:41 4 komentara 1208 prikaza
Dubrovačka plaža Banje
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Turistička sezona do kraja osmog mjeseca donijela je pet posto više gostiju i 1,7 posto više noćenja, a solidna je bila i za većinu članica Hrvatske gospodarske komore iz turističkih redova.

Turizam RADMILA KOVAČEVIĆ Sezona je rekordna, zašto nema velikog slavlja

Anketa među hotelijerima, vlasnicima hostela, kampova i domaćinima u privatnom smještaju, naime, pokazala je da je za njih 32,6 posto glavni dio sezone protekao s istim obujmom turističkog prometa kao i lani, a za njih 33,3 posto i bolje od prošlogodišnjeg.

Nešto više od šest posto anketiranih turističkih subjekata odgovorilo je, pak, da njima turistička godina protječe čak – izvrsno. Manjina od 25 posto anketiranih sezonu ocjenjuje kao lošu, a njih 2,1 posto ima dojam da je iznimno loša.

Inače, u sezonu 2019. tri četvrtine ispitanih pripremalo se uz znatne investicije u kvalitetu ponude, ali, kažu, to se nije osjetnije odrazilo na cijene. Više od 58 posto uopće nije diralo cijene u odnosu na lani, a oko 25 posto ih je i snizilo. I to ili uoči početka same špice ili tijekom dva najjača turistička mjeseca, srpnja i kolovoza. Turistička ponuda 18,3 posto anketiranih poduzetnika u turizmu imala je toliko dobru prođu među gostima da su u tom razdoblju čak i dizali cijene.

Pritom, izmijenjene cijene uglavnom nisu previše odstupale od prvotnih. Od onih koji su morali snižavati cijene, 40 posto ih je pojeftinilo svoju uslugu do pet posto u odnosu na lani. Svaki treći cijene je snizio od šest do deset posto, a za većim korekcijama cijena, do 20 posto, moralo je posegnuti oko 13 posto turističkih domaćina. Više od toga cijene je moralo sniziti njih zamalo 15 posto.

ŽELJKO LOVRINČEVIĆ: Nižim PDV-om ide se na ruku stranim gostima

Mnogi jadranski domaćini nudili su i dodatne pogodnosti svojim gostima. Tako je nešto više od polovice anketiranih (51,4 posto) u svoju ponudu uključilo različite sportske sadržaje, wellness uslugu, raznorazne izlete i ture itd. Inače, većina ispitanika svoje je sobe i apartmane punila ili direktnom prodajom ili posredstvom klasičnih i online putničkih agencija.

Uber
Usluga prijevoza
Ispovijesti sa stražnjih sjedala: Aplikacija koja nam je spasila glavu
  • Avatar kiselica
    kiselica:

    Znaci slijedec godine ne treba rezervirati smjestaj u sijecnju ili veljaci, vec neposredno prije odlaska. Mozda ce se proci i s 30 do 40% ustede.

  • mber:

    More je u Hrvatskoj lijepo,plaze isto,samo je Istra preskupa.

  • Fr@njo:

    poslije ovoljetnog iskustva u hotelu Zora Primosten, zgadio mi se cijeli Jadran.Zadah kanalizacijskog smrada i neurednosti oko hotela je slucaj za sanitarnu inspekciju.