Naslovnica Biznis Potrošač

Građani će za SP-a potrošiti 2 milijarde više

Samo je na dan utakmice s Danskom kroz sustav fiskalizacije prošlo računa za 429 milijuna kuna, 8,2% više nego tjedan dana ranije
03. srpnja 2018. u 16:09 4 komentara 267 prikaza
Navijači
Foto: Marko Prpić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/4

Nemoguće je izmjeriti koliko utakmice vatrenih pridonose hrvatskom BDP-u, no sigurno je da se na krilima nogometne euforije osobna potrošnja građana, otkako je počeo Mundijal, raste u stotinama milijuna kuna. Prema podacima Porezne uprave, samo je protekle nedjelje, kad smo se ogledali s Danskom, kroz sustav fiskalizacije prošlo računa u vrijednosti 429 milijuna kuna, što je 8,2 posto više nego što su građani na blagajnama ostavili na isti dan, tjedan dana ranije.

Hrvatska Danska 'Ni sjena one igre' Evo što strani mediji pišu o pobjedi Hrvatske i odlasku u četvrtfinale

Rekordno s Argentinom

Okršaj s Argentinom trgovcima je u blagajne tog četvrtka donio 14% više prometa, utakmica s Nigerijom 5%, s Islandom 4% više nego tjedan prije pa analitičari tvrde kako nije neskromno očekivati kako će potrošnja građana u mjesec dana nogometa porasti za više od 2 milijarde kuna u odnosu na isto razdoblje godinu ranije, od čega direktno profitiraju proizvođači i trgovci pivom, grickalicama, suvenirima, televizorima, ugostitelji, kladioničari, putničke agencije, državni proračun... a indirektno i čitava država kojoj je naša reprezentacija, pogotovo nastavi li se ponašati sportski kao i do sada i dođe do finala, najbolja reklama i preporuka.

[video: 25637 / ]

Pero Ivanković, predsjednik Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja HKG kaže kako velika sportska natjecanja, poglavito europska i svjetska prvenstva u nogometu, umnogome donose značajan impuls za gospodarstvo kroz povećanu potrošnju, a stvaranju dobre atmosfere u sportskom okružju uvijek je prednjačila industrija piva koja ima značajan pozitivan doprinos i na ukupna ekonomska kretanja u proizvodnom sektoru u Hrvatskoj.

Hrvatska Danska SP u Rusiji Hrvatsku pobjedu nad Danskom obilježili brojni rekordi

– Ukupan učinak pivarskog sektora raste tijekom vremena, a sektor je ostvarivao rast i za vrijeme recesije, što upućuje na njegov snažan potencijal generiranja ekonomske aktivnosti u zemlji. Stoga se može očekivati da će potrošnja u sklopu Svjetskog nogometnog prvenstva i aktivnosti vodećih pivarskih kompanija u Hrvatskoj pridonijeti ukupnom rastu pivskog tržišta u Hrvatskoj – komentira Ivanković, ističući kako prosječna konzumacija piva u nas iznosi 79 litara po stanovniku, no u vrijeme prvenstva u Rusiji u danima u kojima igra naša reprezentacija očekuje se povećanje od 7000 do 12.000 hektolitara po utakmici.

Navijači
1 / 19
Hrvatska je u četvrtfinalu Svjetskog prvenstva. Nakon lutrije jedanaesteraca s 4:3 pobijedili smo Dansku.

Na krilima euforije

U vrijeme samo prvog tjedna Svjetskog prvenstva u Brazilu 2014. prodaja slanih grickalica skočila 13%, čokolade 37%, a piva 51% u odnosu na isto razdoblje godinu ranije pa nije čudna ni naša statistika za 2018. U Konzumu je prodaja čipsa u lipnju u usporedbi s lipnjem 2017. rasla 42% (ukupno grickalice 34%), suhomesnate robe 43%, televizora 400%, dok su u PIK-u Vrbovec od početka nogometne ludnice prodali oko 730.000 grill kobasica, 50% više nego lani u isto vrijeme, i 5 milijuna ćevapa. I Spar u kategorijama snacka, piva, roštilja... ostvaruje dvoznamenkasti rast, dok iz Zagrebačke pivovare procjenjuju kako tijekom utakmica naše reprezentacije, ako je vrijeme lijepo, a gledanost je velika, potrošnja piva raste za nekoliko postotnih poena.

Hrvatski navijači U crveno-bijelom tonu Clint Eastwood zamolio da mu donesu hrvatski dres

Privatni konzultant Drago Munjiza kaže kako promet u HoReCa sektoru (hoteli, restorani, kafići), gdje je organizirano gledanje utakmica, raste više od 100% u odnosu na standardni dan, pa je izazov poslužiti goste koji u to vrijeme nisu cjenovno osjetljivi. I promet kladionica, posebice onih online u vrijeme utakmica raste više od 100%, dok u trgovinama ukupan standardni promet raste 25%, a prodaja navijačkih suvenira, grickalica, piva, cigareta, alkoholnih i bezalkoholnih pića i do 80% u odnosu na standardni promet, procjenjuje Munjiza te tvrdi kako bi trgovina, benzinske postaje, turističke agencije i proizvođači imali rekordnu godinu – i po prometu i po profitu uđe li Hrvatska 
u finale.

Nogometna potrošnja

Kobasice

Samo je PIK Vrbovec prodao 730.000 grill kobasica - u protekla dva tjedna SP-a, debrecinki, roštiljki, grill classic i sličnih kobasica, što je čak 50 posto više nego su prodali prošle godine u isto vrijeme

Kladionice

Klađenja u vrijeme SP-a rastu 30% u sportskim kladionicama,  no kad je riječ o online klađenju - i više od 100 posto; na nogomet inače otpada čak 70 posto svih oklada, a na sve ostale sportove 30 posto

Pivo

Po utakmici se očekuje do 12.000 hektolitara više prodanog piva. S proizvodnjom piva u 2017. od 3,34 milijuna hektolitara držimo 21. mjesto od ukupno 31 europske zemlje u proizvodnji piva

Grickalice

Potrošnja im se uz pivo digla 35-80%, naročito slanih: u Konzumu se hvale kako im je, primjerice, prodaja čipsa u lipnju u odnosu na lipanj 2017. rasla je 42%, no rekord drže televizori s rastom od 400%

Suveniri

Uspjesi repke dižu im prodaju do 80% glavno da su na njima kockice, no toliko, prema procjenama, raste i prodaja cigareta, alkoholnih i bezalkoholnih pića, a ukupne trgovine za 25 posto

Hrvatska Danska Tuga u njihovim redovima Danci žestoko 'oprali' Hrvatsku: 'Ma slobodno me citirajte!'

I Slovenci trljaju ruke zbog vatrenih, promet 25% veći posto

Dobre igre Hrvata popravljaju i rezultate gledanosti HRT-a i daju joj značajnu prednost nad konkurencijom u zadnjih mjesec dana pa su i promidžbene poruke oko utakmica znatno efikasnije nego na drugim komercijalnim televizijama – kaže D. Munjiza. Turističkim agencijama ovo je pak jedan od najboljih dijelova godine zbog popunjenih aranžmana, a kako svaka nova pobjeda donosi i nove čartere, kod kojih se ne pita za cijenu, promet će im, ovisno o tome dokle doguraju naši, porasti i do 50% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a zarada i više, smatra on. Pojačanom potražnjom svog asortimana u vrijeme SP-a jučer su nam se pohvalili i iz Atlantic Grupe te Adria Snack Company koja ima i prigodna pakiranja grickalica u “kockastom” dizajnu. Zanimljivo, prema pisanju slovenskih Financa, navijanje za Vatrene, s obzirom na to da nemaju vlastite ekipe u Rusiji, u Sloveniji je diglo promet mesara, ugostitelja i trgovaca za 25%.

Njega kose
BUDI DIVA
U Novoj godini zablistaj poput holivudske zvijezde: Kako uz male trikove do idealne frizure za najluđu noć

A1 izdvaja za Vas

  • Tomisl:

    Ima se moze se, u njemacku se vise robovat nevracam . Zivila Hrvatska !!!

  • Deleted user:

    1/4 hrvata moze trositi ....ostali su evropska sirotinja....adz...africka demokratska zajednica..