Baština ne mora biti glasna da bi bila snažna, ni monumentalna da bi bila vrijedna. Njezina se vrijednost često skriva u tihim pričama, osobnim sjećanjima i emocijama koji nadilaze vrijeme. Ideja je to iz koje je proizašao projekt „Povijest koju nosimo u srcu“ koji je Turistička zajednica Zagrebačke županije predstavila u Velikoj Gorici. – Ovo je projekt koji govori tiho, ali ostavlja dubok trag – istaknula je Ivana Alilović, direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije, dodajući kako je htjela baštinu ispričati na suvremen, profinjen i ljudima blizak način. Umjesto klasične turističke ponude, projekt donosi simbolične privjeske s univerzalnim porukama nade, svjetla, hrabrosti i vjere.
Projekt povezuje četiri lokaliteta Zagrebačke županije, a to su Krašić, Kloštar Ivanić, Veliku Gorica kao i njezin dio Vukovinu. Iako malen, projekt snažno podsjeća na ono što je doista važno te naglašava da su emocija i osobni doživljaj temelj suvremenog turizma. – Baština nije nešto što stoji zatvoreno u zidovima. Ona živi u ljudima, u njihovim pričama i osjećajima. Privjesci nisu zamišljeni kao klasični suveniri, već kao osobni simboli koje nosimo uz sebe, znakovi pripadnosti i vrijednosti koje nadilaze granice destinacije –naglasila je direktorica Alilović.
Damir Tomljenović, zamjenik župana Zagrebačke županije, istaknuo je kako je važne povijesne ličnosti Zagrebačke županije, poput bana Josipa Jelačića i Petra Zrinskog, mogu poslužiti kao snažan temelj za razvoj novih, suvremenih oblika turizma, a upravo se to pokazuje projektom „Povijest koju nosimo u srcu“, koji kroz moderan dizajn i simboliku privjesaka nudi svjež, osobniji i dublji pristup kulturnoj baštini. – Upravo se ovakvim projektima gradi kvaliteta destinacije i novi smjer turističkog razvoja Zagrebačke županije – istaknuo je Tomljenović.
Zagrebačka županija sve se snažnije pozicionira kao destinacija kratkih bjegova, naglasila je Alilović, ali i cjelogodišnjeg turizma te autentičnih doživljaja od vinskih cesti i vrhunske gastronomije, preko ruralnih i duhovnih lokacija, pa sve do suvremenih interpretacija baštine. – Gosti iz Skandinavije, primjerice, u jednom danu obilaze Turopoljski lug, destilerije i vinarije, kušaju lokalnu kuhinju i imaju priliku iz prve ruke doživjeti našu gastro priču „od polja do stola“. Sezona kod nas u županiji traje cijelu godinu – kazala je Alilović, podsjetivši kako adventi u Velikoj Gorici, Samoboru, Svetom Ivanu Zelini i drugim mjestima otvaraju vrata gostima koji žele doživljaj bez gužvi.
Planovi za 2026. godinu, istaknula je Alilović, usmjereni su na snažnije pozicioniranje Zagrebačke županije kao jedinstvene destinacije, ali bez gubitka identiteta njezinih manjih sredina. – Posebnu pažnju želimo dati takozvanim secret gem lokacijama, poput Kloštar Ivanića i Krašića, koje imaju ogroman potencijal, ne samo u vjerskom, nego i u ruralnom turizmu. U fokusu razvoja bit će i eno-gastro ponuda te projekti poput apiturizma u mom Turopolju, Velikoj Gorici. Naš je cilj povezati vino, gastronomiju, lokalne proizvođače i doživljaj, jer upravo tu nastaje dodatna vrijednost za goste – zaključila je Alilović.