Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 28
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
ŽIVOT S NOVIM KARTAMA

Piše 'pripremite sitan novac', a karta skuplja od pola kg mesa

Foto: Petar Glebov/PIXSELL
1/4
04.07.2018.
u 13:00

'Ne vjerujem da će se prihodi ZET-a sada povećati. Posebno mi nije jasna ova karta od sedam kuna, mislim da je ona uvedena samo da se postupno ova od četiri kune može ukinuti'

Jeste sigurni, gospodična? Vidite cijenu? Hoćete si radije skočiti do kioska pa na drugi tramvaj? Ide vam odmah iza mene za koju minutu, kao da je i njemu žao što ćemo za kartu dati 15 kuna, simpatični vozač 'sedmice', u koju smo se jučer oko podne ukrcali kod Muzeja suvremene umjetnosti, gotovo nas je odgovarao od kupnje nove, žute karte.

Treći je dan ona u optjecaju, a kako kaže vozač tramvaja, zasad nije pretjerano popularna.

Niste normalni

Kako bi i bila, dobacuje odmah gospodin koji je sjedio odmah do aparata za ''štancanje'', kad je od najjeftinije skuplja čak 11 kuna.

– Pa nema boga da je kupim. Uzeo sam cijeli bunt onih po četiri kune na kiosku i sad se vozim. Piše kod vozača ''pripremite sitan novac'', a karta je skuplja od pola kile mljevenog mesa. Ako je kupite, niste normalni – ''počastio'' nas je ZET-ov putnik, koji se još više čudio kad smo iz džepa izvukli sve vrste karata za javni prijevoz, kojih u povijesti Električnog tramvaja nikad nije bilo ovoliko.

U posljednjih deset godina bile su uglavnom dvije, s jednom cijenom izvan i drugom unutar vozila. Sad je izbor šarolik, pa se na kioscima i u ZET-ovim poslovnicama mogu kupiti ružičasta, zelena i plava karta, odnosno ona za četiri, sedam i deset kuna.

– Ne morate to uopće pitati, naravno da se najviše i dalje kupuje najjeftinija karta. I to toliko da nam ona najčešće i nestane sa zaliha – pokazujući na znak na kojem piše ''ZET karte za četiri kune nema'' objašnjavala nam je prodavačica u iNovinama u jednom trgovačkom centru.

Upravo ta karta prouzročila je i nedavne, ovako šarene promjene u ZET-u jer ona je razlog što je tvrtka prošlu godinu završila s pedesetak milijuna kuna većim gubitkom u odnosu na 2016.

1/10

Nemaš gdje kupiti

– Ne vjerujem da će se prihodi ZET- u sad povećati. Posebno mi nije jasna ova karta od sedam kuna, mislim da je ona uvedena samo da se postupno ova od četiri kune može ukinuti – rekla je Ana Mihaljević, koju smo sreli na tramvajskoj stanici u Zapruđu. Kao i ostali Zagrepčani, i ona kupuje najjeftiniju kartu, ali, kako dodaje, problem uglavnom i nisu tramvaji jer ''voze civilizacijom'' pa se uvijek karta može kupiti izvan vozila.

U potencijalno nezavidnoj situaciji oni su koji se voze ZET-ovim busevima, i to u dijelove grada u kojima baš i nema kioska na svakom koraku, kaže. Upozoravaju na to i sindikalci unutar same tvrtke, koji su već upravi, ali i gradonačelniku Milanu Bandiću uputili dopis u kojem objašnjavaju do kojih će sve problema dovesti prodaja isključivo karata od 15 kuna kod vozača.

– Prodaja karata će se dodatno smanjiti jer najviše ih se prodaje upravo u vozilima, a ljudi će odbijati plaćati ih 15 kuna. Povećat će se napadi na vozače i kontrolore, a legalizira se i postojanje građana prvog i drugog reda jer za istu će udaljenost netko platiti četiri, a netko 15 kuna – navode u Sindikatu Zagrebačkog holdinga – ZET Zagreb, pa ističu kako na prometnoj mreži, odnosno na svakom stajalištu nije moguće kupiti kartu izvan vozila. Znaju to najbolje putnici koje smo sreli dok su čekali autobus 268 za Veliku Goricu.

– Kupite vi u Maloj Mlaki kartu. Ili u Otoku. Ili u Buzinu. Na bilo kojoj stanici. Nemate gdje – dok je u rukama držala kartu za četiri kune i polako ulazila u bus, objašnjavala nam je Višnja Miletić.

Ne kupuju unaprijed karte izvan vozila samo Zagrepčani na jugu grada, već su u svojevrsnom problemu i oni s istoka. Vožnja iz Sesvetskog Kraljevca, primjerice, u kojem nema ZET-ove poslovnice, posljednja tri dana uglavnom počinje kupnjom karte za 15 kuna, kažu tamošnji stanovnici.

Podsjetimo, uvođenje samo tih karti u vozilu, objasnili su iz Grada, rezultat je činjenice da vozačima od njih ide 20 posto provizije

1/6

Komentara 42

Avatar Hazl113
Hazl113
14:31 04.07.2018.

Dosta cendranja. Progovarao sam i pisao godinama što bi trebalo napraviti u vezi ZET karata. Najpoštenije bi bilo da se plaća po stanicama, ali i ovako je sada dobro. Onaj koji putuje manje od 30 min. u koje i ja spadam 4kn je u redu. Isto tako je u redu i ova nova karta od 7kn koja traje 60 min. Također i karta od 10kn u trajanju 90min. Posve se slažem da karta kopljena kod vozača bude 15kn. Ja sam za to da bude i 20kn. Onaj koji je iz Zagreba ili koji je informiran vrlo dobro zna ili će doznat kada se prvi put "opeče" gdje može kupiti vozne karte. Istina da problem postoji u neradne dane, ali i to se da sredit. Ako se misli na jednodnevne turiste i ako se žele vozit u tramvaju, neka plate tu skuplju kartu. Ono što bi trebalo uvesti za turiste koji u Zagrebu ostanu duže od jednog dana, da ima pravo na besplatni prijevoz ukoliko se nalazi u hotelu. Po meni bi Hoteli trebali imati ZET karte i to upravo ove od 7kn i po svakom danu boravka u Zagrebu svaki turist bi trebao dobiti njih bar dvije. Ono što bi trebalo korigirati je cijena mjesečnog i pogotovo godišnjeg pokaza. Mjesečni radnički pokaz ne bi trebao biti skuplji od 300kn kao i godišnji 2.500kn.

Avatar Toni Broo
Toni Broo
14:35 04.07.2018.

Kako ste naporni više vi mediji sa difamacijskim i manipulatorskim naslovima, ali to nije slučajno, volite vi takvim naslovima hraniti neobrazovane i primitivne čitatelje koje se lako prepoznaje u komentarima, ali nisu svi baš retardirani kao oni koje hranite takvimim naslovima. ZET karata od 4 kn nije poskupljela, svima je dostupna na mnogobrojnim kioscima i prodaje se jednako kao i prije, a potez Holdinga da se ta karta ne možee kupovati od vozača je odličan potez jer je 20% od svake prodane karte išlo ZET vozačima, zato sindikati u ZET-u gunđaju i galame, a vi mediji ih reklamirate. Neće više ZET sindikalci na karti od 4 kn zarađivati desetke milijuna kn i taj novac po novome ostaju Holdingu i ZET-u. Kartu od 15kn će kupovati strani turisti kojih je godišnje u Zagrebu preko milijun i njih najmanje 100 tisuća se voli turistički provozati ZG tramvajima po centru i ta karata je prije svega namijenjena njima.

DA
dafi2
14:09 04.07.2018.

sta ste se svi uzjebali oko tih karti. Ne kuzim, tuđi posao ne cijenite a svoj bi naplatili. pa normalno da karta mora kostat,jer kosta i taj bus,pa gorivo,odrzavanje i na kraju treba i vozaca platiti. ovo je isto kak i ljudi seru po taxiju,skup itd. kupite vi auto platite sva davanja i jos nesto morate zaradit i to sve radite sa cijenom za koju mislite da bi trebala biti. Kad bi i jedan od ovih poslova poceli radit,brzo bi promjenili misljenje.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije