Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
ZET INFO

Aplikaciju je napravio još kao srednjoškolac: Na karti pokazuje točnu poziciju tramvaja, a kad protresete mobitel, reći će vam gdje je najbliža stanica

storyeditor/2025-07-01/PXL_240625_134683052-1.jpg
03.07.2025.
u 09:32

Korisne su te informacije, smatra Tuček, budući da je vozni red često nepouzdan pa autobusi nekad kasne i po više od pola sata, a preskaču i polaske. Uz pomoć aplikacije putnici pak mogu vidjeti na karti gdje je točno, primjerice, zapela linija 268

Kad je izradio aplikaciju ZET info, Leon Tuček bio je srednjoškolac iz MIOC-a, a na taj se pothvat odlučio jer ga je frustriralo to što je na stajalištu u Utrini čekao tramvaj za koji nije znao kad će doći. Bilo je to 2018., a u međuvremenu je aplikacija dobila jednu, a sad i drugu veliku nadogradnju. Koristi je oko 100.000 Zagrepčana, a nudi, među ostalim, obavijesti o dolasku autobusa i tramvaja u stvarnom vremenu, podsjetnike da će uskoro stići, informacije o radovima i navigaciju prema najbližoj stanici.

Praćenje linija i prijave zastoja

Korisne su te informacije, smatra Tuček, budući da je vozni red često nepouzdan pa autobusi nekad kasne i po više od pola sata, a preskaču i polaske. Uz pomoć aplikacije putnici pak mogu vidjeti na karti gdje je točno, primjerice, zapela linija 268.

– Grad je nudio subvencije za projekte koji koriste otvorene podatke pa smo se odlučili prijaviti. Sredstva smo dobili i tako izradili novu verziju. Upravo smo počeli s ažuriranjima, koja radimo postupno. Osim za iPhone, sad imamo i inačicu za Android – kaže 26-godišnji programer.

Foto: ZET info

Novu verziju izradio je s kolegama Karlom Mladinovom i Zvonimirom Laborom, a ona ima i značajke koje dosad nisu postojale, poput prikaza tramvaja neke linije u pravom vremenu. Želite li, primjerice, s glavnog trga otputovati u Dubravu, u aplikaciji možete odabrati linije koje vam trebaju, a karta će prikazati gdje se trenutačno nalaze svi tramvaji na njihovim trasama, kao i koliko će minuta trebati da najbliži dođe do Jelačić-placa. – Korisnici su nas to dugo tražili. Nismo htjeli da baš sva vozila budu na karti jer bi se tako stvorio nered pa smo se odlučili za opciju da se prikažu tramvaji i autobusi na određenim linijama. Uvede li ZET i brodove, imat ćemo i njih – šali se Tuček. Kao i dosad, putnici mogu slati prijave o zastojima i kvarovima s terena, no ta je značajka unaprijeđena.

– Funkcionira slično kao aplikacija za vozače Waze, prijave smo ograničili na jednu u sat i pol. A zgodna stvar koju smo dodali u novoj verziji jest opcija da protreseš mobitel pa ti na karti prikaže najbližu ZET-ovu stanicu – napominje.

Foto: ZET info

Aplikacija je dostupna na hrvatskom i engleskom jeziku, ima svijetlu i tamnu varijantu, a prilagođena je i slijepim osobama te onima s disleksijom. Nakon instalacije i pokretanja, korisnik može odabrati omiljene tramvajske ili autobusne linije te želi li dobivati notifikacije o izmjenama u prometu zbog radova ili drugih razloga. Putnici tako mogu primati personalizirane obavijesti o linijama koje redovito koriste.

– Uzmimo za primjer radove na petlji u Držićevoj koji skreću autobusnu liniju 222. Ako je među njegovim favoritima, korisnik će u aplikaciji kraj linije vidjeti crveni trokut koji mu kaže da ona trenutačno "ne štima", a klikom će se prikazati obavijest da su u tijeku radovi na petlji. Tako pokušavamo olakšati korisnicima, ne moraju pratiti vijesti o svim ZET-ovim linijama, već samo onima koje ih zanimaju – objašnjava Tuček.

Upozorava i da treba krenuti

Rasporedi linija mogu se vidjeti danima unaprijed, a aplikacija nudi i mogućnost obavijesti korisniku da je vrijeme da krene prema stanici. – Recimo da netko na posao ide tramvajem broj 12, koji će na njegovoj stanici biti u 8.15 sati. Aplikacija će pet minuta prije poslati obavijest na mobitel da treba krenuti iz kuće kako bi stigao na vrijeme – ističe.

ZET info povlači podatke sa službenih stranica gradskog prijevoznika, koristeći se njegovom javno dostupnom bazom podataka. Tu spada i praćenje kretanja svakog ZET-ova vozila u stvarnom vremenu. – Često se dogodi gužva ili kakav drugi razlog za kašnjenje pa je to po nama najkorisniji dodatak aplikacije – govori.

I premda je svoju aplikaciju razvijao godinama prije nego što se pojavila službena verzija gradskog prijevoznika, uspješna suradnja nije se rodila. – Aplikaciju smo planirali donirati ZET-u, budući da je u to vrijeme nisu imali. No oni to nisu htjeli. U međuvremenu su razvili svoju aplikaciju koja ima i mogućnost kupnje karte te također prikaz tramvaja u stvarnom vremenu – kaže Tuček. •

Komentara 2

EV
Evojesam
13:14 03.07.2025.

Bravo! Napokon netko sposoban. Nemojte nista poklanjati nesposobnjakovicima. Mozete im jedino prodati. Zetova aplikacija je korisna doslovno samo za kupnju karata, prikazivanje karte s tramvajima je duhovito..

SL
slonko
15:45 03.07.2025.

Ma dajte, lijepa bajka, stvarnost drugačija. 1.7. čekam s još nekoliko osoba 222 kod INA-e, polazak sa Žitnjaka 14:05. Pratim stajališta i konačno piše Muzej suvremene umjetnosti.....svi priđemo bliže stanici. Nema busa. U aplikaciji bus putuje, već je u Trnskom, pa Remetinečka......Dolazi 109 pa svi ulazimo, nakon 25 min čekanja. Jeli taj 222 ikad stigao do INA i Jaruščice.? Ne znam.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata