Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Zatvara se 150 malih benzinskih postaja u Hrvatskoj, veliki distributeri podržali akcije malih

Dok distributeri goriva ostvaruju gubitak od 69 lipa po litri goriva, država uprihoduje 5,28 kuna
06. srpnja 2022. u 18:06 16 komentara 6588 prikaza
Zagreb: Konferencija za medije Udruge malih distributera goriva
Foto: Slaven Branislav Babic/PIXSELL

Predstavnici Udruge malih distributera goriva na današnjoj konferenciji za medije objavili su odluku o zatvaranju oko 150 malih benzinskih postaja u Hrvatskoj.

Odluka o zatvaranju donesena je nastavno na Odluku Vlade RH i Uredbu o utvrđivanju cijena goriva, prema kojoj se maloprodajne cijene goriva zamrzavaju na dodatnih 14 dana, a veleprodajne fiksiraju na način da sa svim javnim davanjima ne mogu iznositi više od krajnje maloprodajne cijene propisane Uredbom za maloprodajna mjesta izvan autocesta.

„Žao nam je da Vlada RH nije čula niti razumjela naše apele i argumente, kao ni mišljenje struke. Ovo nije od jučer, mi već 8 mjeseci podnosimo teret ovih odluka Vlade RH, gomilamo gubitke i sada taj pritisak troškova uz negativnu maržu ne možemo podnijeti. Nije istina da Uredba Vlade omogućuje malim distributerima da kupuju i prodaju gorivo po istoj cijeni, većina velikih distributera prodaje samo aditivirana goriva ili ne prodaje gorivo uopće, ne isplati se ni njima raditi po tim cijenama. Ima distributera koji prodaju, ali tu je problem nedostatnih količina. Oni koji i uspiju dobiti nešto goriva po minimalnim maržama, opet su u minusu kad se uračunaju troškovi prijevoza robe i poslovanja, nije moguće ni održivo raditi na taj način i zato je nažalost došlo do ovih zatvaranja“, rekao je Domagoj Puh, predstavnik distributera goriva, vlasnik benzinskih postaja koje su zatvorene.

„Dok država po litri goriva ostvaruje prihod od 5,28 kuna dok distibuteri imaju prosječan gubitak od 69 lipa po litri. Od 10.02.2022. do danas, država se nije odrekla ničega, dapače, prihodi od trošarina i poreza na gorivo su rasli i veći su od kada su uredbe o maksimalnim cijenama na snazi nego prije uvoženja uredbi. Tako je prihod države po litri prije uvoženja uredbi iznosio 5,21 kunu, a danas je to 5,28 kuna po litri. Ne vidimo na koji način svi podnose teret ove krize kada je iz podataka očito da teret podnose distributeri i građani ove zemlje“, rekao je Armando Miljavac, predsjednik Udruge malih distributera goriva.

Zagreb: Konferencija za medije Udruge malih distributera goriva | Autor : Slaven Branislav Babic/PIXSELL Foto: Slaven Branislav Babic/PIXSELL 06.07.2022., Zagreb - Udruga malih distributera goriva odrzala je konferenciju za medije povodom Odluke Vlade RH i Uredbe o utvrdivanju najvisih maloprodajnih i veleprodajnih cijena goriva. Photo: Slaven Branislav Babic/PIXSELL

Veliki distributeri dali su punu potporu malim distributerima.

„Imamo punu potporu svih velikih distributera, napominjemo, distributera goriva, ne proizvođača. Budući da se radi o velikim tvrtkama oni će u sljedećim danima medijima najaviti svoje tiskovne konferencije na kojima će obznaniti akcije koje će poduzeti. Razumijemo da nije ni njima lako, više ćete saznati od njih uskoro“, naglasio je Domagoj Puh.

Svoje benzinske postaje zatvorio je i Petar Mijić iz Slavonskog Broda, koji je istaknuo kako više nije mogao izdavati i fiskalizirati račune s negativnom maržom, jer mu program za izdavanje računa to nije dozvolio. Naglasio je da uz ovu uredbu Vlade poslovanje više nije moguće.

Odvjetnik Kristijan Galić, istaknuo je kako je malim distributerima goriva povrijeđeno i Ustavom Republike Hrvatske zajamčeno pravo na rad, tržišnu slobodu i jednak pravni položaj na tržištu.

„Ovakvo postupanje Vlade Republike Hrvatske predstavlja između ostalog i povredu temeljnih vrijednosti pravne stečevine Europske unije, čija svrha je osiguravanje jednakog položaja svih poduzetnika na tržištu, a koju je RH kao članica Europske unije dužna poštivati i primjenjivati u svojem pravnom sustavu. Očigledno je kako se fiksiranjem cijena mali distributeri goriva stavljaju u neravnopravan položaj na tržištu i onemogućava im se konkurentnost i opstojnost. Pravna stečevina Europske unije usmjerena je upravo na sprječavanju opisane diskriminacije i narušavanja prava koja se ovakvim odlukama Vlade Republike Hrvatske nesporno narušavaju. Ističemo kako će u slučaju nemogućnosti pronalaska promptnog i razumnog rješenja kojima bi se malim distributerima goriva omogućio opstanak, poslovanje i konkurentnost na tržištu, isti biti primorani poduzeti sve zakonom predviđene radnje radi zaštite svojih osnovanih prava, interesa i egzistencije, što svakako nije rasplet koji mali distributeri goriva prizivaju, ali su spremi i na to“, rekao je Kristijan Galić.

„Ostajemo zatvoreni i molimo pomoć Vlade RH i brzo rješenje problema. Ništa drugo ne tražimo, već samo održiv model po kojem možemo normalno raditi i molimo taj model hitno. Otpuštanja su nažalost kod nekih već krenula, ne želimo da dođe do kolapsa na tržištu, posebno u vrijeme turističke sezone“, poručio je u ime malih distributera Domagoj Puh.

Ilustracija
ozljeda prsnog koša
Vjetar otpuhao suncobran na plaži pa usmrtio ženu: Prijatelji joj vikali da se pomakne, no bilo je prekasno
„Atest“
Dogradnja i ispitivanje vozila – smisao i procedura
  • Važna obavijest

    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Pelin:

    Male benziske su rasle ko glive poslije kiše, da svako selo ima barem jednu, ako ih ne nekoliko zatvori neće biti propast svijeta

  • hegedus:

    Sve dotle dok se ljudi navažaju u svojim autićima da prođu 300m od doma do placa i natrag, gorivo će biti skupo. Svjedočimo ogromnom padu cijena željeza i ostalog građevnog materijala a o tome nitko ni riječi. A pad je ... prikaži još! zato jer nitko više ne može kupovati. Tako treba i s benzinom - prestanite se toliko vozikati i potražnja će pasti, a time i cijene.

  • bambi:

    danas benziske mogu biti automatizirane i nema potrebe za stalnom posadom.