PRIJETNJA GLOBALNE RECESIJE

Trump prijetnja i za hrvatski turizam: 'Borba za goste bit će bespoštedna, moguća i sniženja cijena'

Turisti u Dubrovniku
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
1/5
08.04.2025.
u 06:13

Bit će odlično uspije li Hrvatska ponoviti lanjske rezultate, ali to će biti teško bez spuštanja cijena, smatra predsjednik uprave Uniline grupe.

Prošla godina bila je dobra za turizam u cjelini, što vrijedi za većinu turističkih kompanija, a nekima je, primjerice i jednoj od vodećih regionalnih DMC grupacija, Uniline grupi, bila i iznadprosječna. Prema današnjim predstavljenim preliminarnim rezultatima, Uniline grupa zabilježila je promet nešto veći od 65 milijuna eura što je rast od 14 posto u odnosu na prethodnu godinu. Očekivana dobit od 2,7 milijuna eura, pak, trebala bi premašiti rezultat iz 2023. za osam posto.

– Uniline Grupa nastavila je učvršćivati svoju poziciju jednog od vodećih regionalnih pružatelja turističkih usluga, a rezultati potvrđuju stabilan rast i pozitivan poslovni zamah unatoč izazovima na globalnom tržištu. U 2025. ulazimo s velikim ambicijama, očekujemo rast prometa od oko šest posto – kazao je Boris Žgomba, predsjednik Uprave Uniline grupe, uz napomenu da 2025. neće biti jednostavna. – Nesigurnost je poprilična, a upravo je to neprijatelj putovanjima. Hrvatskoj Europa daje 80 posto turističkog prometa, ali mnoge europske zemlje osjetit će refleksije novih carinskih pravila koje diktira Trump.

Mnogim Europljanima recesija nije nepoznata, a Trumpove politike donose nove nepoznanice. I Ameriku vjerojatno čeka recesija te, za početak, vjerujem da bi Hrvatska zbog toga mogla imati manje gostiju iz SAD-a. Također, ne isključujem da bi Trumpova administracija mogla posegnuti za mjerama zadržavanja svojih građana na putovanjima unutar zemlje kako bi se nadoknadio minus u dolascima stranih gostiju. Uz domaće probleme na gospodarskom planu, koje imaju mnoge europske zemlje, Trumpove politike stvorit će i nove pa možemo računati na dodatan oprez Europljana kad je riječ o putovanjima. Hrvatska u turizmu očekuje ponavljanje lanjskih rezultata, a ako u tome i uspijemo, kako sada stvari stoje, bit će to scenarij iz snova. Pritom, nisam siguran da se i repriza prošle turističke godine može dogoditi bez žrtvi u cijenama. Vjerujem da će borba za goste biti bespoštedna, da će biti puno last minutea, a to bi sve to moglo uključivati i sniženja cijena – ocjenjuje Žgomba, čija kompanija zasad bilježi rast prodaje turističkih aranžmana na stranim tržištima.

Dosad su, naime, prodali 50 posto od plana za 2025., a lani u ovo vrijeme pet posto manje. – S obzirom na globalna kretanja, dobro je da je veliki dio bukinga za ovu godinu već odrađen. Oni koji su rezervirali svoj odmor sigurno neće otkazivati – kaže Ivan Rukavina, predsjednik uprave Unilinea. Inače, uz Uniline koji se bavi dovođenjem stranih turista, grupu čine i društva E-Tours te Uniline Mobility, a u pripremi je projekt informatičkog povezivanja cijele grupe kako bi korisnicima praktički jednim klikom bile dostupne sve usluge, od smještaja, aviokarata do rent-a-cara.

Ključne riječi

Komentara 17

VI
Vérité Indolore56
08:23 08.04.2025.

Kod nas je samoobrana umalo zabranjena.Okrenimo se pravim krivcima. Amerikanci u budućnosti neće imati novca za skupe europske automobile, a koliko će nas, "vizionare", koštati ovaj rat? Uzaludan trud i trošak. Najjeftiniji el auto u Kini je ispod 5000 eura, za Afriku može biti jeftiniji jer neće morati zadovoljavati nikakve sigurnosne norme, a struja im je bar 5 puta jeftinija nego nama što je 500km vožnje za euro struje. El autić od 5000 eura će im otplaćivati sam sebe jer oni koji voze više troše na benzin nego bi im bila rata kredita. Većina ih tamo vozi motoriće od 150-175cc samo zato jer auto više troši i skuplje je održavanje ali ima i auta po gradovima i onih koji pristojno zarađuju. Kao i u Europi. Nek stave normalne cijene pa će se prodavati. Autoindustrija govori kako sva ta nova elektronika poskupljuje proizvode, da zbog nje uopće nemaju zarade a istina je da im svaki od tih senzora košta po jedva par dolara u nabavi. Previše dobiti ide gazdama, vlasnicima, novac se izvlači na veliko i onda će žicati svoje vlade pomoć jer zaboli ih za firmu i radnike, važniji su prepuni džepovi. Automobili se proizvode na pokretnoj traci i nema tu što koštati 20-30 i više tisuća eura kad ih uglavnom roboti sastavljaju.

TH
TheRoger
07:12 08.04.2025.

Mi smo ko one ribe sto se hrane kad brodovi bacaju odpad.. tako ti je kad si ovisan o turizmu a samo izvozis radnu snagu.

Avatar AFUERA
AFUERA
07:38 08.04.2025.

Uvjek neki krivac..krivo je printanje novca. To je kao da narkoman kod odvikavanja kaze da je kriv onaj koji mu ne da drogu

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije