Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Tvrtka iz Srbije zaustavila natječaj od 2 milijarde kuna noć prije otvaranja ponuda

Sumnja se da iza srbijanske žalbe stoje Kinezi, čije su tvrtke već ulagale žalbe na ovom natječaju koji je pokrenut još lani početkom rujna
02. travnja 2021. u 09:26 70 komentara 44172 prikaza
Foto: Dusko Marusic/PIXSELL

Nakon pet mjeseci odgode otvaranja ponuda na natječaju za građevinske i elektroenergetske radove na rekonstrukciju i gradnju drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac, u HŽ Infrastrukturi jutros u 10 sati napokon su trebali otvoriti ponude za taj posao procijenjene vrijednosti 2,04 milijarde kuna bez PDV-a. No sinoć dolazi do novog zapleta jer je srbijanska tvrtka N-Ing uložila novu žalbu. Stoga se natječaj ponovno zaustavio, a otvaranje ponuda odgodilo do daljnjeg, dok Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave ne odluči o žalbi N-Ing-a.

Autocesta/Ilustracija KILOMETAR ĆE STAJATI OKO 26 MILIJUNA KN Najskuplja dionica autoceste od Metkovića do Dubrovnika: Na 61 km 20 tunela i 21 most i vijadukt

Inače, sumnja se da iza srbijanske žalbe stoje Kinezi, čije su tvrtke već ulagale žalbe na ovom natječaju koji je pokrenut još lani početkom rujna, a prvi rok za podnošenje ponuda bio je 3. studenoga 2020. No, dosad je bilo ukupno sedam žalbi na natječajnu dokumentaciju i njezine izmjene, a to je produljilo taj natječaj za pet mjeseci. Prvu je žalbu na taj natječaj podnijela tvrtka Beton Lučko, i to deset dana nakon njegove objave. DKOM je obustavio taj postupak jer je Beton Lučko odustao od žalbe, no zbog toga je natječaj bio zaustavljen gotovo mjesec dana.

Drugu je žalbu na natječajnu dokumentaciju podnijela tvrtka GIP Pionir 22. listopada. I tu je žalbu DKOM odbacio, i to zato što je bila podnesena izvan zakonski propisanog roka. Odvjetničko društvo Maržić i partneri uime nekoga od kandidata za taj posao podnijelo je žalbu na sam dan isteka roka za podnošenje žalbe na zadnju izmjenu dokumentacije od 4. prosinca. Ta je žalba odbijena. Nakon toga žalbe podnose grčki Mytilineos 16. prosinca i talijanski G.C.F. 23. prosinca.

SLOVENIA-LJUBLJANA-COVID-19-CASES pandemija ne posustaje Ozbiljna situacija u susjedstvu: Slovenija ide u strogi lockdown. Srbija ima više od 7000 hospitaliziranih

Talijanska je žalba odbijena, a grčka je djelomično odbijena, a DKOM je poništio dio izmjene natječajne dokumentacije.  Kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC), koja gradi Pelješki most, ovaj natječaj je zaustavila žalbom podnesenom 4. prosinca, koju je DKOM u roku od četiri dana odbacio kao nepravodobnu. Zadnju žalbu podnijela je kineska tvrtka China Railway Eryuan Engineering Group (CREEG), podružnica Zagreb, 10-ak dana prije zadnjeg datuma za podnošenje ponuda 9. ožujka. a Dkom je tu žalbu prihvatio. 

Što se tiče zadnje, osme žalbe na dokumentaciju o nabavi, nju je HŽI zaprimio 17 sati prije otvaranje ponuda i stoga je morao zaustaviti postupak te nabave po osmi put. Kako doznajemo, HŽI ja danas poslao odgovor na žalbu DKOM-u u kojem navodi da je žalba neutemeljena i zakašnjela. Stoga se u toj tvrtki, kako doznajemo, nadaju da će DKOM u kratkom roku odbaciti žalbu kako bi mogli nastaviti postupak nabave i sukladno rješenju DKOM-a produljiti rok za dostavu ponuda za nekoliko dana.

>> Pogledajte i ovaj video: Napreduju radovi na Pelješkom mostu

Dijana Zadravec
U RATU S KOLEGAMA
Tko je Dijana Zadravec, liječnica zbog koje se trese hrvatsko zdravstvo
Pevex
BICIKL U PROMETU
Infrastruktura i edukacija kao preduvjet za razvoj biciklističke kulture u Hrvatskoj
  • bijeloanijebrašno:

    Ima li netko pametan da napiše Zakon o javnoj nabavi koji će eliminirati ovakve malverzacije.

  • faraon:

    Ma ovo je lakrdija od birokracije. Treba biti samo jedan rok za žalbe u kojem se mogu svi žaliti koji misle i gotova stvar. Ovako se svaki projekt može odgađati godinama s žalbama u nedogled.

  • Avatar Stipan Javor mučenik
    Stipan Javor mučenik:

    Tvrtka iz Srbije nešto zaustavila u Hrvatskoj??? Odmah smijeniti ministra prometa ako je to istina. Novac za obnovu pruge je uglavnom iz EU, a Srbija nije članica i ne bi smjela uopće sudjelovati na natječaju ako to nije u ibteresu ... prikaži još! članice EU, što je iznimno učinjeno u slučaju Pelješkog mosta. Dok ne plate ratnu odštetu mogu u Hrvatskoj raditi samo kao konobari i spremaice u sezoni i nakon toga nazad. Kakva Srbija kakvi li bakrači? Kakav utjecaj Pupija na natječaj. Kopate si grob pred izbore, hdzenjare.