Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Kolumne

Najbrže kopneno vozilo na svijetu: Nakon mosta, zašto ne bismo s Kinezima razvijali i magleve?

Kinezi su prije godinu dana, baš u vrijeme kad je podizanjem posljednjeg dijela čelične konstrukcije spojen Pelješki most, predstavili maglev koji može razviti brzinu od 600 kilometara na sat. Proizveli su ga sami u gradu Qingdau i proglasili najbržim kopnenim vozilom na svijetu.
09. kolovoza 2022. u 23:08 17 komentara 9681 prikaza
Kina
Foto: Rafael Ben-Ari/Chameleons Eye
Pogledajte galeriju 1/4

Sad kad su nam braća Kinezi odradila posao s Pelješkim mostom, šteta je ne iskoristiti dobre veze za novi projekt – lebdeće vlakove. Je li Hrvatska spremna za magnetsku levitaciju? Nije još, naravno, ali kako se kod nas snovi ostvaruju s desetljećima zakašnjenja, valja što prije početi s planiranjem. Ministar Oleg Butković, još pod dojmom otvaranja Pelješkog mosta, ponovno je najavio desetljeće ulaganja u željeznice.

Gradit će se kilometri i kilometri “štreka”, povećati brzina vlakova s 50 na 150 i više kilometara, vratit će se putnici, uvesti integrirani prijevoz itd... No, zašto ne bismo odmah krenuli u pripremu i razvoj trenutačno najnaprednijih željezničkih vozila? Magnetsko-levitirajući vlak ili skraćeno maglev, kao ideja rođen je još u 19. stoljeću.

Dubrovnik
ZARAĐUJU NA NAJMU
Hrvatska postala porezna oaza za strance: U godinu dana kupili čak 12.518 nekretnina
Vedran Džihić
INTERVJU VEDRAN DŽIHIĆ
Pitanje je vremena kada će doći do provale bijesa i nezadovoljstva građana zbog situacije u kojoj žive
Biden speaks to the media in Bali
'Nije u skladu s pravilima'
EU optužuje Washington za trgovinski rat: Bidenove subvencije gase radna mjesta
  • Važna obavijest

    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • prokurator:

    zašto ne bismo s Kinezima razvijali i demografiju? i industrijsku proizvodnju? i slobodu medija? evo kad smo već nesposobni, platimo neka nam sve to srede. niko sretniji od njih, svake godine osnuju nekoliko kolonija, zašto hrvacka ne bi bila još jedna.

  • zivko32: Premium korisnik

    Da su drugovi, ko u Rijeci, na vlasti ne bi bilo ni autocesta ni Pelješkog mosta! Članak je pun ironije! Nije tome davno kada su se takvom logikom sprdali i s tunelima i Pelješkim mostom! Nemali broj ljudi doživljava Hrvatsku ... prikaži još!u kao slučajni zemlju koja nije dozrela za ništa! Na sreću ima ljudi koji svoje snove ostvaruju!

  • Avatar Bud Humski
    Bud Humski:

    Problem bi mogao biti u... Bruxellesu. Zemlje kao sto je Hrvatska, zemlje sa vrlo ogranicenim suverenitetom, nemaju slobodu odlucivati o kapitalnim projektima, pogotovo ako se takvi projekti (a to je gotovo uvijek slucaj) financiraju iz EU razvojnih fondova. Mislite da ... prikaži još! bi recimo Njemacka i Francuska dozvolile da Hrvatska razvija zeljeznicku mrezu sa 'maglev' vlakovima, a da se oni truckaju u onim svojim koji su "ćiro" u usporedbi s kineskim?