Proteklih dana u medijima je odjeknula oštra reakcija predsjednika Nadzornog odbora Jadrolinije Damira Zeca zbog poslovne politike koju u toj državnoj kompaniji vodi Uprava na čelu s Davidom Soptom. Zec smatra štetnom način obnove Jadrolinijine flote, koju se popunjava rabljenim brodovima s cijenom koja nadmašuje njihovu vrijednost, u što se i javnost imala priliku uvjeriti s posljednjim slučajem broda "Sveti Duje". Netom prije Zeca iznenadila je i reakcija NO-a riječkog brodogradilišta 3. maj koje je skupštinu izvijestilo kako se protivi dati razrješnicu predsjedniku Uprave Ediju Kučanu za rezultate u prošloj godini. Iako ovakvim istupima u sustavu upravljanja velikim državnim poduzećima javnost rijetko svjedoči, Zec tvrdi, a isto se čuje i od članova NO-a 3. maja, da u njihovu slučaju to nisu prve takve reakcije.
Kraj vječnim vršiteljima dužnosti u nadzornim odborima i upravama
OECD traži da za NO kriterij bude profesionalnost kandidata, a članovi NO-a birali bi uprave tvrtki, što sada obavljaju resorna ministarstva. Novi zakon koji regulira tvrtke u državnom vlasništvu trebao bi zaživjeti 2025.
Komentara 1
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Sumnjam da će zakon doći do primjene prije no što se obave simulacije njegova utjecaja na "drugove i drugarice" u upravama. Pa kad oni zajauču prema svojim patronima nacrt zakona će se još malko promijeniti - tek toliko da sve ostane manje-više isto.