NOVA PRILIKA

Kako uspješna hrvatska IT tvrtka drži do budućnosti svojih zaposlenika

Raiffeisen Future Boost
Foto: Emica Elveđi/Pixsell
1/6
13.05.2025.
u 10:06

U nastavku najzabavnijeg video serijala o financijskoj pismenosti RMF Future Boost, koji na zabavan i edukativan način otvara važna pitanja financijske pismenosti i planiranja budućnosti, voditeljica Antonija Mandić ugostila je Hrvoja Gorajščana, direktora Q agencije – jedne od uspješnijih hrvatskih IT kompanija.

U prethodnoj epizodi ugostio nas je vlasnik Kukuriku artisan pekarnice s kojim smo razgovarali o ranom ustajanju, tajnom sastojku potrebnom za uspjeh i korporativnim benefitima koje nastoji implementirati u svojem intimnijem, „obiteljskom“ poslovanju za svoje zaposlenike.

Za potrebe druge epizode posjetili smo impresivno dizajnirane urede Q agencije u Reljkovićevoj 4 u Zagrebu, koji su bili poprilično prazni, a onda nam je postalo jasno i zašto:

„Mi smo remote first firma, ali prostor koristimo kao mjesto susreta – za proslave, okupljanja i slične trenutke“, objašnjava Gorajščan na početku razgovora, dodajući kako su se i Q-ovi radni procesi značajno promijenili tijekom i nakon pandemije.

Razgovor je protekao u opuštenoj atmosferi uz pokoju pošalicu, no kada smo počeli razgovarati o dugoročnosti u poslovnom svijetu, ne samo u kontekstu klijenata i poslovnih modela, već i zaposlenika, benefita te štednje za mirovinu, postalo je jasno da agencija ozbiljno shvaća dobrobit svojih zaposlenika, kao i važnost edukacije zaposlenika o financijskim pitanjima.


Book of Benefits za sve zaposlenike

U razgovoru se brzo došlo do ključne teme – budućnosti i načina na koji Q razmišlja o zadržavanju svojih zaposlenika i njihovoj financijskoj sigurnosti. „Naša jezgra su dugoročni, multidisciplinarni timovi. Naravno da nam je u interesu da ljudi ostanu što duže u firmi i budu što zadovoljniji“, kaže Gorajščan. U Q-u se zato posebna pažnja posvećuje benefitima, koji uključuju i dodatne edukacije, kao i treći mirovinski stup.

Foto: Emica Elveđi/Pixsell

Hrvoje nam je pojasnio kako imaju knjigu benefita odnosno „Book of Benefits“ za zaposlenike kako bi svaki od njih znao na što sve ima pravo od pogodnosti i zašto je to važno.

No, koliko mladi zaposlenici zapravo razumiju važnost razmišljanja o mirovini? „Iskreno, nisam ni ja razmišljao o tome dok nisam pokrenuo svoj prvi biznis. Tek kad dobiješ svoj prvi obračun plaće, osvijestiš stvarne iznose i davanja vezana uz tvoju plaću. No, zaposleni ljudi i dalje nisu dovoljno svjesni svojih primanja, bruto plaće, doprinosa za mirovinsko i zdravstveno...“, iskreno priznaje Gorajščan.

Zato u Q-u redovito educiraju svoje timove i o poslovanju i o osobnim financijama. „U bilo kojoj agenciji ovog tipa najveći su trošak ljudi. Ako oni ne razumiju koliko koštaju i koliku vrijednost donose, teško je stvoriti održiv sustav.“

Foto: Emica Elveđi/Pixsell


Mirovina kao jedan novi početak, nikako kraj

Zanimljiv trenutak razgovora bio je kada je voditeljica Antonija Mandić pitala Hrvoja kako zamišlja svoju mirovinu. „Mirovina je treća faza života u kojoj ljudi mogu biti produktivni i imati dobru kvalitetu života. Meni je to faza u kojoj vidim puno prilika, ne kraj.“ Štoviše, našalio se da je već bio na Floridi i gledao bungalove, no jasno je dao do znanja da o mirovini razmišlja ozbiljno, ali bez straha, tj. kao o još jednom poglavlju za koje se potrebno dobro pripremiti.

Dotaknuli su se i još jedne zanimljive teme: može li pojedinačna firma utjecati na to kako društvo promišlja o budućnosti? Hrvoje je istaknuo kako poslodavci mogu ponuditi opcije i benefite, ali ključ je da samostalno počnemo razmišljati o onome što naš čeka kad odemo u mirovinu, dobro se educiramo i financijski pripremimo. A najvažnije je ne zaboraviti razmišljati o budućnosti onda kad nam financijski dobro ide.

Foto: Emica Elveđi/Pixsell

Cijeli intervju pogledajte u videu u kojem ćete saznati zašto Q agencija ima jednu od najnižih stopa fluktuacije u industriji, kako razvijaju kulturu povjerenja i dugoročnosti, ali i zašto razmišljanje o mirovini nije nužno dosadna ili depresivna tema, već prilika da osvijestimo koliko kvalitetno želimo živjeti kad zakoračimo u treću dob i što je potrebno dotad učiniti da bismo (si) to osigurali.

Sadržaj nastao u suradnji s Raiffeisen mirovinskim fondovima.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije