U prethodnoj epizodi ugostio nas je vlasnik Kukuriku artisan pekarnice s kojim smo razgovarali o ranom ustajanju, tajnom sastojku potrebnom za uspjeh i korporativnim benefitima koje nastoji implementirati u svojem intimnijem, „obiteljskom“ poslovanju za svoje zaposlenike.
Za potrebe druge epizode posjetili smo impresivno dizajnirane urede Q agencije u Reljkovićevoj 4 u Zagrebu, koji su bili poprilično prazni, a onda nam je postalo jasno i zašto:
„Mi smo remote first firma, ali prostor koristimo kao mjesto susreta – za proslave, okupljanja i slične trenutke“, objašnjava Gorajščan na početku razgovora, dodajući kako su se i Q-ovi radni procesi značajno promijenili tijekom i nakon pandemije.
Razgovor je protekao u opuštenoj atmosferi uz pokoju pošalicu, no kada smo počeli razgovarati o dugoročnosti u poslovnom svijetu, ne samo u kontekstu klijenata i poslovnih modela, već i zaposlenika, benefita te štednje za mirovinu, postalo je jasno da agencija ozbiljno shvaća dobrobit svojih zaposlenika, kao i važnost edukacije zaposlenika o financijskim pitanjima.
Book of Benefits za sve zaposlenike
U razgovoru se brzo došlo do ključne teme – budućnosti i načina na koji Q razmišlja o zadržavanju svojih zaposlenika i njihovoj financijskoj sigurnosti. „Naša jezgra su dugoročni, multidisciplinarni timovi. Naravno da nam je u interesu da ljudi ostanu što duže u firmi i budu što zadovoljniji“, kaže Gorajščan. U Q-u se zato posebna pažnja posvećuje benefitima, koji uključuju i dodatne edukacije, kao i treći mirovinski stup.
Hrvoje nam je pojasnio kako imaju knjigu benefita odnosno „Book of Benefits“ za zaposlenike kako bi svaki od njih znao na što sve ima pravo od pogodnosti i zašto je to važno.
No, koliko mladi zaposlenici zapravo razumiju važnost razmišljanja o mirovini? „Iskreno, nisam ni ja razmišljao o tome dok nisam pokrenuo svoj prvi biznis. Tek kad dobiješ svoj prvi obračun plaće, osvijestiš stvarne iznose i davanja vezana uz tvoju plaću. No, zaposleni ljudi i dalje nisu dovoljno svjesni svojih primanja, bruto plaće, doprinosa za mirovinsko i zdravstveno...“, iskreno priznaje Gorajščan.
Zato u Q-u redovito educiraju svoje timove i o poslovanju i o osobnim financijama. „U bilo kojoj agenciji ovog tipa najveći su trošak ljudi. Ako oni ne razumiju koliko koštaju i koliku vrijednost donose, teško je stvoriti održiv sustav.“
Mirovina kao jedan novi početak, nikako kraj
Zanimljiv trenutak razgovora bio je kada je voditeljica Antonija Mandić pitala Hrvoja kako zamišlja svoju mirovinu. „Mirovina je treća faza života u kojoj ljudi mogu biti produktivni i imati dobru kvalitetu života. Meni je to faza u kojoj vidim puno prilika, ne kraj.“ Štoviše, našalio se da je već bio na Floridi i gledao bungalove, no jasno je dao do znanja da o mirovini razmišlja ozbiljno, ali bez straha, tj. kao o još jednom poglavlju za koje se potrebno dobro pripremiti.
Dotaknuli su se i još jedne zanimljive teme: može li pojedinačna firma utjecati na to kako društvo promišlja o budućnosti? Hrvoje je istaknuo kako poslodavci mogu ponuditi opcije i benefite, ali ključ je da samostalno počnemo razmišljati o onome što naš čeka kad odemo u mirovinu, dobro se educiramo i financijski pripremimo. A najvažnije je ne zaboraviti razmišljati o budućnosti onda kad nam financijski dobro ide.
Cijeli intervju pogledajte u videu u kojem ćete saznati zašto Q agencija ima jednu od najnižih stopa fluktuacije u industriji, kako razvijaju kulturu povjerenja i dugoročnosti, ali i zašto razmišljanje o mirovini nije nužno dosadna ili depresivna tema, već prilika da osvijestimo koliko kvalitetno želimo živjeti kad zakoračimo u treću dob i što je potrebno dotad učiniti da bismo (si) to osigurali.
Sadržaj nastao u suradnji s Raiffeisen mirovinskim fondovima.