Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 99
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
INOVATIVNE PRIČE

Kao student štedio je za pojačalo i gitaru, a danas sa studentima vodi jedinstvenu agenciju u Hrvatskoj

26.10.2022.
u 12:00

U najnovijoj epizodi Raiffeisen Future Boosta: Inovativne priče voditelj gostovao je marketinški stručnjak i sudski vještak za marketing, oglašavanje i tržišno komuniciranje Mario Fraculj

U novoj epizodi Raiffesein Future Boosta: Inovativnih priča Ivan Šarić ugostio je marketinškog stručnjaka, sudskog vještaka, voditelja katedre, voditelja agencije i čovjeka s još puno funkcija i titula Marija Fraculja.

Mario Fraculj vrstan je marketinški stručnjak i dokazani profesionalac s bogatim menadžerskim i međusektorskim iskustvom u B2C i B2B segmentu. Trenutačno je voditelj katedre za ekonomiju i predavač na Visokom učilištu Algebra te direktor agencije Digital Talents u kojoj vrhunske studente spajaju s tvrtkama. U dosadašnjoj poslovnoj karijeri također je obnašao više rukovodećih funkcija, između ostalih i direktora marketinga prehrambene industrije Kraš te predsjednika uprave marketinške agencije McCann Zagreb. Odigrao je važnu ulogu u dovođenju natjecanja i prestižnih marketinških nagrada Effie u Hrvatsku kao prvi predsjednik žirija, moderator i član organizacijskog odbora. Aktivan je u Hrvatskoj udruzi društava za tržišno komuniciranje (HURA) u kojoj je tijekom četiri godine bio angažiran kao član uprave i predsjednik Odbora za regulaciju i samoregulaciju.. Pod njegovim vodstvom McCann Zagreb proglašen je najučinkovitijom marketinškom agencijom u Hrvatskoj i regiji prema Effie indeksu učinkovitosti.

Završio je diplomski i magistarski studij iz organizacije i managementa na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu i trenutačno je doktorand na Ekonomskom fakultetu u Rijeci. Autor je niza stručnih i znanstvenih članaka te publikacije „Upravljanje intelektualnim vlasništvom u oglašavanju“. Trgovački sud u Zagrebu imenovao ga je stalnim sudskim vještakom za marketing, tržišno komuniciranje i oglašavanje, što je posebno  zaintrigiralo Šarića, a prije snimanja otkrio je i da voli svirati gitaru.

Odmah na početku Ivana je zanimala priča o Digital Talents, agenciji koja je osnovana u sklopu Algebre, a u kojoj je Marijo direktor projekta. Objasnio je da je nakon Kraša i McCanna želio ostati u kontaktu s praksom i objasnio da je Digital Talents zapravo inovativna platforma i hibridna digitalna agencija koja povezuje studente digitalnog marketinga s malim poduzetnicima, za koje će ponajbolji studenti završnih godina, pod vodstvom iskusnih mentora, profesora i marketinških stručnjaka iz Algebre i agencije Drap, raditi na realnim projektima. Studenti angažirani u projektu Digital Talents oblikuju tvrtkama sve dimenzije digitalne prisutnosti te im omogućuju da lakše i efikasnije ostvare svoje poslovne ciljeve. Dodao je još da i Digital Talents i dalje surađuje s prvim klijentom s kojim su započeli suradnju 2018., odmah po osnivanju agencije.

Dotakli su se i Marijeva poslovnog puta, od pripravnika do predsjednika uprave, a sve je počelo s Krašem, gdje se skoro nije pojavio na testiranju i razgovoru za posao jer je u to vrijeme radio neki honorarni posao. Tamo je već prvi tjedan završio za proizvodnoj traci na pakiranju popularnog Kikija, a sve da bi u prvih godina dana upoznao sve procese tako velike kompanije. Iako je mislio da će u Krašu dočekati mirovinu, pojavila se prilika da vodi veliku marketinšku agenciju kojoj nije mogao odoljeti i tako se našao u McCannu. Uz to, dodatni izazov bio je raditi na komunikacijskim projektima za tvrtke iz različitih industrija, od prehrambene industrije do telekomunikacija i turizma.

Uz taj puni krug u karijeri marketinškog stručnjaka – kao klijenta, agencije i predavača - Mario je i sudski vještak za marketing, a Ivana je zanimalo što to točno znači, gleda li je li nešto dobar oglas ili ne i kako izgleda njegov angažman? Fraculj je objasnio da je u Hrvatskoj ustvari malo sudskih vještaka za marketing i da služe kao i svi ostali, kao pomoć sucima da donose ispravne odluke kao stručnjaci u svojim usko specijaliziranim područjima. Sve je počelo dok je još bio u upravi HURA-e, gdje su prepoznali potrebu za takvim angažmanom nepristrane osobe, a sve je završilo tako da je završio program osposobljavanja i Trgovački sud u Zagrebu imenovao ga je stalnim sudskim vještakom za marketing, tržišne komunikacije i oglašavanje. Na ovom početku svoje karijere kao sudskog vještaka angažiran je tri puta, dva puta od strane trgovačkih sudova u Osijeku i Splitu i jednom izravno od klijenta u vezi moguće povrede intelektualnog vlasništva.

Što se tiče financijske pismenosti, Mario je naglasio kako je s pozadinom ekonomskog obrazovanja uvijek bio sklon štednji, još kao srednjoškolac i student je radio manje poslove te usvojio naviku odricanja. Kao srednjoškolac štedio je za gitaru i pojačalo, a danas su to polica životnog osiguranja, dionice, investicijski fondovi i treći mirovinski stup. Smatra da je dobrovoljna mirovinska štednja dobra i za poslodavce jer, osim što je porezni odbitak, isto tako predstavlja i dobru stvar za radnike.

Emisiju su završili kao svaki put ove sezone, Zdjelom inovacije i to premoćnom pobjedom Marija 6:2. Za kraj, Ivan je zaključio kako mu je Digital Talents odlična ideja i pozvao sve koje imaju svoju tvrtku i žele iskoristiti znanje najboljih studenata Algebre da se java Mariju.

Ako ste propustili epizodu, možete je pronaći, zajedno s ostalim epizodama, na vecernji.hr, Youtube kanalu Večernjeg lista i Facebook stranicama Večernjeg lista.

Sadržaj nastao u suradnji s Raiffeisen mirovinskim fondovima

 

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije