Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

COVID-19 za neke je smrtonosan, dok kod drugih izaziva blage simptome, znanstvenici su objasnili zašto

– Ova otkrića pružaju uvjerljive dokaze da je poremećaj interferona tipa I često uzrok opasnosti po život od COVID-19 – rekao je Jean-Laurent Casanova
28. rujna 2020. u 09:46 20 komentara 19028 prikaza
Sarajevo: Testiranje radnika Gerontološkog centra na koronavirus
Foto: Armin Durgut/PIXSELL

Među milijun izgubljenih života zbog koronavirusa postoje priče koje se protive logici. Mlade i zdrave osobe virusu podliježu kao da se nalaze u najrizičnijoj skupini, dok se kod drugih osoba u njihovoj skupini pojave samo blagi simptomi, a katkada ih i nema. Istraživači su u dvije studije pokušali odgovoriti na to pitanje.

AUSTRIA-VIENNA-COVID-19-SHOPPING koronavirus u svijetu Slovenija stavila dio Austrije na crvenu listu, potreban negativan PCR test ili karantena

Oni su identificirali presudan mehanizam imunološkog sustava koji bi mogao objasniti zašto je virus smrtonosan samo za neke ljude, a istraživanje je također ponudilo prvo molekularno objašnjenje zašto virus nešto ozbiljnije utječe na muškarce u odnosu na žene. Navodi se kako interferoni tipa I (IFN) igraju ključnu ulogu u različitim ishodima kod pacijenata s COVID-19. Radi se o proteinima koje zaražene stanice proizvode kako bi pomogle zaustaviti širenje onoga što ih zaražava. No, kod nekih ljudi taj je rad zaustavljen, piše Science Alert.

Jedna je od studija pokazala kako kod više od 10% zdravih ljudi koji su imali teške simptome bolesti postoje antitijela koja napadaju vlastite IFN proteine i sprečavaju ih u ispravnoj borbi protiv virusa. Druga studija, u kojoj su promatrani hospitalizirani pacijenti s teškim simptomima, a među kojima su bili i pacijenti u 20-im godinama, otkrila je kako postoji još barem 3,5% genetičkih mutacija koje su zaustavile ispravan rad interferona.

– Ova otkrića pružaju uvjerljive dokaze da je poremećaj interferona tipa I često uzrok opasnosti po život od COVID-19 – rekao je Jean-Laurent Casanova, voditelj Laboratorija za ljudsku genetiku infektivnih bolesti St. Giles sa Sveučilišta Rockefeller.

Rekao je i kako bi se takvi problemi, u teoriji, mogli liječiti postojećim lijekovima i intervencijama. Casanova i kolege pronašli su antitijela koja neutraliziraju jedan ili više vlastitih IFN proteina kod najmanje 101 pacijenta, od 987 koliko su ih testirali.

– Zanimljivo, 94% pacijenata koji su imali ta antitijela su muškarci, što može objasniti zašto se teški simptomi pojavljuju kod muškaraca – rekao je znanstvenik Stuart Tangye.

Outbreak of the coronavirus disease (COVID-19), in Manaus STVORILI IMUNITET KRDA? U ovom gradu došlo je do neobjašnjivog pada zaraženih, znanstvenici su sada otkrili zašto

Drugo je istraživanje otkrilo da bi geni samih proteina interferona također mogli raditi protiv interesa tijela. Usporedbom gena 659 bolesnika s teškim oblikom bolesti, s 534 osobe s asimptomatskim ili benignim infekcijama, rezultiralo je identifikacijom 13 abnormalnosti u sekvencama za koje je poznato da su sastavni dio IFN-ova protugripnog djelovanja.

Mutacije 'gubitka funkcije' primijećene su kod 23 pacijenta (oko 3,5%), no istraživanje ukazuje na to da bi i u toj maloj populaciji moglo doći do sloma u imunološkom putu, što bi moglo biti smrtonosno kod inače zdravog pacijenta.

Pogledajte i video: Mogu li se simptomi koronavirusa pojaviti i odmah nestati

Rijeka: Ivan Đikić sudjelovao na znanstvenom skupu o virusu COVID-19
PODRŽAO VLADU I STOŽER
Pet preporuka znanstvenika Ivana Đikića za primjenu novih mjera
Jasminka Horvat Martinović, predsjednica Uprave Wiener osiguranja
EY PODUZETNIK GODINE
Priznanje pozitivnim i uspješnim pričama važnije je nego ikad
  • znam:

Vrlo je vazan status vitamina D. Prema jednoj Izraelskoj studiji na 7,807 ispitanika oni koji imaju vitamin D preko 30 ng/ml imaju 59% nizi rizik da se zaraze.

• edgar2:

Ljudi imaju dvije vrste imuniteta - urođeni i prilagodljivi (adaptivni). Urođeni imunitet, u kojem imune stanice brzo reagiraju na napadače svih vrsta, snažniji je tijekom djetinjstva. Adaptivni imunitet, druga vrsta imunološkog odgovora, specifičniji je i sadrži antitijela i imune stanice ... prikaži još! koje ciljaju specifične viruse ili druge mikrobe. Djeca i odrasli pokazuju različite reakcije imunološkog sustava na infekciju virusom koji uzrokuje COVID-19, nalaz koji pomaže objasniti zašto su ishodi COVID-19 obično puno lošiji kod odraslih, izvješćuju istraživači s Yale i Albert Einstein College of Medicine 18. rujna u časopisu Science Translational Medicine.Otkrili su da su razine dvije molekule imunološkog sustava - interleukin 17A (IL-17A), koji pomaže mobilizirati odgovor imunološkog sustava tijekom rane infekcije, i interferon gama (INF-g), koji se bori protiv replikacije virusa - čvrsto povezane s dobi pacijenata. Što je mlađi pacijent, razina IL-17A i INF-g bila je viša, pokazala je analiza.

• Stipan:

Znanstvenici ne znaju ništa o virusu covid19! Samo nagađaju !