Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 2
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Antonov An-2

Improvizirani bombarder koji se koristio u obrani Vukovara u rukama Osječanina

Osijek: Improvizirani bombarder koji se koristio u obrani Vukovara Antonov An-2
Foto: Davor Javorović/PIXSELL
1/2
14.06.2017.
u 19:50

Ćosićev je zrakoplov proizveden 1976. godine, a danas više ne leti zbog europskih zakona o zračnom prometu

Daleko poznati zrakoplov Antonov An-2 bio je prvi zrakoplov kojeg je dizajnirao Oleg Konstantinovič Antonov. U tadašnjem SSSR-u i današnjoj Rusiji poznat je po nadimcima kao što su "Anjuška" ili "Kukuruznik". An-2 je proizveden je zbog činjenice da je Sovjetski Savez morao pronaći zamjenu za avion Polikarpov Po-2 koji je masovno korišten kao poljoprivredni avion. Ubrzo je Antonov proizveo kompletno metalni zrakoplov sa zatvorenim kokpitom. Mogao je transportirati 12 putnika. Prvi je model poletio 31. kolovoza 1947. godine.

Do 1960. Godine SSSR je proizveo oko 5000 komada. Od 1960. godine, zrakoplovi An-2 proizvode se u Poljskoj, a proizvodnja je tamo završila 1991. godine. Danas i Kina navodno proizvodi vlastitu inačicu takvog zrakoplova pod licencom Shijiazhuang Y-5, piše SkyTamer.

Što se tiče borbene upotrebe, po prvi se puta koristio u Korejskom ratu. Tijekom 1960-ih godina An-2 je korišten za napad na mornaričke postrojbe Južnog Vijetnama, međutim, ubrzo ga je srušio američki McDonnell Douglas F-4 Phantom II. An-2 je također korišten tijekom Vijetnamskog rata kao mornarički presretač Sjevernog Vijetnama.

Navedeni je model zrakoplova u ratu posjedovao dva torpeda Va-111 Skvall te ga se nije moglo lako detektirati zbog niskog leta. Čak i ako bi ga se detektiralo, teško ga je bilo presresti jer je njegova prosječna brzina leta iznosila oko 150 km/h.

Osijek: Improvizirani bombarder koji se koristio u obrani Vukovara Antonov An-2
1/10

Tijekom Domovinskog rata, nekoliko već zastarjelih zrakoplova An-2 namijenjenih za poljoprivredu pretvoreno je u "bombardere" i transportere koji su mogli izbacivati bombe te donositi zalihe u tada okruženi grad Vukovar. Nekoliko zrakoplova srušila je srbijanska protuzračna obrana raketnim sustavom Kub.

U Hrvatskoj vlasnik legendarnog Antonova An-2 zove se Krešo Ćosić. Njegov je zrakoplov proizveden 1976. godine, a danas više ne leti zbog europskih zakona o zračnom prometu. Zanimljivo je spomenuti da je navedeni zrakoplov sudjelovao u obrambenim operacijama HV-a u opkoljenom Vukovaru prilikom zračne dostave zaliha i vojne opreme te tako pomagao braniteljima grada heroja.

Opće karakteristike

Posada: 1-2

Kapacitet: 12

Dužina: 12.4 m

Pogon: motor Švecov AŠ-21

Raspon krila: gornje krilo 18.2 m, donje krilo 14.2 m

Visina: 4.1 m

Površina krila: 71.52 m2

Masa (prazan): 3300 kg

Masa (pun): 5500 kg

Maksimalna brzina: 258 km/h

Optimalna brzina: 190 km/h

Gubitak uzgona: 50 km/h

Doseg: 845 km

Najveća visina: 4500 m

Stopa uspona: 3.5 m/s

Snaga/masa: 140 W/kg

Komentara 4

AL
alphazulu99
20:15 14.06.2017.

Nisu srusili nekoliko AN-2 nego jedan AN-2. Ne znam je li novinar krivo cuo ili ovaj lik to ne zna.

DU
Deleted user
21:41 14.06.2017.

Ma ko Šiša Srbe ! Pojedoše nas Komarci Lega ! Daj Antunova da ih pošpricamo , nemoš šetat promenadom ! šetat promenadom !

UV
uvikspremni
08:28 16.06.2017.

Smijurija kad gledam ovo i bojlere kako smo ih isp...... :-)

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije