Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci Znanost

Veliko otkriće u vodi ispod Antarktike: Ni znanstvenici nisu očekivali da će to pronaći

06. lipnja 2022. u 13:22 5 komentara 174218 prikaza
Foto: Pixabay

Znanstvenici s Novog Zelanda otkrili su život u slatkim vodama duboko ispod Antarktike. Ekosistem su pronašli stotinama kilometara od ušća u ocean i oko 500 metara ispod površine kontinenta. Znanstvenici već neko vrijeme znaju da ispod Antarktike postoji mreža slatkovodnih rijeka i jezera, no nisu očekivali da će pronaći živa bića.

Radi se o amfipodima, sitnim životinjicama koje dosežu veličinu od oko 5 milimetara, a nalaze se u istom razredu kao rakovi i jastozi. Istraživači su smatrali da dobro poznaju ovo područje i znaju što očekivati, no ovo ih je otkriće iznenadilo i oduševilo jer pokazuje da su ove skrivene vode važan ekosustav.

Istraživanje na Antarktici imalo je za cilj utvrditi ulogu podzemnog estuarija u otapanju ledenjaka prouzročenog klimatskim promjenama. U rijeku su postavljeni mjerni instrumenti, a znanstvenici se nadaju uskoro otkriti što čini ove vode jedinstvenima, prenosi Guardian.

suša KLIMATSKE PROMJENE Jezera presušuju, zalihe se crpe i vode za navodnjavanje sve je manje THEMENBILD, unterwegs in Österreich klimatske promjene Globalno zatopljenje boja Alpe u zeleno Zagreb: Ministrica Tramišak posjetila Institut Ruđer Bošković ZNANSTVENI CENTRI IZVRSNOSTI Ovo su hrvatski genijalci! Stvaraju čuda i patentiraju izume, a žive anonimno u inkubatorima: Cijeni li ih država dovoljno?
'OVO JE STVARNO PREVIŠE'
Ženu naljutio potez ljigavog susjeda, uzeo si za pravo napraviti promjenu u njenoj ogradi
Kamo na more
Ljeto bez dugoročnih planova: Idealna mjesta za brzi ljetni vikend s obitelji
  • Važna obavijest

• Avatar Tombstone
    Tombstone:

Usca cega?

• Avatar Tombstone
    Tombstone:

Reborn ocito, posto rijeka ne moze biti pod zemljom.

• uvijek.nepokolebljiv:

Zasto su uvijek "znanstvenici" svime iznenadeni? Takoder zasto "znanstvenici" najcesce u znanosti pogrijese kilometre vise nego amateri? Narocito je sablaznjivo da "znanstvenici" imaju silne novce za bacanje a amateri sa sitnisem iz vlastita dzepa postignu vise (u astronomiji amateri postignu ... prikaži još! 40% svih otkrica) i nikada nisu iznenadeni!