Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle

Svaka trgovina mora odgovoriti na žalbu kupca u roku 15 dana

Kupci često ne znaju koja su njihova potrošačka prava, no ako su nezadovoljni uslugom mogu se žaliti pružatelju usluge, državnim institucijama ili potrošačkim udrugama...
02. listopada 2012. u 12:00 0 komentara 1122 prikaza
'Depressed couple doing their accounting'
Foto: 'wavebreakmedia'

– U luksuznoj trgovini u jednom trgovačkom centru dočekalo me izuzetno neljubazno osoblje. Zamolila sam prodavačicu da probam skupe cipele koje su mi se jako svidjele, a osim što me odmjerila od glave do pete, odbrusila mi je da nema mog broja... Slična situacija bila je i s drugim cipelama za koje sam pitala. Kome se mogu obratiti i požaliti se ako sam nezadovoljna uslugom trgovca? – obratila nam se za pomoć naša čitateljica.

Odgovor u roku od 15 dana

Mnogi potrošači našli su se u sličnim neugodnim situacijama – ili ih prodavači gledaju svisoka, ili jednu cijenu izlože na polici, a drugu naplate, ili jednostavno nemaju sluha za kupce od kojih žive.

Iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača kažu da svaka trgovina mora primiti žalbu potrošača – mailom, poštom ili telefonom – i čuvati je godinu dana, a trgovina bi trebala odgovoriti kupcu u roku 15 dana.

– Ako je potrošač nezadovoljan odgovorom trgovca, može ga prijaviti Državnom inspektoratu. Predlagali smo da trgovci imaju knjige žalbe, u kojima bi se pisala žalba u duplikatu, te bi i trgovac i potrošač imali svaki svoj primjerak – objašnjava Tomislav Lončar iz HUZP-a.

A na što se potrošači u Hrvatskoj najviše žale?

Najosjetljiviji na novac

– Najviše nam se javljaju s pritužbama na javne usluge poput vode, struje, plina... Aktualan je mjesečni paušal za plin koji se počinje sada naplaćivati i koji se plaća bez obzira na potrošeno. Ljudi su ipak najosjetljiviji kada treba nešto platiti. Prijeporna je i uredba o vodi prema kojoj treba plaćati za očitovanje brojila i za izdavanje računa. To je kao da dođete u dućan i račun iznosi sto kuna, a oni vam naplate još trideset za izdavanje računa – upozorava T. Lončar koji predlaže nezadovoljnim potrošačima da se prvo požale davatelju usluge.

– On će reći je li potrošač u pravu ili nije. Kada govorimo o javnim uslugama, potrošač se može obratiti i Povjerenstvu za reklamacije potrošača davatelja javne usluge u kojem su i članovi iz udruga potrošača – zaključuju iz HUZP-a.

Inspektoratu ili na sud častiAko potro&s

Inspektoratu ili na sud časti
Ako potrošač nije zadovoljan odlukom što ju je donijelo Povjerenstvo za reklamacije potrošača davatelja javne usluge, kojem se prethodno žalio, može sve prijaviti Državnom inspektoratu ili sudu časti Hrvatske gospodarske komore (besplatno).

Oprezno čitajte što je povoljno, a što nije
Iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača upozoravaju i na telekomunikacijske usluge koje potrošače mame oglasima. Tomislav Lončar kaže da govore što je povoljno, ali ne i ono što je nepovoljno, pa se potrošači nerijetko iznenade.

Uzmite račun u trgovini i čuvajte ga
Kada je riječ o trgovinama, potrošači su dužni uzeti račun jer tako pomažu državi u naplati poreza. Isto tako treba čuvati račune jer oni služe pri reklamaciji proizvoda i usluga. Ako ne dobijete račun, prijavite Ministarstvu financija – područnoj poreznoj upravi.

Pažljivo pri preuzimanju uređaja
Pri kupnji nekog uređaja trgovac mora izdati jamstveni list, uputu za uporabu i popis servisera, i to sve na hrvatskom jeziku. Ako nije to dao, može ga se prijaviti Inspektoratu, savjetuju iz HUZP-a. Za bilo koji drugi problem pomoći će potrošačke udruge.

Skupili smo chefove Fuliranja
ADVENTSKA ČAROLIJA
Skupili smo chefove Fuliranja: Ovo su majstori adventskih delicija koji za vas spremaju street food čuda
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.