Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Kultura Glazba

Hauser i Šulić sa Jacksonom do hrvatskog "klik-rekorda"

Spot u kojemu mladi dvojac svira svoju furioznu obradu pjesme Smooth Criminal, u produkciji kuće MedVid iz Pule i režiji Kristijana Burlovića, hit je na YouTubeu.
29. siječnja 2011. u 12:00 0 komentara 70 prikaza
\'celo01_nnn_kul_260111\'
Foto: Arhiva VL

Mlađahni hrvatski violončelisti Stjepan Hauser i Luka Šulić nisu nepoznati ljubiteljima hrvatske klasične glazbe. No, njihov spot na kojem fanatično sviraju vlastitu furioznu obradu pjesme Michaela Jacksona Smooth Criminal doživio je putem YouTubea munjevit međunarodni uspjeh. Više od milijun klikova u samo šest dana uvrstili su Hausera i Šulića među najpopularnije i najspominjanije hrvatske glazbenike pred kojima je očito odlična, a onda i valjda unosna budućnost. Spot je režirao Kristijan Burlović, i to uz produkcijsku pomoć kuće MedVid iz Pule.

Dobra turistička reklama
No, uspjeh kakav je zabilježen spotom za Smooth Criminal iznenadio je i pulske profesionalce.

– Radimo glazbene spotove, bavimo se TV produkcijom, surađujemo s TV kućama. No, nitko nije očekivao takav uspjeh Hauserova i Šulićeva spota koji je režirao Burlović, koji je sada na zasluženom skijanju. Radili smo do sada puno stvari, ali ova je zasigurno odjeknula najjače. Tako mnogo klikova u prvih šest dana na YouTubeu do sada nije dosegnuo nitko iz Hrvatske – kaže direktor producentske kuće Boris Plastić.

I premda je sada još prerano govoriti o daljnjim konkretnim planovima violončelističkog dvojca koji očito ima smisla i za međunarodni marketing, nema sumnje da će duet Hauser - Šulić nastaviti suradnju na obostrano zadovoljstvo.

Zahvaljujući njihovu spotu, ljubitelji Michaela Jacksona i klasične glazbe mogli su saznati ne samo za energične i dobro školovane glazbenike iz Hrvatske koji imaju i međunarodnu reputaciju (i međunarodne diplome), nego i za pulske interijere, kao što su raskošna secesijska unutrašnjost bivšeg Mornaričkog kasina, koji je danas Dom hrvatskih branitelja. Pula je tako dobila i pregršt turističke reklame koja se hrani njezinom bogatom austrougarskom prošlošću.

Želimo koncerte na stadionima
Stjepan Hauser, dečko iz Pule, već ima dobrih iskustava s YouTubeom, no ni tada se uvijek nije bavio isključivo klasičnom glazbom. A Luka Šulić je u ponedjeljak osvojio i prvu nagradu sponzora Kraljevske muzičke akademije u Londonu. Natjecanje je to na koje se plasirao zahvaljujući nagradama u Varšavi (natjecanje Lutoslawski) i Bratislavi. Tako je u oštroj konkurenciji mladi dubrovački violončelist izborio i solistički koncert u londonskom Wigmore Hallu, pa će njegova međunarodna karijera dobiti na zamahu. Naravno, nisu Hauser i Šulić prvi hrvatski klasično obrazovani umjetnici koji žele privući neku novu publiku na koncerte klasične glazbe ili proširiti krug ljubitelja instrumenata kao što je violončelo. Niti u svijetu takvi pokušaji nisu u povojima.

Crossover glazba ima svoje velike zvijezde i svoja pravila, a u tome se i Hrvatska ima čime podičiti, zahvaljujući ponajviše pijanistu Maksimu Mrvici koji je veoma popularan, pogotovo na azijskom kontinentu. Hauser i Šulić ovaj su put uspjeli proći youtubeovsko sito i rešeto sa spotom koji je snimljen i produciran u hrvatskim skromnim uvjetima. U svjetsku kulturnu bespoštednu arenu očito se može na velika vrata ući i pomoću nenadomjestivog entuzijazma i zarazne mladenačke energije, no treba imati dobru ideju i hrabrost upustiti se u utrku s klikovima i statistikom pomoću neukrotivog YouTubea.

– Želimo ambiciozne turneje, spektakle, koncerte na stadionima i u velikim sportskim dvoranama, i to po cijelom svijetu – samouvjereno danas izjavljuju Stjepan i Luka, koji iza sebe, na žalost, nemaju moćnu i prosvijećenu državu niti bogate mecene. No imaju odlično obrazovanje i posebnost. Ono što danas maštaju, već sutra može postati stvarnost. I veliki posao od kojeg će koristi imati i njihova domovina.

znakovita fotografija
Nataša Janjić oglasila se po prvi put nakon kaznene prijave, javila joj se i Veljača
Financijska pismenost
NOVA PARADIGMA
Financijska pismenost sve prepoznatija kao ključna životna vještina današnjice
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.