Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Povećana gradnja u Srbiji prilika je za naše drvoprerađivače

Hrvatski parketi na Međunarodnom sajmu namještaja u Beogradu
08. studenoga 2018. u 13:01 5 komentara 230 prikaza
Beogradski sajam namještaja
Foto: Hrvatska gospodarska komora
Pogledajte galeriju 1/3

"Prerada drva i proizvodnja namještaja pripada izvozno orijentiranoj grani gospodarstva budući da 71% prihoda ova djelatnost realizira prodajom na inozemnim tržištima. Ovaj sektor ostvaruje 8% hrvatskog izvoza. S 23.000 izravno zaposlenih drvoprerađivačka industrija u velikoj mjeri pridonosi lokalnom i regionalnom razvoju. Prisutnost naših tvrtki na sajmovima poput ovoga važna je kako bi naši parketi, vrata, prozori i namještaj od slavonskog hrasta, ali i drugih vrsta drva, bili dostupniji inozemnoj potražnji", rekao je potpredsjednik Sektora za poljoprivredu i turizam HGK Dragan Kovačević prilikom predstavljanja hrvatskih tvrtki na Međunarodnom sajmu namještaja opreme i unutrašnje dekoracije u Beogradu, koji je od 6. od 11. studenoga nezaobilazna točka susreta svih tvrtki jugoistočne Europe, povezanih s proizvodnjom, distribucijom ili dizajnom namještaja.

ZZiD u Beogradu DIO PROJEKTA HR. izvoz Hrvatski dizajneri zabljesnuli na beogradskom sajmu

"U prvih šest mjeseci ove godine skok građevinarstva u Srbiji bilježi rast od 25 posto, u odnosu na prošlu godinu. Takav porast građevinskih radova je prilika i za naše drvoprerađivače koju treba iskoristiti", poručio je Kovačević.

Naime, vrijednost građevinskih radova samo je u prvom kvartalu porasla za 28,1 posto, a u drugom kvartalu 23,1 posto, u odnosu na isti period prošle godine. To dobro znaju proizvođači klasičnih i gotovih lakirani podova PP Galeković.

"Na srpskom tržištu smo prisutni već dugi niz godina i možemo se pohvaliti da ostvarujemo konstantni rast. Srpsko tržište smatramo velikim potencijalom jer se trenutno događa rast gradnje, najviše u samom Beogradu" rekao je Filip Galeković.

Beogradski sajam namještaja | Autor : Hrvatska gospodarska komora Foto: Hrvatska gospodarska komora

PP Galeković inače izvozi 70 posto vlastite proizvodnje, primarno na tržište EU, zatim na tržištima regije i Azije.Izvoz proizvoda od drva i namještaja iz Hrvatske u Srbiju posljednjih je godina u porastu; 2015. tako je ostvaren izvoz od 13 milijuna eura, 2016. od 15 i pol milijuna eura, dok je u prošloj godini ostvaren izvoz od 17 milijuna i 750 eura.

No uz srpske, sajam okuplja i ostale tvrtke nama važnih izvoznih tržišta, ponajprije Italije koja je posljednjih godina zemlja u koju najviše izvozimo proizvode drvoprerađivačke industrije, zatim i Njemačke, Slovenije, Austrije, Češke, BiH, Mađarske i dr. Zato je, primjerice, za tvrtku Intrex važan nastup na ovom sajmu. Premda je njihov brand LaCasa prisutna na tržištima Njemačke, Srbije, Bosne i Hercegovine i Poljske, kako direktor Krunoslav Kregar kaže, planiraju izvoz u sve zemlje EU.

"Na Sajmu promoviramo nove proizvode i kontaktiramo s poslovnim partnerima iz regije. Postoje već neke naznake sklapanja novih poslova", potvrdio je Kregar čija tvrtka izvozi 20 posto proizvoda.

Proizvodnja, ilustracija Podaci DZS-a DZS: Broj zaposlenih u industriji manji za 2,2 posto na godišnjoj razini

Kako bi bili konkurentni na inozemnom tržištu, važno je uz kvalitetu ponuditi i vrhunski dizajn. U organizaciji Zajednice za dizajn HGK svoja dizajnerska rješenja predstavili su Filip Gordon Frank iz Polymorpha, Zoran Šunjić za tvrtku Kamen centar, Jurica Mihovec iz WOODesigna, Zoran Jerdejčić za Sabero, Danijel Palajsa iz Domus Tradea, Đena Đonlagić iz Deez produkta, Tonči Vladislavić iz Regeneracije, Alica Pancer, Milena Jovanović, Ivan Goran Žunar, Tomica Perković za tvrtku Prostoria, Filip Havranek i Kristina Lugonja – Spacetime, Ana Armano Linta iz Armano Linte, Ada Kezič iz A1 Formata i Lidija Mikluš iz Lilipop designa.      

Maistra
PROMO
Razvoj karijere u najboljim hrvatskim hotelima

A1 izdvaja za Vas

  • Beogradjan:

    Dobra jeste prilika, jer je Srbija postala jedno veliko gradiliste... Ko gradi toliko i iz kojih sredstava, to je neka druga tema... Kod nas svaki kvalitetan proizvod pronadje sebi kupca, ako jos ima povoljnu cenu onda pogototovo, i nema nikakve ... prikaži još! razlike odakle je stigao... Srbi nisu zlopamtilo kao neki drugi, eksplozivni jesmo, brzo reagujemo, ali se i brzo stisamo... Samo bolesni umovi mogu vrsiti pretpostavke o mogucem tamo nekom bojkotu i slicno... Svako ko zeli pronaci svoje mestu na nasem trzistu, neka plasira kvalitetan proizvod i povoljnu cenu, a za drugo neka se ne brine!

  • benic:

    Nije tačno da Srbi nebi kupili hrvatske proizvode!Kupuju oni njih i svacije druge ako su kvalitetni i pristupačni.Zato ljudi saradjujte jedni sa drugima i trećima jer smo mnogo bliže jedni drugima nego npr Njemci,Francuzi ili recimo Španci.Poz dobrim ljudima

  • Direkt:

    Opet ti srbi spašavaju. Samo da SUBNOR 91-95 ne čuje.