Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 131
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Razvoj

Fond Green for Growth ulaže 500-600 milijuna eura u regiju

Elvira Lefting
Tomislav Miletić/Pixsell
20.05.2010.
u 11:30

Fond Green for Growth, koji funkcionira kao javno-privatno partnerstvo, uložit će stotine milijuna eura u projekte energetske učinkovitosti u osam zemalja regije: Hrvatsku, Srbiju, Crnu Goru, BiH, Kosovo, Tursku, Makedoniju i Albaniju.

Fond Green for Growth, koji funkcionira kao javno-privatno partnerstvo, uložit će stotine milijuna eura u projekte energetske učinkovitosti u osam zemalja regije. Osim u Hrvatsku, ukupno 500 do 600 milijuna eura slit će se tijekom četiri prve godine u Srbiju, Crnu Goru, BiH, Kosovo, Tursku, Makedoniju i Albaniju. Elvira Lefting, glavna menadžerica za investicije Green for Growtha, najavljuje investicije u sve segmente ekonomije, od kućanstava, malih obrta i poduzeća, do velikih kompanija u kojima bi pojedinačni projekti mogli težiti i 10 milijuna eura.

- Veličina nam nije bitan faktor, nego postizanje cilja energetske učinkovitosti. Vjerujemo da je pristup financiranju za široku ekonomiju važan. Jer, ako izolirate prozore i zidove u 10 tisuća kućanstava, to ima veliki efekt. Meta nam je cijelo društvo rasipača energije - pojašnjava.

Koncepti u povojima

Ističe da su, čak i u naprednim zemljama kao što je Hrvatska, na stupnju kad banke, društvo i ekonomija počinju razmišljati o štednji energije, ali još nisu razvili koncepte. Oni žele biti dio razvijanja takvih koncepata, zajedno s financijskim institucijama, državnim tijelima, agencijama za energetiku te kućanstvima i tvrtkama kao korisnicima kredita.

- Kad su u pitanju kućanstva, to mogu biti vrlo mali krediti, primjerice, ako mijenjate bojler u kupaonici ili prelazite na termalno grijanje. U Hrvatskoj, a posebno na jadranskoj obali, mnogo je kuća koje čak i ljeti griju vodu električnom energijom. To je bolno i apsurdno - konsternirano kaže.

Pozdravlja činjenicu da je nedavno i Zagrebačka banka pokrenula slične kredite, jer je za podizanje svijesti nužan konkurentan bankarski sektor. Kroz njihove inovacije i marketing te ponudu ovakvih proizvoda moguće je, kaže, utjecati na različite grupe u gospodarstvu i društvu.

- Za nas je to odličan ‘tajming’ za početak rada fonda, budući da je najveća banka krenula u tom smjeru. To mnogo lakše otvara vrata - priznaje E. Lefting.

Pregovori već u tijeku

Fond će ponajprije osigurati kreditne linije bankama koje će biti koncipirane kao ‘revolving’; novac koji se otplaćuje ponovo će se plasirati. Očekuju da banke razviju potpuna rješenja za kućanstva i tvrtke, te kredite odobravaju uz određene propozicije postizanja energetske učinkovitosti. Već su u pregovorima s financijskim institucijama i tvrtkama u Hrvatskoj te zatvaraju prve kreditne linije u drugim zemljama. Najranije u trećem kvartalu ove godine mogli bi krenuti i prvi krediti u Hrvatskoj. Također će i izravno investirati u energetske projekte.

- Interes postoji; imate stranu konkurentnosti i pozicioniranja zbog čega banke moraju ući u ovakve projekte, ali i stranu ekonomske isplativosti. Banke postaju svjesne da će ovo biti krucijalni dio njihova poslovanja.

Predstavnica fonda ističe da uvjeti kredita moraju biti konkurentni i ‘probavljivi’, a dokumentacija jednostavna. Kamata je pritom samo jedna komponenta, za cijenu kredita važan je ukupan efekt. Ovdje je logika, pojašnjava investitorica, koliko novca investiram da bih uštedjeo novac, a ne da bi kupio potrošni proizvod.

- Ne stavljate kolektor na krov da biste ga gledali, nego da biste smanjili račun za struju. Za tvrtke je nužnost povećanje učinkovitosti i štednja. Ne želimo pričati samo o teoretskom konceptu energetske učinkovitosti, nego ponuditi konkretne odgovore, financirati ih i izračunati povrat, ne samo energetski, nego i etički kroz očuvanje nacionalnih resursa i proizvodnje uz veću učinkovitost. Možemo se nadati da će banke uistinu razviti proizvode za različite grupe; pekarnice, prijevozničke tvrtke, kemijske čistionice koje su tipične po trošenju mnogo energije, ili velike potrošače.

U suradnji s međunarodnim i lokalnim ekspertima ponudit će know-how, ovisno o području u koje ulažu.

- Energetska učinkovitost je težak posao. Ne možete jednostavno uvjeriti tvrtke da ulože u to, niti jednostavno razviti i primijeniti proizvod. Morate razviti koncept i znati osnove o tome kako se tvrtka vodi, koji su joj ciljevi i pronaći rješenja. Treba imati strpljenja, a mi imamo fond koji planira vrlo dugoročno, nismo tu na dvije ili tri godine.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata