Kad se ljeti sjedne za volan, većina vozača odmah razmišlja o klimi i pravilnoj upotrebi rashladnog sustava. Ipak, jedna druga stvar često se zanemaruje, a ključna je za sigurnost na cesti – tlak u gumama. Nakon svake izmjene guma važno je provjeriti tlak, a preporučuje se da bude 0,1 do 0,2 bara viši od tvornički preporučene vrijednosti jer se tako može uštedjeti gorivo.
Prenizak tlak u gumama naročito je rizičan u vrućim ljetnim uvjetima, piše Fenix magazin. Kako ističe stručnjak za gume Fabian Faehrmann iz ADAC-a za FOCUS online, prenizak tlak može uzrokovati ozbiljne probleme. Ako tlak nije dovoljno visok, guma se više savija, što dovodi do pregrijavanja. Time se oštećuje njena unutarnja struktura, što u najgorem slučaju može rezultirati pucanjem, a posebno je opasno ako do toga dođe na stražnjim kotačima jer može uzrokovati teške prometne nesreće.
Prije nego se krene na duži put, osobito ako je vozilo puno putnika i prtljage, tlak u gumama svakako treba provjeriti. Najbolje je to napraviti u hladu, kad je temperatura oko 20 °C. Podaci o preporučenom tlaku obično se mogu naći u priručniku vozila, na okviru vrata vozača ili na unutarnjoj strani poklopca spremnika goriva.
Tablica obično sadrži različite vrijednosti, ovisno o broju putnika i opterećenosti vozila, ali i o veličini guma te razlikuje prednje i stražnje kotače. Tlak se najčešće iskazuje u kilopaskalima (kPa), a 100 kPa odgovara 1 baru. Primjerice, za vrijednost od 330 kPa guma se napuhuje na 3,3 bara. Najjednostavnije je koristiti automatske pumpe na benzinskim postajama jer se na njima unaprijed može podesiti željeni tlak.
Nemojte zaboraviti provjeriti i rezervnu gumu, ako je imate – mnogi noviji automobili umjesto nje imaju samo komplet za brzi popravak (Tirefit). Kad je riječ o korištenju zimskih guma tijekom ljeta, one se u teoriji mogu koristiti i pri višim temperaturama. Stručnjaci navode da se produženje zaustavnog puta osjeti tek na temperaturama oko 30 °C, zbog čega vožnja na zimskim gumama po velikim vrućinama može biti nesigurna jer njihova mekša smjesa lošije podnosi takve uvjete.
Što se tiče sve popularnijih cjelogodišnjih guma, one imaju poseban sastav i dezen koji kombinira osobine ljetnih i zimskih guma. Fabian Faehrmann iz ADAC-a naglašava da su one u pravilu projektirane tako da dobro funkcioniraju i pri visokim ljetnim temperaturama jer im je konstrukcija prilagođena širokom rasponu vanjskih uvjeta.