Europska unija objavila je kako kineski fast-fashion webshop Shein koristi lažne popuste, pritiskajuću prodaju i druge neprihvatljive prakse koje krše europsku potrošačku legislativu. Blok je Sheinu dao rok od mjesec dana da odgovori na njihove nalaze, a u protivnom prijete visoke kazne temeljene na prodaji u državama članicama EU u kojima su uočeni propusti. „Sada je na Sheinu da poštuje pravila i uskladi svoje poslovanje s europskim standardima zaštite potrošača,” izjavio je povjerenik EU za pravosuđe Michael McGrath, piše BBC.
Iz Sheina su odgovorili: „Naš prioritet je osigurati sigurnu, pouzdanu i ugodnu kupovinu za europske potrošače putem interneta.” Istraživanje koje provodi tijelo za zaštitu potrošačkih prava EU otkrilo je „širok spektar nepravilnosti s kojima se potrošači susreću prilikom kupovine na Sheinu, a koje su u suprotnosti s europskim zakonima”. Među uočenim problemima su bile zavaravajuće informacije, obmanjujuće etikete na proizvodima, lažne tvrdnje o održivosti te skrivene kontakt informacije.
Također su zabilježeni primjeri lažnog predstavljanja boljih ponuda — prikazivani su navodni popusti koji nisu temeljeni na stvarnim prethodnim cijenama, kao i lažni rokovi za kupnju koji stvaraju nepotreban pritisak na kupce. EU je također zahtijevao da Shein osigura da recenzije proizvoda i ocjene ne budu predstavljene na zavaravajući način. „Sve tvrtke koje se obraćaju potrošačima u EU moraju se pridržavati naših pravila. Današnja akcija šalje jasnu poruku: nećemo se ustručavati držati internetske platforme odgovornima, bez obzira gdje su smještene,” rekao je McGrath.
Iz Sheina su istaknuli da „konstruktivno surađuju s nacionalnim tijelima za zaštitu potrošača i Europskom komisijom kako bi pokazali svoju predanost usklađivanju s EU zakonima i pravilima te da su u procesu rješavanja svih uočenih problema.” Shein je ranije bio na meti kritika zbog poslovnih praksi. U siječnju je BBC objavio da neki zaposlenici rade po 75 sati tjedno, što je protivno kineskim radnim zakonima.
Tijekom istog mjeseca britanski zastupnici optužili su Shein za „namjernu ignoranciju” jer je pravni zastupnik tvrtke višekratno odbijao odgovoriti na pitanja o podrijetlu njihove pamuka. U odgovoru na BBC-jevu istragu o radnim uvjetima, Shein je izjavio da je „predan osiguravanju pravednog i dostojanstvenog tretmana svih radnika u svom lancu opskrbe” te da ulaže desetke milijuna dolara u jačanje upravljanja i usklađenosti sa standardima. „Nastojimo postaviti najviše standarde plaća i zahtijevamo od svih partnera u lancu opskrbe da se pridržavaju našeg kodeksa ponašanja,” poručili su iz Sheina.