Globalno tržište boja za automobile i dalje se mijenja. Potvrđuju to BASF-ovi podaci za prošlu godinu, koji pokazuju da se vozači udaljuju od tradicionalno omiljenih boja poput bijele i srebrne. Tim se pomakom utire put većoj popularnosti blistavih nijansi, toplih neutralnih boja i raznolikije palete boja u svim segmentima automobilske industrije, navodi se u najnovijem izvještaju o bojama za završne automobilske premaze, koji je objavio BASF-ov Sektor premaza. Naime, iako je bijela i dalje prvi izbor vozača, sve su privlačnije tople boje poput žute i bež, a zelena je sve popularnija u svim regijama. Zamah dobivaju i akromatske boje, poput crne i sive.
U regiji Europa, Srednji istok i Afrika (EMEA) akromatske boje u stalnom su porastu: njihov se udio povećao sa 72% u 2021. na gotovo 80% u 2024. godini, što upućuje na privlačnost neutralnih tonova. Bijela je i dalje najomiljenija, a u stopu je prati siva. Sve je popularnija bež boja, čiji se tržišni udio gotovo udvostručio. “Bež i neutralne boje potiču smirenost i osjećaj profinjenosti te odražavaju želju za stabilnošću u današnjem ubrzanom svijetu“, kaže Mark Gutjahr, direktor međunarodnog dizajna automobilskih boja u BASF-u. “One omogućuju potrošačima da izraze svoju individualnost, a istodobno osiguravaju bezvremensku eleganciju u dizajnu automobila“. U Sjevernoj i Južnoj Americi, pak, siva se boja dokazuje kao jedna od najsvestranijih i najatraktivnijih boja za automobile. Zahvaljujući širokom rasponu tonova, od hladnih metalik do toplih zemljanih, siva nudi dubinu i profinjenost. Nijanse sive sada zauzimaju gotovo 20% ukupnog tržišta. Crna je u odnosu na 2023. godinu pala za dva postotna boda, a bijela za čak pet postotnih bodova. “Siva redefinira stil automobila i sve je popularnija zbog svoje svestrane sofisticiranosti, a potrošači se udaljavaju od tradicionalne bijele i crne“, kaže Victoria Fislage, viša direktorica za dizajn u BASF-ovu Sektoru premaza.
Na području Azije i Pacifika akromatske su boje i dalje prvi izbor za 83% vozača. Popularnost crne porasla je za dva postotna boda, potvrđujući njezino povezivanje s elegancijom. Nasuprot tomu, bijela je zabilježila pad za više od dva postotna boda. U međuvremenu rastu kromatske boje, osobito žuta, na čelu s mekšim tonovima poput pastelnih i bež-sivih. Te nijanse asociraju na sklad između umjetne inteligencije i čovjeka te na održivost, osobito u dizajnu električnih vozila. Odražavaju pomak prema skladnim, optimističnim paletama boja. “Zemljane i pastelne nijanse žute prenose današnje vrijednosti – funkcionalnost, održivost i suživot s prirodom“, izjavila je Chiharu Matsuhara, direktorica dizajna automobilskih boja za regiju Azija i Pacific. Izvještaj BASF-ova Sektora premaza o bojama za završne automobilske premaze sadržava temeljitu studiju trendova boja u automobilskoj industriji s analizom sklonosti potrošača na globalnoj i regionalnoj razini.