Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 0
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
VEČERNJI U FRANKFURTU

Blještavilo i konceptni strujni udar, najznačajniji noviteti Astra i Megane

Frankfurt
Foto: Reuters/PIXSELL
1/7
23.09.2015.
u 18:00

Izostanak Volva - švedski proizvođač nije izlagao na salonu jer mijenja strategiju

Struja je već godinama omiljeni alternativni pogon automobila budućnosti, tzv. koncepata, kojima na sajmovima proizvođači automobila najavljuju buduće modele. Tako je i na ovogodišnjem 66. salonu automobila u Frankfurtu. Među spektakularnih 210 premijera pod svjetlima reflektora, među neizostavnim hostesama golemog frankfurtskog velesajma, mnogo je koncepata. A zajedničko im je što gotovo svi imaju hibridni ili u potpunosti električni pogon. Od Mercedesovog IAA, Audijevog e-trona quattro, Nissanovog Gripza, Toyotinog koncepta C-HR, pa do Porscheovog Mission e koncepta električne kupeovske limuzine koja cilja na Tesline modele. Prvi je to Porscheov potpuno električni automobil koji razvija 600 KS i ima doseg od 500 km. A da je struja u trendu, potvrđuje i najava da će u idućoj generaciji legendarni sportaš Porsche 911 dobiti hibridnu izvedbu.

Prius troši 3,2 l/100 km

To je budućnost, a Japanci nude električnu sadašnjost. Tako je Toyota predstavila četvrtu generaciju hibrida Priusa, čija je potrošnja smanjena na 3,2 l/100 km (za 18%). Nissan je predstavio električni Leaf s jačim baterijama od 30 kWh, zbog čega je sada doseg automobila 250 km (+25 %).

Salon je obilježio i izostanak Volva, švedskog proizvođača u kineskom vlasništvu koji je odlučio uštedjeti tako da nastupa na samo četiri velika svjetska salona, a u europi su izabrali Ženevu.

Prvi dan salona obilježila su i dva govora. Konferencija BMW-a prekinuta je jer se šef bavarskog diva Harald Krüger usred izlaganja srušio zbog vrtoglavice. Drugi, onaj Mercedesovog šefa Dietera Zetschea, osim na predstavljanje luksuznih automobila odnosio se na 800.000 izbjeglica koje žele doći u Njemačku. U njima Zetsche vidi priliku za novi gospodarski uzlet njemačkog gospodarstva, baš kao što su gastarbajteri pomogli gospodarskom čudu u Njemačkoj 60-ih godina. Kazao je da Daimler zapošljava 280.000 ljudi iz 150 zemalja. Po milijun eura za izbjeglice su donirali Mercedes i Audi.

Najznačajniji noviteti pokazani u Frankfurtu su kompakti Opel Astra i Renault Megane, koji na naše tržište dolaze najesen (Astra) odnosno početkom 2016. (Megane). Nova Astra je 200 kg lakša od dosadašnje, a uz moderne motore - benzinska osnova je 1,0 turbo s tri cilindra i 105 KS, a dizelska 1,6 CDTI sa 95 KS - mnogo je učinkovitija i štedljivija.

Suzukijevi novi agregati

Astra nudi moderan multimedijski sustav IntelliLink i povezivost s pametnim telefonima, baš kao i Megane s 8,7-inčnim okomitim ekranom i sustavom R-Link. Megane dolazi i s Multi-Sense sustavom kojim se može izabrati između pet načina vožnje, od eco do sportskog. Početni TCE turbobenzinac ima 100 KS, a dCi dizelaš 90 KS. I Suzuki se s novim Balenom vratio u kompaktnu klasu. Nudit će se s modernim i štedljivim 1-litrenim turbo motorima.

Volkswagenov frankfurtski novitet je druga generacija Tiguana. Njemački SUV porastao je za 6 cm, a istovremeno je 50 kg lakši. Izgleda robusnije, ali i sportskije. Unutrašnjost je više-manje preuzeta iz Golfa, s 5-inčnim ekranom osjetljivim na dodir. Turbomotori imaju snagu od 115 do 240 KS.

Njegov korejski konkurent Kia Sportage u četvrtoj generaciji također izgleda dinamičnije.

Najprostraniji Mini

Prednjim farovima podjeća na Porsche Macan. Početni motor je benzinski 1,6 sa 132 KS, a novost je 1,6 turbo od 177 KS. Početni dizelaš je 1,7 sa 115 KS, a 2,0 razvija 136 konja. Na Fiatovom štandu glavna je zvijezda Alfa Romeo Giulia, limuzina koju su Talijani pokazali u sportskoj QV izvedbi sa 510 KS. Mini je predstavio novi Clubman, sa 425 cm dužine najveći i najprostraniji Mini u povijesti. Redizajnirani DS4 dobio je i povišenu verziju Crossback, a Peugeotov novitet je sportaš 308 GTI sa 270 KS. Nissan je u novu generaciju pick-upa Navare ugradio tehnologiju crossovera, pa je znatno udobnija.

>> Borba luksuzom i konjima u Frankfurtu, godine krize odlaze u povijest

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije