Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Registracija u policiji stajala 5 kuna, a sada se mora obaviti u STP-u za 115,3 kn

Naknade i trošak za registraciju donijeli su 2016. stanicama za tehnički pregled oko 712 mil. kuna. Stanice za tehnički pregled zadržavaju 78% prihoda, CVH dobiva 8,9%, a HAK 5,1%, dok MUP-u za prometnu preventivu ide 8 posto.
08. siječnja 2018. u 07:06 16 komentara 20742 prikaza
Foto: Boris Ščitar
Pogledajte galeriju 1/5

Službeno se to u odluci o visini naknada za tehnički pregled i druge poslove koji se obavljaju u stanicama za tehničke preglede vozila koju donosi ministar policije zove ”poslovi koji prethode registraciji i produljenju valjanosti prometne dozvole – uvid odnosno provjera dokumentacije o uplati propisanih obveza (porez, carina, obvezno osiguranje, posebna naknada za okoliš, naknada za ceste)”.

Registracija vozila Novo od 1. siječnja 2018: Prijenos auta – na tehničkom

A cijena koju vlasnik vozila plaća pri produljenju registracije godine je 57,65 kuna. Potom za ovjeru prometne dozvole treba platiti još 57,65 kuna. Dakle ukupno 115,3 kune za nekoliko minuta posla službenika na šalteru Stanice za tehnički pregled (STP), na koje je MUP od 1. siječnja 2018. prenio sve javne ovlasti koje se tiču registracije vozila. Do tada su mogle samo produljivati prometne dozvole, dok ih sada prvi put mogu izdavati, obavljati prijenos vlasništva, odjavljivati...

U Hrvatskoj STP-a ima 159 i u vlasništvu su 41 različite privatne tvrtke. Centar za vozila Hrvatske (CVH) krovna je organizacija za tehničke preglede te tehničku i stručnu podršku svim STP-ovima, ali i sama je vlasnik ili suvlasnik brojnih STP-ova. Stručni nadzor nad STP-ovima, pak, obavlja Hrvatski autoklub (HAK). Zbog čega se u STP-u plaća produljenje registracije 11,3 kune, a na policiji se ovjera prometne dozvole plaćala 5 kuna i produljenje do 1. siječnja 2018. moglo se obaviti za samo 5 kuna.

– To su složeni i odgovorni poslovi. Službenik provjerava vjerodostojnost dokumenata i tehničkih značajki i namjene vozila kako bi mogao odrediti visine propisanih obveza i jesu li one uplaćene točno prema ovlaštenim korisnicima, a na kraju smjene još mora sastaviti izvješća obračuna. Kod ovjere prometne dozvole još se mora provjeriti postoji li prometna kazna vlasnika vozila ili ovrha nad autom, a mora se voditi i dokumentacija i sve se mora dostaviti MUP-u. Za to je potrebna odgovarajuća informatička oprema, stručno osoblje i njihovo vrijeme, kao i održavanje cijelog sustava. Za sve to je predviđeno je kalkulativno vrijeme od 10,7 minuta – objašnjavaju iz Centra za vozila Hrvatske (CVH). U STP-u je produljenje registracije, koje se i do sada moglo napraviti, zaista bilo brže obaviti nego još ići na policiju i uštedjeti 75 kuna. Pa je tako to obavilo oko 1,832.000 vlasnika vozila od ukupno oko 1,85 milijuna, koliko ih je lani produljilo registraciju auta u Hrvatskoj. Neki nisu znali, ali najviše ih je svjesno platilo više kako bi izbjeglo dodatan odlazak u policiju često i na drugi kraj grada.

Slična je situacija i kod promjene vlasništva rabljenog vozila. Sam prijepis vlasništva rabljenog auta na svoje ime se do Nove godine u policiji plaćao 50 kuna (35 kuna za izdavanje nove prometne dozvole i 15 kuna biljega), a od 2018. se to obavlja isključivo u STP-ima i ondje se plaća 122,3 kuna (izdavanje nove prometne dozvole 64,65 kuna i provjera dokumentacije koja se naplaćuje 57,65 kuna).

1 / 2
Ćorlukina "pila" bi bi najvrednija u “asortimanu” hrvatskih nogometnih reprezentativaca da Luka Modrić nije sebi priuštio dvostruko skuplji Bentley Continental GT

Zbog promjene vlasništva je lani, prema podacima MUP-a, registrirano 406.625 vozila, a kako se do sada to obavljalo u policiji, to će STP-ima biti izdašan dodatan prihod ove godine. – Vlada je Uredbom o tarifi upravnih pristojbi od 1. veljače 2017. smanjila iznose pristojbi za prvu registraciju vozila, promjene vlasništva vozila i izdavanja prometne dozvole zbog popunjenosti na 15 kuna, a za produženje (ovjeru) važenja prometne dozvole naplaćivala se upravna pristojba u iznosu od 5 kuna. Prijenosom poslova registracije vozila na STP-e postupak je pojednostavljen, a građanima smo omogućili da sve obave na jednom mjestu i brže i jednostavnije. Time smo i rasteretili policijske postaje, a dio policijskih službenika će se rasporediti na poslove gdje su potrebniji – odgovorili su nam iz MUP-a.

Prema podacima policije, samo je 16.834 produljenja registracije vozila od ukupno oko 1,850.000 produljenja obavljeno u MUP-u, a svi ostali to su napravili u stanicama za tehnički pregled plativši njihove usluge 110 kuna više nego u policiji.

Samo od naknada za provjeru dokumenata i ovjeru prometne dozvole od vlasnika vozila STP-i su na oko 1,834.000 produljenja registracija tako uprihodili oko 211,460.200 kuna (115,3 kn po vozilu). Za tehničke preglede vozila, koji za vozilo B kategorije stoji 326,84 kn (benzinci) i 330,61 kn (dizelaši), STP-i imaju ogromne prihode. Primjerice, u 2016. je obavljeno 1,528.119 redovnih tehničkih pregleda vozila B kategorije, pa uzmemo li da je prosječni stajao 328 kuna, od toga su STP-i prihodili 501,223.032 kn.

Ukupno je to 712,683.232 kune, a kad se tu dodaju i tehnički pregledi za ostalih 482.053 vozila obavljenih 2016. kao i drugih prihoda poput skupih naknada koje ubiru od naplate za naknadu za okoliš i naknade za ceste, dolazimo do prihoda većih od milijarde kuna.

Od toga država uzme 25 posto PDV-a, a ostalo dijele vlasnici STP-a, CVH, Hrvatski autoklub (HAK) i MUP. Stanice za tehnički pregled zadržavaju 78% tog prihoda, CVH od prihoda svih 159 STP-a u Hrvatskoj dobiva 8,9%, a HAK 5,1%, dok MUP-u za prometnu preventivu ide 8%.

Automobili VIDEOVIJESTI Stižu nove registarske pločice, evo što se mijenja i koliko će koštati! CVH Ispravno je sigurno Ispravnim vozilima do sigurnije vožnje u cestovnom prometu Bitcoin bankomat Bitcoin Zbog naglog rasta prometa burze kriptovaluta u padu

CVH godišnje uprihodi 500 mil.

Centar za vozila Hrvatske je privatna tvrtka s 1123 zaposlena, koja je od 1993. godine kao sljednica istoimene državne tvrtke, osnovane 1971. godine, odlukom tadašnjeg ministra policije Ivana Jarnjaka privatizirana te su joj dodijeljene javne ovlasti u smislu provođenja tehničkih pregleda i registracije vozila. Jedan od direktora bio je i bivši ministar policije, Jarnjakov nasljednik Ivan Penić. Kao krovna stručna organizacija uz HAK, preko stanica za tehnički pregled (STP) obavlja tehničke preglede vozila i njihovu registraciju te svim STP-ovima pruža tehničku i stručnu podršku. Vremenom su STP-i od policije, ali i prorezne uprave (ubiranje godišnjeg poreza na automobile, plaćanje upravne pristojbe pri prijenosu vlasništva automobila) dobivale sve više ovlasti, da bi od 1. siječnja 2018. policija izvršila potpuni “outsourcing” djelatnosti vezanih uz tehničke preglede i registracije vozila. Prihodi i dobit CVH iz godine u godinu rastu. U 2016. je CVH imao prihode od 517,744.000,00 kuna i neto dobit od 33,371.770,82 kn. Temeljni kapital tvrtke je lani s 86,774.400,40 kuna povećan na 118,410.900,00 kuna, a podijeljen je u 3013 redovitih dionica na ime, a nominalni iznos svake dionice iznosi 39.300,00 kuna. Dionice nisu ponuđene na burzi, a društvo ima samo osam dioničara.
Najveća dioničarka na dan 31.12.2016. (posljednje javno izvješće) bila je Jadranka Lozić, supruga preminulog Stipe Lozića Baškarada, koji je bio direktor društva u koje je stigao iz MUP-a, gdje je bio šef tehničkih pregleda vozila. Jadranka Lozić ima 27,22% udjela (820 dionica vrijednih 32,226.000 kuna), a odmah iza nje je Ida Laić sa 26,09% (786 dionica vrijednosti 30,889.800 kuna pa slijede još dvije žene, Gojana Babovac (19,05%) i Sanja Lozić (10,75%). Mladen Ajduk ima 7,9% dionica, Filip Lozić 5,01%, Siniša Zajec 3,92%, Zinajda Stuhne 0,03%, koliko i Ivan Babovac. Predsjednik uprave CVH je Davorin Pavlović, nekadašnji djelatnik MUP-a, koji je bio jedan od direktora i vlasnika tvrtke Soboli, u kojoj je direktor i suvlasnik bio i Tomislav Karamarko. Soboli je nakon spajanja s nekoliko tvrtki i preimenovanja istih u Intel-plan danas u sastavu CVH-a.

HAK - udruga s 250 zaposlenih koja radi tehničke preglede

Hrvatski autoklub (HAK) je nacionalna, neprofitna i nestranačka udruga u koju su udruženi autoklubovi, te građani, vozači i vlasnici vozila na motorni pogon. U HAK je udruženo 69 autoklubova s cijelog područja Hrvatske s 250 zaposlenih. Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, povjeren im je niz javnih ovlasti poput pružanje tehničke pomoći vozačima na cestama, informiranje javnosti o stanju i prohodnosti cesta, izdavanje međunarodnih vozačkih dozvola, organizacija i provedba vozačkih ispita za sve kategorije i vrste vozila...
– HAK je uz CVH nositelj javne ovlasti organiziranja i provođenja poslova tehničkih pregleda vozila, organiziranja poslova registracije vozila u STP-ima i izdavanja pokusnih pločica, što obuhvaća stručne i tehničke uvjete, način, tehnologiju i normative za uspješno obavljanje povjerenih poslova. Također, kroz stručni nadzor nad radom stanica za tehnički pregled vozila obavlja jednu od svojih temeljnih zadaća u svojstvu ovlaštene stručne organizacije – odgovorili su iz HAK-a. Koliko godišnje uprihode od 5,1%, koliko im prema raspodjeli sredstava pripada od prihoda stanica za tehnički pregled, nisu nam odgovorili.

Zanimljivo
Slovo koje prvo ugledate na fotografiji otkrit će vam nešto o vašem karakteru, ali i koja je karijera prava za vas
prof. dr. sci. Marijana Ivanov, redovita profesorica na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu
RAIFFEISEN FUTURE BOOST
Ivan Šarić s profesoricom Marijanom Ivanov raspravlja o štednji i uvođenju eura
  • Deleted user:

    Od pustih novogodišnjih najava o pojednostavljenju i pojeftinjenju evo svjedočimo kako se država riješila još jednog posla i koncesiju dala privatniku, a za građane je namet postao još veći. Baš lijepo.

  • Deleted user:

    Legalizirana pljačka.Hak neprofitna organizacija da dobija 5.1% od ukupno ostvarenih aredstava pri registraciji vozila.Tko tu koga.I ja postavljam glupo pitanjr zan se tko tu koga.

  • esmeron:

    Reforme po HDZ-u. Otimačina i punjenje privatnih džepova. Bravo.