Gradska platforma Servus Zagreb danas je predstavila svoj tim stručnih ljudi koji donose konkretne planove i rješenja za razvoj metropole. Na konferenciji održanoj u hotelu Internacional, okupljeni su stručnjaci iz različitih sektora – od urbanizma, prometa i ekologije do gospodarstva, energetike i socijalne politike – koji će, poručili su iz platforme, svojim znanjem i iskustvom omogućiti modernizaciju i napredak grada.
"Zagreb zaslužuje više od obećanja – zaslužuje konkretne projekte, jasan plan i ljude koji znaju kako ih provesti", kazao je Davor Bernardić, nositelj platforme Servus Zagreb, naglašavajući pritom važnost okupljanja stručnog tima koji ima viziju i iskustvo potrebno za preobrazbu glavnog grada. A Ines Kovačević, profesorica defektologije i stručnjakinja za socijalnu skrb, istaknula je, tako, nužnost jačanja socijalnih usluga i osiguravanja dostupne podrške za najranjivije skupine.
"Zagreb mora biti grad koji brine o svojim građanima, u kojem nitko nije prepušten sam sebi. Zagreb je postao multinacionalan i multikulturalan grad. Grad koji svoje nove sugrađane treba poučiti i našem jeziku i našoj kulturi, a time im olakšati savladavanje drugih vještina potrebnih na poslovima važnim za razvoj i našeg grada i zemlje", poručila je.
S druge strane, magistra međunarodnih odnosa i poduzetnica Gabriela Bošnjak kazala je kako mladi žele ostati u Zagrebu i graditi svoju budućnost, ali im se moraju dati prilike – od kvalitetnog zapošljavanja do stanovanja koje si mogu priuštiti.
"Često čujem pitanje – što konkretno možemo učiniti za mlade? Prije svega, važno je razumjeti da mladi nisu homogena skupina. Svaki mladi čovjek je pojedinac sa svojim ambicijama, izazovima i potrebama. No, jedno im je zajedničko – osjećaj obeshrabrenosti i nepovjerenje u institucije, vlast i društvo", rekla je G. Bošnjak.
Željko Uhlir, stručnjak za graditeljstvo i imovinu grada, osvrnuo se na potrebu ubrzavanja i pojednostavljenja birokratskih procesa za građane i poduzetnike. "Nijedan ozbiljan grad ne može si priuštiti da poduzetnici i investitori čekaju više od 135 dana na dozvole i suglasnosti. Vrijeme je da Zagreb postane grad u kojem je razvoj sustavno planiran i potican", istaknuo je.
"Grad koji misli na budućnost mora osigurati energetsku održivost i sigurnost stambenih objekata. To nije opcija, to je nužnost. Osim postojećih planova i programa za sufinanciranje obnove potrebno je na nivou Grada donijeti programe i planove koji će osigurati da Grad ispuni preuzetu obavezu i postane klimatski neutralan do 2050.", poručio je pak Zoran Veršić, arhitekt i profesor te naglasio važnost energetske učinkovitosti i obnove zgrada kao temelja za sigurniji i održiviji Zagreb.
Zdravko Jurčec, stručnjak za prostorno planiranje, predstavio projekt renaturalizacije Save i stvaranja novog ekološkog i urbanog identiteta grada. "Na ovom projektu radim preko 25 godina i uvelike se razlikuje od drugih projekata koji razvijali na Savi! Vrijeme je da Zagreb konačno iskoristi potencijal Save i stvori moderan prostor uz rijeku, povezan s gradom i građanima! Plan je da napravimo novi Maksimir, jednu novu zeleno plavu priču sa šumama i visokim drvećem. To je prostor koji apsolutno zaslužuje da zasja!" rekao je.
"Zagreb će do 2028. godine imati rješenja koja su održiva i ekološki prihvatljiva. To uključuje zatvaranje Jakuševca, gradnju potrebne infrastrukture i potpunu zelenu tranziciju", istaknuo je Mirko Budiša, stručnjak za energetiku i zaštitu okoliša. Stanislav Frančišković Bilinski, stručnjak za promet, kazao je kako Zagrepčani "ne smiju svakodnevno gubiti sate u prometnim gužvama". Rješenja, dodao je, postoje.
"Metro bi zasigurno izuzetno povoljno utjecao na kvalitetu javnog prijevoza, opće poboljšanje sveukupne prometne situacije, te općenito na poboljšanje kvalitete života u Zagrebu", rekao je Frančišković Bilinski.
A predstavljanje ovog tima označava i početak kampanje Servus Zagreba. "Ovo je tim koji zna, hoće i može. Imamo viziju, imamo rješenja i imamo ljude koji će ih provesti. Na ovom brodu ima mjesta za sve, hrabre, poštene i odlučne ljude, organizacije i inicijative koje žele dobro našem gradu! Imamo najbolji tim, imamo najbolji program, i vrijeme je da i Zagreb postane najbolji! Vrijeme je da Zagreb postane grad koji radi za svoje građane. Pošteno, pametno i snažno!", zaključio je Bernardić.
Ovoj platformi u planu je realizirati brojne projekte u metropoli, a posebno bi izdvojili šest strateških:
- Grad na Savi: projekt koji je predstavio Zdravko Jurčec, a koji će renaturalizirati Savu i približiti grad obalama Save, a stvoriti novu rijeku uz zonu ugodnog obiteljskog stanovanja uz kanal Sava – ODRA.
- Cug u krug: projekt koji je predstavio Stanislav Bilinski, a koji se tiče Metroa. "Od Glavnog kolodvora preko Čulinca, preko Resnika i Kozari Boka na Peščenici, pa sve do Ranžirnog kolodvora u Dugavama, preko Sloboštine, Svete Klare, Trnskog, Kajzerice, Knežije, Cibone i natrag na Glavni kolodvor. Naravno Zagreb će investirati u gradske vlakove, koji će pojačati i promet na potezu Istok Zapad", kazao je Bernardić.
- Poticanje stanogradnje: gradit će stanove za najam od pet eura po kvadratnom metru i za prodaju od 1700 eura po metru kvadratnom za sve Zagrepčane koji nemaju svoju nekretninu i to na tri lokacije, Špansko, Branovečina i Podbrežje.
- One stop shop: Sve na jednom mjestu. "Za onaj segment društva koji je posebno pogođen nesposobnošću aktualne gradske vlasti. To su poduzetnici i obrtnici koji zapošljavaju ljude i stvaraju dodanu vrijednost, plaćaju porez i zbog kojih grad živi. Njima danas kao što je naveo Željko Uhlir treba više od 135 dana da riješe dozvolu, ugovor, suglasnosti priključke. Šeću ih od ureda do ureda, gube vrijeme, a vrijeme je novac. I zato ćemo oformiti poseban servis sve na jednom mjestu pod ingerencijom gradonačelnika gdje će sve biti napravljeno na tom mjestu i to u najkraćem mogućem roku", objasnio je Bernardić.
- Grad bez smeća: tiče se zatvaranja Jakuševca, a gradnja spalionice je prioritet, ali to uključuje i kupovinu novih kamiona, zapošljavanje novih radnika u Čistoći i redovni odvoz smeća, svakih 48 sati.
- Brži promet uz denivelacije cijele Slavonske od Savske do Kruga – "To je praktički eliminacija dva kritična raskršća u centru grada - Denivelacija križanja Držićeve i Vukovarske, Denivelacija, Medpotoki, Mandlova, Trnava te Novi izmještanje terminala Črnomerec i povlačenje tramvajske pruge do Vrapča tramvajski most Bundek, kao i zapadni jarunski koji sam predložio prije 2 godine da se vrati u planove, sad se na njega poziva i aktualna vlast, a o ozbiljnosti namjera najbolje govori činjenica da im je istekla lokacijska dozvola!", zaključio je Bernardić.
Ko ste to vi , kapitol, ne pisi u moje ime