I ove je godine sezona vožnje na motorima i skuterima počela kao i posljednjih godina – punjenjem rubrika crne kronike pogibijama motociklista. Da su motociklisti jedna od najrizičnijih skupina na našim prometnicama, pokazuju i statistički podaci. Kako bi imali što realniju sliku donosimo podatke za čitavu proteklu godinu.
Naime, lani su se u Hrvatskoj dogodile 4823 prometne nezgode u kojima su sudjelovali vozači motocikla i mopeda, što je u odnosu na godinu prije smanjenje od 3,6 posto. I među ozlijeđenima je lanjska brojka od 3580 vozača i putnika bila za 3,3 posto manja u odnosu na 2007. godinu. Najcrniji su pak podaci o smrtno stradalima.
Tijekom 2007. bilo je 116 preminulih vozača i putnika na mopedima i motociklima, a lani je ta brojka povećana za 11, odnosno 9,5 posto. To su brojke koje bi trebale potaknuti na razmišljanje sve sudionike u prometu.
Gotovo u svim izvještajima nakon nesreća navodi se kako je do stradanja došlo zbog prevelike i neprilagođene brzine motocikla ili mopeda. No, da to nije «zlatno pravilo» pokazuju primjeri od proteklog mjeseca kada su vozači drugih vozila bili krivi za pogibije motorista. Kako bi se smanjilo stradavanje motorista potrebna je povećana pažnja svih sudionika u prometu.
Treba krenuti od samih vozača motocikala i mopeda koji trebaju biti discipliniraniji i svjesni svojih mogućnosti. Najgore je kada vozači misle da su najbolji te da mogu savladati neke zavoje i s daleko većom brzinom – tada se dešavaju nesreće. Na početku sezone mnogi misle da su u formi kao na kraju protekle godine, što dakako nije istina. Pored toga, hladnije vrijeme i nezagrijane gume uzrok su mnogih stradanja na početku sezone. Nadalje, mnogo je neopreznih skretanja vozača automobila koji ne provjere dobro prije skretanja.
Još je više onih koji su prelijeni upaliti pokazivače smjera prije nego se upuste u promjenu smjera, a što vrlo lako može dovesti do stradavanja motorista. Isto tako, nije pametan potez kada vozači automobila - prilikom stajanja na semaforu - otvaraju vrata i na taj način se hlade.
Iako je jasno da je najveća odgovornost na vozačima motoristima, sve ovo ukazuje da se u vožnju u stilu «mozak na paši» ne smije nitko upustiti, jer na cesti nikada nismo sami.