Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 170
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Cessna ni u jednom trenutku nije zatražila pomoć

Velebitska tragedija: ‘Pilotov glas miran i staložen i prije pada’

19.02.2009.
u 21:22

I neposredno prije udara cessne 303 o Vaganski vrh 5. veljače pilot je s kontrolom leta razgovarao mirnim, staloženim glasom ne odajući ni u jednom trenutku da ima bilo kakvih problema s avionom, doznaje Večernji list.
 
Šest dana potrage po snijegu, kiši i nevremenu

Je li kontrola leta kriva za pad cessne?

Velebit ne krije tajnu, ali piloti ga moraju poštovati

Nisu tražili informacije
Također, pilot ni u jednom trenutku od kontrole leta nije zatražio pomoć ni odobrenje za promjenu visine leta. U toj su avionskoj nesreći, podsjećamo, poginula četvorica iskusnih pilota – Miljenko Bartolić (koji je vjerojatno komunicirao s kontrolom leta), Aleksandar Walter, Gerd Govejšek te Zvonko Kelek. Prije nego što su u 14.11 sati poletjeli s Plesa piloti, kako doznajemo, nisu u Prijavnom uredu operativnih usluga kontrole zračnog prometa zatražili službene informacije o meteorološkoj prognozi vremena iznad Velebita, jačini vjetrova..., a među tim informacijama bila bi i ona o zoni zabrane leta – Lika 1 – koja je vrijedila od 8 do 15 sati po lokalnom vremenu, a objavljena je dva dana prije nego što je stupila na snagu.

Odmah nakon polijetanja s Plesa u 14.11 sati cessna 303 dobila je od kontrole leta informaciju da je aktivna zona zabrane leta, što je pilot prihvatio odgovorivši: U redu. Večernji list doznaje da je cessna 303, iako nije od kontrole leta zatražila odobrenje, ušla u zonu zabrane leta i u njoj letjela 20 minuta.

Izišla da izbjegne oblak
Iz te zone cessna je izišla, odnosno visinu leta spustila na 5500 stopa, tek kada je ušla u oblak jer zbog vizualnih pravila letenja, tzv. VFR-a, nije smjela biti u oblaku. Kada avion leti u VFR režimu, sve odluke donosi isključivo pilot, a ne kontrola leta, ona mu samo daje informacije koje on zatraži.

To je propisano Pravilnikom o letenju zrakoplova pa kontrola leta nije mogla narediti spuštanje visine leta, kao što nije mogla zabraniti ni ulazak u zonu zabrane leta. Istraga će pokazati zašto je cessna udarila o Velebit.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije