Inflacija i uvođenje eura promijenili su način na koji danas gledamo na svakodnevnu kupnju. Nekad su se pune vrećice iz trgovine plaćale s nekoliko novčanica od deset kuna, a danas se za isti iznos teško može kupiti obrok za dvoje. Mnogi s nostalgijom uspoređuju današnje cijene s onima od proteklih 10 do 20 godina i pitaju se kako je sve tako brzo poskupjelo? Upravo to je potaknulo i najnoviju raspravu na Redditu, gdje je jedan korisnik objavio fotografiju računa iz 2003. godine. Na računu se vidi kako je tada punu košaricu namirnica platio samo 100 kuna, odnosno 13,27 eura.
Objava je izazvala brojne reakcije i komentare korisnika koji su se prisjetili vremena prije velikih poskupljenja. "E da mi je ponovo napunit košaricu za 13,27 eura iliti 100 kn", napisao je korisnik. "I meni to fali, danas odeš, kupiš tri osnovne stvari za doručak i ode 13 eura", dodao je drugi. Detalj koji je posebno privukao pažnju jest kava od 500 grama koja je tada stajala samo 15 kuna, što je nešto više od 2 eura po današnjem tečaju. Danas bi se za istu količinu teško našla i za tri puta višu cijenu. "A ja kupio 250 grama Gloriju, ako se ne varam, u MiPu Sisačkom skoro 4 eura 250 grama", rekao je jedan korisnik u nevjerici.
Račun iz 2003.
byu/lemonipickel incroatia
U raspravi se povela i šira tema o standardu i troškovima života, a mnogi su istaknuli kako je uvođenje eura samo učvrstilo dojam da su cijene "odletjele u nebo". Iako je dio korisnika pokušao podsjetiti da su i plaće tada bile manje, većina se složila u tome da se nekad za 100 kuna moglo živjeti, a danas taj iznos ne puni ni jednu vrećicu iz trgovine.
Državna reklama pred uvođenje eura: "Bako, ali sve će ti poskupjeti!", kaže zabrinuta unuka. A "pametna" baka (tj. poruka države koja je platila tu reklamu): "Ništa se ti ne brini!", onako umirujuće. Ne, sve će biti u redu, država je tu, ona će kontrolirati cijene, kakva inflacija, ni "i" od inflacije, ma bez brige... Dvije godine kasnije: Inflacija divlja na n-tu potenciju, katastrofa, plaće jesu nešto narasle, ali ne prate ni približno rast cijena. No, eto, ostaje nam ona lijepa, utješna reklama...