Godina će se pamtiti po Ardi, pramajci staroj 4,4 milijuna godina

Ardi
Science
18.12.2009.

Objavljivanje komentara nalaza kasnilo je punih 15 godina jer je bilo iznimno važno da se točno sastavi zdjelica čiji je fosil bio teško razdrobljen.

Obilje ovogodišnjih znanstvenih prodora i otkrića otežalo je posao urednicima časopisa Science da sastave popis deset najvećih. Olakotna je okolnost bila što su, uz časopis Nature, upravo kroz njihove ruke prošli izvorni radovi.

Na vrh Scienceove ljestvice za 2009. godinu zasjela je Ardi, fosil ženke predčovjeka star 4,4 milijuna godina. Ardipithecus ramidus, otkriven 1994. godine, bio je velika zagonetka na kojoj su čak 15 godina radili antropolozi svjesni da u njihovu radu ne smije biti pogreške. Najteže je bilo rekonstruirati prilično razdrobljeni fosil zdjelice.

Ostala mjesta na popisu dijele novootkrivena vrsta brzo rotirajućih pulsarskih zvijezda, otkriće da se dijelom sastava rapamicina sredovječnim štakorima znatno produžuje život, supraprovodljiva folija od samo jednog sloja atoma ugljika, molekula koja omogućuje biljkama da prežive sušu, laser sa X-zrakama, genska terapija, otkriće magnetskog monopola (magnet koji ima samo "sjever" ili "jug", ali ne oba pola), voda na Mjesecu i obnavljanje orbitalnog teleskopa Hubble.

VI
Vinko37
19:37 18.12.2009.

ovaj mi nalikuje na jednoga u nasoj zemlji.

KA
Kamenjak
22:10 21.12.2009.

Mislim da se lako prepoznaje čiji je ovo predak.

VE