Naslovnica Premium Kolumne

Kalimero i krčki most: to je nepravda! Da, doista je nepravda!

Primorci, a i svi drugi koji još uvijek za prijelaz preko Krčkog mosta plaćaju 35 kuna, od 1. siječnja ove godine s pravom mogu biti Kalimero i upozoravati na nepravdu.
05. veljače 2018. u 07:05 35 komentara 11580 prikaza
Krčki most
Foto: Nel Pavletić/Pixsell
Pogledajte galeriju 1/2

Da se crno pile Kalimero, junak istoimenog crtića, malo skita ovih dana Hrvatskom, sigurno bi, kad bi došlo na Krčki most, uzviknulo svoju glasovitu rečenicu kojom se proslavilo: “To je nepravda, to je nepravda!”. Kalimero bi, naime, morao platiti prijelaz preko tog mosta. A dok se skitao malo južnije, besplatno je prošao kroz tunel Sveti Ilija.

Tunel sv. Ilija ukidanje tunelarine Ako nema cestarine za Sv. Iliju, treba ih ukinuti sve

Primorci, a i svi drugi koji još uvijek za prijelaz preko Krčkog mosta plaćaju 35 kuna, od 1. siječnja ove godine s pravom mogu biti Kalimero i upozoravati na nepravdu. Vlada je potkraj prošle godine navrat-nanos donijela odluku o ukidanju od početka ove godine plaćanja tunelarine kroz Sv. Iliju, tunel koji je sagrađen prije nekoliko godina, koji je koštao gotovo 600 milijuna kuna i koji će se još dugo otplaćivati. Hrvatske autoceste su time ostale bez 25 milijuna kuna godišnje od tunelarine. Hrvatske ceste, koje su preuzele tunel, dobile su dodatnih devet milijuna kuna godišnje troškova za njegovo održavanje.

Krčki most otvoren je za promet 1980. i odavno je otplaćen. Doduše, otočani ne plaćaju prijelaz preko njega, no nakon slučaja Sv. Ilija, Vlada nema nikakav valjani argument da bilo tko plaća tu mostarinu. Kalimero bi uzviknuo “To je nepravda” i kad bi plaćao prolaz kroz tunel Učku, koji je otvoren 1981., i također je otplaćen. Krčki most i tunel Učka su jedini objekti na kojima se naplaćuje prolazak u RH. Ako se odustalo od naplate prolaska kroz Sv. Iliju, zašto se onda ne primijeni isto i na ta dva objekta. A da to crno pile krene autocestom prema siromašnom Sisku, opet bi uzviknulo “To je nepravda!” jer bi moralo platiti cestarinu.

No dovoljno je reći da je tunel Sv. Ilija u Splitsko-dalmatinskoj županiji, utvrdi HDZ-a, a da Vladu vodi ista stranka. Ako je odluka o ukidanju tunelarine bila motivirana isključivo željom da se poboljša loša ekonomska i demografska situacija Imotske krajine, onda Vlada ne bi smjela stati samo na Sv. Iliji. Iste bi odluke, slažu se i ustavni stručnjaci, trebala donijeti i za druge siromašne županije, bez obzira na to čije su one utvrde.

autocesta Zagreb – Macelj Žele iste kriterije za sve Pandorina kutija: Sada i Zagorci žele besplatnu autocestu cestarina sisačka županija Zahtjev Vladi: Ukinite naplatu cestarine na autocesti Zagreb - Sisak Gužva na Lučkom IZDAŠAN VIKEND Prihod od cestarina veći za 13% u odnosu na lanjski vikend
dostavljač
Zabavno i opasno
Iskustva hrvatskih dostavljača: 'Tražila je baš mene, imali smo što i vidjeti...'
  • gamarema:

    Vlada radi kako hoće i kako hoce. Pa dolje su njihovi glasači a ne na Krku. Stvar interesa. Jadno, da jadnije nemoze. Država (vlada iliti HDZ) radi unutarnju podjelu između ljudi i to im jako dobro ide, jer da smo ... prikaži još! mi svi skupa pametni kao sto nismo za ovo bi izašli na Markov trg ili u sezoni blokirat Krcki most ili sl.

  • Avatar pendreck
    pendreck:

    Kombinacija vinjete i jednokratne naknade kao u austriji...

  • Kalimero.:

    A šta da kažu građani drugog reda sa područja Ivanić Grada kad izađu na najskuplju dionicu autoceste A 3 pa do Ježeva plate za osobni automobil 12 kuna za 14 km auto ceste koja je sagrađena jedna od prvih u ... prikaži još! SFRJ i davno otplačena a onda im na prigovor o naplati auto ceste više od kune po kilometru kažu da se vozimo do zagreba po auto cesti pa baš me zanima kuda se voze oni iz Dugog Sela i kako će njima naplatiti cestarinu ili su oni građani više kaste ili podobni dok to građani Ivanić Grad nisu Kalimero ovo je nepravda koju nitko neće dati u medije i malo pisati o njoj možda se nešto dogodi možda se napuni industriska zona ivanića kad kamuonu nebi morali platiti 45 kuna cestarine i možda mladi kad bu imali posao u gosoodarskoj zoni nebi bježali iz ^ lopovske naše ^ koja nas dere gdje stigne i koliko najviše može