Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Talijanski znanstvenici otkrili kako uništiti matične stanica raka

03. siječnja 2009. u 17:29 8 prikaza

Talijanski znanstvenici otkrili su korijen tumora koji bi se lijekovima mogo uništiti. Nakon izlječenja od raka, mnogi se tumori poslije nekoliko godina vraćaju jer nisu iskorijenjeni, a sada su talijanski znanstvenici otkrili jezgre tumora.

Proučavajući akutnu limfatičnu leukemiju u koštanoj srži, ekipa dr. Piera Giuseppea Peliccija, direktora odjela onkologije na Europskom institutu za onkologiju, u suradnji sa sveučilištima u Milanu i Perugii, otkrila je način definitivnog uništenja raka polazeći od njegova podrijetla (istraživanje je objavljeno u časopisu “Nature”).

Znanstvenici su otkrili zašto se matične stanice raka javljaju ponovo: ključ je u proteinu P21 koji proizvodi stanice tumora. Napadajući P21 u matičnim leukemičnim stanicama, ekipa dr. Peliccija uspjela ih je uništiti, a s njima je nestao i cijeli tumor.

Te matične stanice, malobrojne u odnosu na masu tumora, skladište su raka i mogu beskonačno proizvoditi bolesne stanice. Dosadašnji lijekovi nisu mogli uništiti taj korijen tumora. Talijanski istraživači pronašli su način za uništenje matičnih stanica raka, odnosno način za utjecanje na njihovo starenje i umiranje kao što se događa s drugim matičnim stanicama.

Već su započeti eksperimenti s novim lijekovima i dr. Pelicci drži da će sljedećih 5–10 godina biti ključni kad je riječ o liječenju tumora.

Samobor: Predsjednik HGK Luka Burilović posjetio tvrtku Nord Product