Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle

Sve više ljudi ima 'burn out' od posla iako rade od kuće, psihoterapeuti savjetuju kako si pomoći

S obzirom na to da nema onog jednog trenutka koji inače jedva čekamo u uredu, a to je odlazak kući, ovakav način rada mnogima teško pada.
22. srpnja 2020. u 11:20 0 komentara 314 prikaza
Foto: Shutterstock

Bez obzira na to što se sve više poslodavaca odlučuje na rad od kuće do daljnjeg zbog cijele situacije s koronavirusom, mnogima to ne odgovara, pa su i u udobnosti svoga doma doživjeli 'burn out' sindrom. 

Uzrok tome je što ne postoji osjećaj radnog vremena, pa ljudi provjere emailove i kasno navečer, preskoče pauzu za ručak, a posao se produži na cijeli dan. Također, komunikacija licem u lice i bliskost s ljudima se izgubila, pa je vrlo lako 'izgorjeti', objasnila je psihoterapeutkinja Lucy Fuller za Huffington Post.

"Mozak nam 'izgori' od dugog sjedenja za računalom, a kako nema onog jednog trenutka koji čekamo inače u uredu - odlazak doma - sve obaveze puno nam teže padaju", kaže Lucy.

Psihoterapeut Philip Karahassan rekao je kako ljudi nisu ni svjesni da se stres i 'burn out' mogu vrlo lako dogoditi i tijekom rada od kuće, iako se on čini kao opušteniji način odrađivanja obaveza.

Izgaranje na poslu ima tri glavna simptoma: osjećaj iscrpljenosti, negativnost oko posla i smanjenu produktivnost, a ako se ne kontrolira, može dovesti i do fizičkih tegoba kao što su nepravilni otkucaji srca.

Kakvo prijateljstvo: Dvogodišnjak se svaku noć iskrada iz kreveta kako bi na podu spavao sa psom! 

Kod rada od kuće fizičkih tegoba uglavnom nema, ali osjeća se mentalna iscrpljenost - umor, neispavanost, zaboravljivost, nedostatak koncentracije, bijes, tuga i frustracija.

Fuller kaže da se, naravno, ovo sve može spriječiti. Vrlo je važno postaviti rutinu i raspored kada i kako će se obaveze odrađivati. Također, uzimanje godišnjeg odmora ili čak otvaranje bolovanja dobro je za početak. Ako je to ipak nemoguće, pokušajte odvojiti poslovno od privatnog što više možete. Odaberite neku prostoriju i mjesto u kući koje će biti ured, odvojite ga od mjesta za odmor.

Jako je bitno i da postavite granice s drugim ukućanima. Odvojite radno vrijeme od onog koje provodite s njima - i obavezno se držite te rutine. 

Ako ste već doživjeli 'burn out', Karahassan savjetuje da u dnevni raspored uvedete šetnju ili neku aktivnost i da ju radite sami. Napravite kupku, pročitajte knjigu, napravite nešto za sebe. Nekoliko minuta 'resetiranja' na dan može pomoći.

Ipak, ako ništa od ovoga ne pomaže, obratite se svom liječniku koji može pružiti psihološku podršku.

A1 Hrvatska DONOSI A1 Čak 72% hrvatskih kompanija inoviralo je u zadnje dvije godine: Evo kako su neke od njih otvorile 300 radnih mjesta, a neke transformirale cijele industrije A1 DONOSI A1 Je li plaća zbog krize ponovo postala najvažnija za odabir posla? Evo u kojoj tvrtki za rođenje djeteta zaposlenima daju 10.000 kuna, a u kojoj mogu birati odakle žele raditi Znanstvenici otkrili Ova pjesma dokazano smanjuje stres i anksioznost - jeste li je čuli? Tko bi rekao Dobra vijest za pivopije: Hmelj poboljšava koncentraciju i smanjuje stres
Zagreb: Tomislav Tomašević sa suprugom, roditeljima i bratom
Iva Mertić Tomašević
Tko je izgledna prva dama Zagreba? Kada ga je tek upoznala, mislila je da Tomislav nije za vezu
CAMPGO Campers
PROMO
Hrvati prigrlili trend kampiranja
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.