Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 24
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
turistička atrakcija

Čarolija božićnih izloga: Mnogi zbog njih danas planiraju putovanja upravo za vrijeme blagdana

Foto: Matt Alexander Media Assignments
1/4
25.12.2025.
u 06:00

Najpoznatije kuće pretvaraju svoje izloge u impresivne scene koje oduzimaju dah i odraslima i djeci

Božićni izlozi luksuznih robnih kuća širom svijeta više nisu samo dekoracija – oni su kulturni spektakl, prizori kojima se ljudi vraćaju iz godine u godinu, poput kazališnih predstava koje pričaju priču o blagdanskoj magiji. Ove sezone, kao i desetljećima prije, najpoznatije kuće poput Harrodsa, Galeries Lafayettea, Bergdorf Goodmana, Selfridgesa i Printempsa pretvaraju svoje izloge u impresivne scene koje oduzimaju dah i odraslima i djeci.

Jedna od najdugovječnijih tradicija potječe iz Harrodsa u Londonu. Božićni izlozi te robne kuće okupljaju posjetitelje još od 1931., kada su prvi put postali velika sezonska atrakcija. Ove godine Harrodsov Cashmere Wonderland s potpisom Brunella Cucinellija pretvara izloge u topli, tekstilom inspirirani zimski svijet, spajajući umjetničku priču s ručno rađenom elegancijom i vizualnom bajkom punom grifina i bajkovitih likova. Priprema ovih izloga često se proteže tijekom nekoliko mjeseci kreativnog planiranja i izrade, a konačni prizori, tehnološki sofisticirani i vizualno bogati, nezaobilazna su stanica za sve koji se u prosincu šeću Londonom.

U Parizu, središte blagdanske čarolije često je Galeries Lafayette, gdje tradicionalno, pod veličanstvenom Art Nouveau kupolom, stoji monumentalno božićno drvce, koje ove sezone krase LED svjetla duga gotovo osam kilometara i stotine kilograma ukrasa. Izlozi na boulevardu Haussmann otkrivaju veselu, interaktivnu priču o pripremama Djeda Mraza i njegovih pomoćnika, čime ova francuska institucija ponovno dokazuje svoju reputaciju epicentra božićnog duha u Europi.

Na drugoj strani Atlantika, Bergdorf Goodman na petoj aveniji u New Yorku i ove godine slavi visoku modu svojim izlozima. Pod temom The Bergdorf Soirée, niz elegantnih prozora prikazuje glamurozne prizore inspirirane modom i blagdanskim partyjima, kombinirajući svjetla, krom i klasične modne elemente u spektakularnu prazničnu naraciju koja odražava raskoš i dizajnerski duh.

Ne smijemo zaboraviti ni Selfridges u Londonu, koji je u suradnji s Disneyem ove sezone stvorio izloge kao što su Mary Poppins on the Rooftops i Peter Pan Cityscape, a riječ je o kombinacijama ručno rađenih elemenata i skulptura koje su rezultat dugotrajne pripreme dizajnerskih timova. Ovaj pristup pokazuje kako kreativne kuće danas pristupaju izlozima kao malim umjetničkim instalacijama, koje su osmišljene i kao vizualne priče i kao emotivna iskustva.

Zanimljivo je da su izlozi, kao tradicija, prisutni još od 19. stoljeća. Jednim od prvih primjera smatra se božićni prikaz izloga američkog Macy'sa 1874. godine, kada su školjkaste figurice izložene uz priču iz književnosti, a taj je izlog je postao preteča modernih prazničnih scena. Danas ti izlozi nisu samo marketinška atrakcija nego i obavezna kulturna destinacija. Ljudi planiraju putovanja kako bi ih vidjeli, fotografiraju ih i dijele diljem društvenih mreža, kao što dijele prizore iz kazališta ili muzeja. U svijetu u kojem je iskustvo jednako važno kao i proizvod, božićni izlozi luksuznih robnih kuća ostaju bezvremenski simbol kreativnosti, tradicije i zajedništva - svake godine drukčiji, ali uvijek jednako čaroban.

Tradicija kićenja izloga prisutna je od 19. stoljeća

Galeries Lafayette u Parizu središte je blagdanskog ukrašavanja

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata