Naslovnica Kultura Kazalište

Lederer je pozvala na moj linč onako kako su to činili i u Srbiji i BiH

Nova pročelnica Gradskog ureda za kulturu pokazala je zavidnu razinu kazališne nepismenosti, smatra redatelj
19. lipnja 2018. u 16:01 89 komentara 2567 prikaza
Pogledajte galeriju 1/2

Nova pročelnica Ureda za kulturu Ana Lederer krajem prošlog tjedna u Večernjem listu oštro je komentirala redatelja Olivera Frljića, čiji je rad nazvala ideološkim agitacijama, a njega optužila za mržnju prema svemu hrvatskom.

Ana Lederer Branimir Pofuk Prozivati nekoga zbog mržnje prema bilo kojoj državi je totalitaristički diskurs

Zatući neistomišljenike

– Iz izjave u izjavu Ana Lederer sve više otkriva svu raskoš svoje kazališne nepismenosti. Moram priznati da ona uvelike nadilazi sva moja očekivanja. U jednoj od zadnjih, tu istu nepismenost, na koju sam u više navrata ukazivao, pokušala je prikriti u intervju upakiranim javnim pozivom na linč moje malenkosti optuživši me, između ostalog, za galopirajuću mržnju “na sve i svakoga što ima veze s Hrvatskom”. Ovom izjavom Ana Lederer pridružila se probranom društvu koje je u proteklih nekoliko godina s visokih javnih funkcija na sličan način pozvalo ulicu da njihovu medijsku agresiju pretvori u konkretno fizičko nasilje: od predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović do čovjeka zaslužnog za lansiranje Zlatka Hasanbegovića u političku orbitu – nikad prežaljenog dojučerašnjeg predsjednika HDZ-a Tomislava Karamarka. Ovi napori urodili su nizom prijetnji smrću kojima sam bio izložen, fizičkim napadima, dvjema provalama u stanove te konstantnim terorom jednog dijela medijske scene koji novu pročelnicu itekako favorizira – rekao je Oliver Frljić za Večernji list dodajući kako vjeruje da će i riječi Ane Lederer “naći put do onog dijela nacionalne svijesti koji se najbolje realizira tako da zatuče sve što misli drugačije”.

Ana Lederer Frljić mrzi svakoga i sve što ima veze s Hrvatskom

– Prije nego što se to dogodi, nadam se da će najbliža suradnica osvjedočenog ustašofila Zlatka Hasanbegovića i ponosna gošća emisije urednika koji je usluge prostitutki plaćao kokainom, a u mladosti veselo pozirao s kukastim križem na ruci – Velimira Bujanca – objasniti na čemu temelji izjavu o mojoj galopirajućoj mržnji “na sve i svakog što ima veze s Hrvatskom”. Također bih je podsjetio da u svojoj paskvili nije nimalo originalna. Emir Hadžihafizbegović, glumac i autor ratnohuškačke drame “Godine prevare”, već me napao da mrzim sve tri bh. konfesije, a zamjenik srbijanskog ministra kulture Bratislava Petkovića Dragan Kolarević optužio me da sam srbomrzac. Nadam se da se Lederer dobro osjeća u ovako mješovitom nacionalnom društvu s kojim dijeli isti instrumentarij za eliminaciju političkih neistomišljenika – ciničan je Frljić.

– A kad smo kod nacije, poručio bih pročelnici da mi ova vrsta smokvina lista, kojom skriva svoju nekompetentnost i privatizaciju javnih funkcija koje obavlja i koje je obavljala, ne treba. Naciju ostavljam onima koji nemaju ništa bolje čime bi se mogli legitimirati. A Ledereričinu “malograđansku ljubav spram hrvatstva” ostavljam istoimenoj Krležinoj analizi: “Riječ je o ljubavi Hrvata za hrvatski narod, i to o ljubavi koju za sebe svojata jedan sloj malograđana...” – citira poznati redatelj pa podsjeća i na jedan kuriozitet.

Ivan Medenica: Društvo bez frljićevskog teatra ima problem s demokracijom

Učio od njezina partnera

– Kad me pročelnica optužuje da “nikada nisam znao režirati tekst”, zamolio bih je da se tim povodom ponovno obrati svom bivšem partneru i bratiću Zlatka Hasanbegovića Ozrenu Prohiću. Dotični je, podsjetit ću je, bio moj profesor režije na Akademiji i primao je plaću da me, između ostalog, nauči i režiranju dramskog teksta. Da osoba koja bi trebala dijeliti javni novac za kulturu ne zna da su neke od mojih najnagrađivanijih predstava “Otac na službenom putu” i “Mrzim istinu” nastale na temelju dramskog teksta, pripisat ću njezinoj generalnoj zavadi s činjenicama. Također je podsjećam da je i predstava “Medeja” Slovenskog narodnog gledališča laureat prošlogodišnjih Gavellinih večeri te da je “Hamlet” kojeg sam postavio u ZKM-u bio prikazan na 21. Shakespeareovu festivalu u Gdanjsku. Ako pročelnica, prije nego što ponovno počne lupetati, treba više informacija o mojim režijama dramskih tekstova, sa zadovoljstvom ću joj ih dostaviti jer vidim da joj služenje internetom, gdje su te informacije ionako dostupne, nije najjača strana – zaključuje Frljić.

1 / 32
Premijera predstave "Šest likova traži autora" održana je u kazalištu Kerempuh.
RIJEKA Vlak s Frljićevom predstavom kružit će gradom, a građanima će bacati kamenje ili cvijeće
ccc
CCC Shoes&Bags
Ima li što slađe od dječjih cipela? Još kad se usklade s roditeljima...

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar majmunranko
    majmunranko:

    Riječki HNK I. Zajc ove godine ima na repertoaru 14 dramskih predstava. Od toga je šest stranih autora i osam "domaćih" autora. Od osam "domaćih" predstava, četiri su Frljićeve. Pa zar je taj stanoviti Frljić zaista toliko kvalitetan da kvantitativno ... prikaži još! vrijedi isto toliko kao svi domaći autori u zadnjih 200 godina, te svi strani autori u zadnjih 2500 godina postojanja dramskog kazališta? Frljić je za kazalište značajniji od Shakespearea, Ibsena, Čehova, Sofokla, Euripida, Molierea, Hugoa, Brechta itd....stvarno? U riječkom HNK je veći udio Frljićevih predstava u repertoaru nego što je bio udio Shakespearovih predstava u kazalištu u kojem je sam Shakespeare bio suvlasnik. Nemojte pričati gluposti, Frljić nije kazalište, Frljić je jugoudbaško zapišavanje mozgova, higijene, grada, države, kazališta i kulture. Gledajte Frljića i postat ćete Stazić, dakle poremećena osoba.

  • Avatar Grubi
    Grubi:

    Treba ti uzeti domovnicu.... ionako mrziš sve i u vezi Hrvatske i sramotiš nas po svijetu.

  • malala:

    A sto ti goovnaru pozivas na linc cijele skupine ljudi koji ne pasu u tvoju nekulturu to moze.