Pobjedničko idejno rješenje za novi vizualni identitet Grada Zagreba predstavljeno je jučer, a reakcije Zagrepčana na društvenim mrežama naprosto ne prestaju pljuštati. I dok jedni komentiraju da su zadovoljni svježim i jasnim rješenjem vizualnog identiteta, drugi mu zamjeraju što nedostatak vokativa, što zareza, treći su nezadovoljni jer misle da će ovaj logo zamijeniti tradicionalni zagrebački grb, no neki su dali i svoj obol te predstavili i svoja, često urnebesna rješenja.
Podsjećamo, prvu nagradu na natječaju osvojio je koncept pod nazivom "Slobodan čovjek u slobodnom gradu", koji na "jedinstven način spaja bogatu tradiciju Zagreba sa suvremenim dizajnerskim pristupom, ističući dinamičan, inkluzivan i otvoren karakter grada". Slogan "Zagreb volim te" pritom se referira na istoimeni čuveni performans Toma Gotovca iz 1981. godine. Autori pobjedničkog rješenja su Boris Malešević, Katja Malešević i Feđa Vukić, uz suradnike Gorana Trbuljaka, Vladu Marteka, Marka Lulića, Lindu Golik Horvat i Suzanu Potrebić.
- Budući da se novi vizualni identitet grada Zagreba referira na kultni performans Toma Gotovca koji je gole guzice šetao gradom, ja bih osobno na postojeće rješenje dodao još jednu crticu - napisao je u duhovitoj objavi na X-u Ante Kovač.
Budući da se novi vizualni identitet grada Zagreba referira na kultni performans Toma Gotovca koji je gole guzice šetao gradom, ja bih osobno na postojeće rješenje dodao još jednu crticu 😁😁 pic.twitter.com/ihrZePLLu2
— Ante Kovač (@AnteKova7) March 18, 2025
New logo of city of Zagreb looks like someone forgot to send linked files and fonts pic.twitter.com/RA7yBXppCr
— Ante Žeravica (@dachswerk) March 17, 2025
- Bandiću, ako si u stanju vrati se - zaziva pak jedan komentator.
Zagreb prije i poslije Možemo sekte.
— Humphrey (@Humphre629638) March 18, 2025
Bandiću ako si u stanju vrati se. pic.twitter.com/Hg2bOvbflt
O svemu se oglasio i naš poznati karikaturist Nikola Plečko aka Nik Titanik, te napisao: Komentirajući odabrano rješenje, Nik Titanik je poručio odgovornima za ovo dizajnersko preseravanje: "DAJ ME NEMOJTE JEBAT!"
Kreativnu nadogradnju novog vizualnog identiteta inspiriranu kultnim crtićem La Linea ponudio je i satirist Ja zmaj.
Neki se još uvije nisu pomirili s novim logom nogometnog kluba Juventus, ali misle da je i on bolji od "ove zagrebačke splačine".
- Čast Tomu Gotovcu, ali vezat slogan uz doduše avangardan i hrabar čin, dvostruko je svetogrđe. Protiv vokativskog jezičnog standarda, ali i kaj je bitnije, protiv lokalnog narječja koje je od tog jezičnog standarda ljepše i toplije. “Zagreb volim te” je u odnosu na “Zagreb tak imam te rad”, kao lupanje grabljama po plotu prema Eine Kleine Nachtmusik - napisao je pak Thomas Bauer.
A ekipa koja stoji iza stranice Sprdačine, novi su logo - isprdali.
Jedan "stari zagrebački izraz" izazvao je salve smijeha.
Kao i šala na račun gradonačelnika Tomislava Tomaševića.
Bolje da nista ne dira sta dirne upropasti