Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 114
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
KINOPREMIJERA

Elizabethtown

ekr_zgoda.jpg
import
22.12.2005.
u 15:07

ELIZABETHTOWN, hum. drama, 123 min., SAD, 2005; Paramount/VTI; R: Cameron Crowe; G: Orlando Bloom, Kirsten Dunst, Susan Sarandon, Paul Schneider, Alec Baldwin, Loudon Wainwright, Jessica Biel, Bruce McGill

"Elizabethtown", zgoda o nekoliko uzbudljivih dana u životu mladog dizajnera obuće Drewa Baylora, prvi je ozbiljniji neuspjeh američkog scenarista i redatelja Camerona Crowea, potpisnika "Neba boje vanilije" (2001.), "Koraka do slave" (2000.), "Jerryja Maguirea" (1996.) i "Samaca" (1992.). Neki su ga procjenitelji proglasili jednim od najgorih filmova godine, a i komercijalni odjek je razmjerno slab.

No iako obiluje nedostacima, romantična humorna drama razmjerno je zanimljivo ostvarenje čiji je najveći promašaj autorova nesigurnost u donošenju konačne odluke o tome želi li ispričati širokoj publici dopadljivu priču ili ponuditi kolaž razmišljanja i osjećaja, a najviše neugode izazivaju povremeni ubodi nepripadajuće plitkog humora poput, primjerice, prizora u kojem majka glavnog junaka pokušava popraviti automobil, pri čemu je poklopi poklopac motora. 

S druge pak strane, "Elizabethtown" osvaja dosljednim i vješto izvedenim nastojanjem izbjegavanja filmskih klišeja u izboru i prikazu likova i situacija, dahom blage i ugodne nadrealističnosti i snolikosti te s nekoliko briljantnih sekvenci. Primjerice, uvodnom, malim remek-djelom koje bi funkcioniralo kao prvorazredan samostalni kratki film, ili završnim putovanjem u kojem Crowe zaljubljenički pokazuje, čini se, sebi draga mjesta dijela središnjeg pojasa SAD-a (primjerice, glazbeni studio Sun u Memphisu), a koji se možda može doživjeti i kao svojevrsna mala posveta klasiku filma ceste "Goli u sedlu".

Premda zapravo ne prikazuje uvjerljive likove iz stvarnosti, nego pomalo idealizirane likove iz mašte, Crowe film spretno puni odlično zapaženim pojedinostima, prepoznatljivim, ali ne i filmski klišejiziranim karakterima i modelima ophođenja i odnosa koji stvarnosti nalikuju upravo zbog toga što odudaraju od standardnih pripovjednih modela te se ponašaju i događaju pomalo nepredvidivo, kaotično i hirovito.

Najbolji dok skuplja bizarne, neobične, pomalo ekscentrične, ali opet obične, svakodnevne likove i situacije, Crowe je pogriješio jer se nije odvažio potpuno prepustiti intuiciji. Da se usudio zanemariti želje široke publike, komercijalni uspjeh bio bi bez sumnje još slabiji, ali bi film možda bio sjajan. (J. H.)

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata